Hyundai i30 (2007–2012)
Dokazano pouzdan, dobro drži cijenu
Iza i30 je 15 godina proizvodnje i tri generacije. Danas je veoma tražen kao polovnjak zbog pouzdanosti, kvalitetne izrade i cijene koja je niža u odnosu na većinu konkurenata...
Hyundai i30 (2007–2012) 1.4 MPI (109KS)
Na sajmu automobila u Ženevi 2007. godine Hyundai je predstavio svoj prvi hatchback model i30. Bio je među prvim automobilima korejskog proizvođača sa „evropskim porijeklom“ jer je dizajniran u Njemačkoj, a proizveden u Češkoj. Identičnu platformu dijeli sa svojim bratskim modelom Ceed (Kia). Prva generacija i30 je danas jedan od popularnijih polovnjaka na našim prostorima zahvaljujući reputaciji kvalitetnog i pouzdanog automobila koji je dostupan po povoljnijoj cijeni u odnosu na konkurenciju zvučnijih brendova.
Enterijer je naoko lijepo skrojen, ali u njemu preovladava tvrda plastika, koja s godinama dobija karakterističan sjaj plastične „izlizanosti“. Izolacija kabine je dobro odrađena tako da nema buke pri većim brzinama, kao ni „sumnjivih“ zvukova prilikom vožnje po neravnim putevima. Izuzetak predstavljaju upravljač i ručica mjenjača na kojima se najlakše mogu primijetiti tragovi eksploatacije. Mjesta u kabini ima dovoljno za četiri odrasla putnika, mada na tvrdoj zadnjoj klupi može biti prilično neudobno na dužim relacijama. Prtljažnik raspolaže sa 340 litara, a preklapanjem zadnje klupe se može povećati na maksimalnih 1.200. Jedan od najvećih problema koje je Hyundai imao s ovim modelom vezan je za njegovu neadekvatnu antikorozivnu zaštitu.
Najčešće birani 1.4-litarski benzinac ujedno je i najpreporučljiviji. Savremena koncepcija sa dvije bregaste osovine za pogon koristi lanac. To znači da nema velikog servisa, odnosno da su troškovi redovnog održavanja veoma povoljni. Većina Hyundaijevih mana vrti se oko nepouzdane elektronike. Zabilježeni su raznorazni kvarovi ove vrste, koji primarno ne utiču na vozne karakteristike samog automobila, a ticali su se unutrašnje rasvjete, elektronske blokade motora, ventilacionog sistema, a zabilježeni su i otkazi električnih podizača i problemi sa audio sistemom i daljinskim komandama na upravljaču. Vozači su prepoznali Hyundai i30 kao izuzetno pouzdan automobil, a jedini problemi sa kojima se može suočiti kupac polovnog Hyundaija i30 odnose se na elemente vješanja.
Većina elemenata je veoma izdržljiva, pa pojedini servisi nisu imali zahtjeve za promjenom kugli, krajnica i amortizera na ovom automobilu, što pokazuje da je Hyundai i30 prilagođen zahtjevnim evropskim putevima. Međutim, postoje i osjetljiviji dijelovi kao što su stabilizatori i silen blokovi. Hyundai i30 je nastavio put koji je započeo dok je bio nov. Bogata oprema i povoljna cijena čine ga mnogo racionalnijim izborom od starijih i siromašnijih evropskih konkurenata. Kupci će sigurno cijeniti nisku potrošnju, pouzdanost, ali i niske cijene održavanja koje su gotovo iste kao cijene održavanja automobila gradske klase.
⛽ Prosječna potrošnja u litrima:
MOTOR: 1.4 MPI (109 KS) |
Prosječno |
8,7 |
Najmanje |
6,4 |
Najviše |
9,6 |
Lanac kod 1.4 benzinskog i 1.6 dizel motora, prostranost, potpuna serijska oprema, praktičan prtljažnik, udobnost, cijena polovnjaka</prednosti>
Mane
Antikorozivna zaštita po pragovima i rubovima, stabilizatori na prednjem vješanju, kvalitet plastike u kabini, brojni sitni elektronski nedostaci
TEHNIČKI PODACI |
Motor |
Benzin |
Zapremina |
1.396 ccm |
Snaga |
109 KS pri 6.200 o/min |
Max obrtni momenat |
137 Nm pri 5.000 o/min |
Najveća brzina |
187 km/h |
Ubrzanje 0-100 km/h |
12,6 s |
Dimenzije DxŠxV |
424 x 177 x 148 cm |
Masa |
1.268 kg |
Osovinski razmak |
265 cm |
Prtljažnik |
340 litara |
🕙 Kratak istorijat:
• 2007. Predstavljen na sajmu automobila u Ženevi
• 2008. Na tržištu dostupna karavanska verzija sa petoro vrata
• 2009. Prepoznat kao automobil godine na mnogim tržištima širom svijeta
• 2010. Hyundai ponudio redizajn modela prve generacije
• 2011. Predstavljena druga generacija Hyundaia i30
⚠️ Obrati pažnju:
Većina Hyundaijevih mana vrti se oko nepouzdane elektronike
Osjetljiviji dijelovi vješanja kao što su stabilizatori i selen blokovi su skloni čestom habanju
Neadekvatna antikorozivna zaštita se manifestuje pojavom rđe najprije na rubovima i pragovima
Više informacija o modelu Hyundai i30 pročitajte iz naše multimedijalne arhive. Za više polovnih automobila klikni ovdje.