Fiat Doblo (2009–2015)

Ekonomičnost i funkcionalnost na italijanski način

Druga generacija Fiatovog „radnog konja“ Dobla predstavljena je na tržištu krajem 2009. godine i prodaja je krenula sredinom naredne godine. Zbog svoje praktičnosti, male potrošnje i jeftinog održavanja brzo je stekao simpatije korisnika....
18 Februar 2020

Ekonomičnost i funkcionalnost na italijanski način

Fiat Doblo (2009–2015)  1.6 MJTD (105 KS)

Fiat Doblo možda i nije pretjerano lijep i privlačan dizajnom, ali i kao takav predstavlja zanimljiv izbor u klasi. Doblo nudi više karoserijskih varijanti, solidne vozne karakteristike i relativno ugodan enterijer. Ekonomičnost u eksploataciji i pouzdanost su na prilično dobrom nivou, što takođe ide u prilog ovom „ružnom pačetu“. Dostavna varijanta Cargo ne spada među najpopularnije i najbrojnije predstavnike klase i to na svim tržištima, a ni naše nije izuzetak. Putničke varijante Dobla sa sjedištima maksimalno su praktične, bilo da se radi o vožnji na duže relacije ili tokom svakodnevnog korištenja kratkim rutama po gradu.

Fiatdoblo3

Doblo posjeduje odličnu preglednost, pogotovo u putničkoj varijanti, tako da manevrisanje uskim ulicama ne predstavlja problem. Putnička varijanta dostupna je sa pet ili sedam sjedišta. Prtljažni prostor putničkog modela se kreće od 790 do 3.200 kod kraće verzije i od 1.050 do 4.000 litara kod duže verzije. Cargo varijanta raspolaže teretnim prostorom od 3.400 do 4.000 litara, dok produžena verzija Cargo Maxi raspolaže sa odličnih 4.200 litara. Ukupna nosivost je 750 ili 1.000 kg, a maksimalno dozvoljeno opterećenje iznosi 1.450 kg. Unutrašnjost je izrađena od tvrde plastike otporne na habanje i izdržljivog platna na sjedištima, naročito Cargo varijanta koja raspolaže sa manje luksuza, opreme i dodataka od putničkog modela i prema njemu djeluje pomalo spartanski.

Ampnet Photo 20091116 002917

Zvučna izolacija kabine prilično je dobra kod obje varijante, tako da je vožnja prijatna i pri većim brzinama. Završna obrada karoserije dobro je odrađena i nema problema sa pojavom korozije i na primjercima sa velikom kilometražom ukoliko karoserija nije oštećivana. Pogonski agregat je dobro poznati Fiatov dizelski MultiJet zapremine 1,6 litara sa 105 KS pri 290 Nm obrtnog momenta, koji bez problema nosi karoseriju pod punim opterećenjem uz umjerenu potrošnju goriva.

Fiat dobl 642 18

Ova pogonska jedinica pokazala se kao veoma pouzdana i izdržljiva ukoliko je redovno i pravilno održavana, ali prilikom kupovine treba obratiti pažnju na dizne, turbinu i plivajući zamajac kvačila koji se potroše nakon velikog broja pređenih kilometara. EGR ventil se zaprlja od lošeg goriva i česte gradske vožnje, a treba obratiti pažnju i na stanje DPF filtera ukoliko ga vozilo posjeduje. Na pojedinim promjercima su primijećeni problemi sa elektronikom zbog oksidacije spojeva, kao i curenje ulja na semerinzima poluosovina, što dovodi do oštećenja mjenjača.

Prosječna potrošnja u litrima: 

MOTOR: 1.6 MJTD (105 KS)
Prosječno 6,6
Najmanje 5,9
Najviše 7,8

Prednosti

Prtljažni i putnički prostor, upotrebljivost, vozne karakteristike, pouzdanost, mala potrošnja, jeftino održavanje

Mane

Manji problemi sa elektronikom, DPF filter i EGR ventil, curenje ulja na semeringu, turbina, dizne i plivajući zamajac kod modela sa velikom kilometražom

 

TEHNIČKI PODACI
Motor Dizel
Zapremina 1.598 ccm
Snaga 105 KS pri 4.000 o/min
Max obrtni momenat 290 nm pri 1.500 o/min
Najveća brzina 164 km/h
Ubrzanje 0-100 km/h 13,4 s
Dimenzije DxŠxV 439,0 x 183,2 x 184,5 cm
Masa 1.430 kg
Osovinski razmak 275 cm
Prtljažnik 790–4.200 litara

 

🕙 Kratak istorijat:

 

2001. Predstavljena je prva generacija Fiat Dobla

• 2009. Zvanično je predstavljena druga generacija sa savremenijim agregatima i boljom opremom

• 2010. Počinje prodaja svih varijanti druge generacije

• 2012. Značajno poboljšana emisija izduvnih gasova kod svih agregata u ponudi



⚠️ Obrati pažnju:

Slika 1 elektronika

Zbog oksidacije često dolazi do manjih problema sa nadzornom elektronikom i svjetlima

 

Slika 2 semering

Na pojedinim primjercima curi ulje na semeringu, a sa godinama postaje „uobičajena“ pojava

 

Slika 3 kvačilo

Plivajući zamajac se istroši zbog velike kilometraže, pa treba obratiti pažnju na njegovo stanje

 

Više informacija o modelu Fiat Doblo pročitajte iz naše multimedijalne arhiveZa više polovnih automobila klikni ovdje.

IZDVOJENI TEST


Test – Peugeot 2008 Allure 1.2 PureTech

Nakon očnjaka, francuski lav pokazao kandže

Druga generacija Peugeota 2008 na tržištu je od 2019. godine. Kako bi održala korak s konkuren...