Test- Citroen Berlingo Multispace Feel BlueHdi 100 BVM
Dokazano dobar
Da klasični dostavnjak može biti odličan porodični automobil dokazuje Citroen modelom Berlingo Multispace. Oznaka nagovještava veliku modularnost što se u praksi lako može dokazati. Redizajnirana verzija ne donosi radikalno nova rješenja ali poboljšanja su sasvim dovoljna za zadržavanje interesa potencijalnih kupaca pa sami tim i nadmetanje sa jakom konkurencijom.
Prva faza trenutnog aktuelnog Citroen Berlinga stigla je 2008. godine pa se predstavljanje blago osvježene verzije može smatrati kao pametan potez. Onaj ko površno gleda na stvari teško da će primijetiti nekakve drastične rezove vezane za dizajn. Iskreno rečeno i ''oštro'' će se oko namučiti tražeći novine. Jer one su izvedene decentno. Neki novi detalji daju potrebnu dozu svježine bez da vlasnici prve serije osjećaju da voze staru verziju. Zahvaljujući novim svjetlosnim grupama, maski motora, odbojnicima te još nekim manjim detaljima Berlingo i dalje izgleda moderno. Recept je to koji se u posljednje vrijeme pokazao kao vrlo djelotvoran...
Ni prostrana unutrašnjost nije pretrpjela velike dizajnerske rezove. U principu bi se moglo reći da je sve po starom. U odnosu na neke znatno skuplje konkurente možda se unutrašnjost čini pomalo grubom. Pod tim se misli na ugrađene materijale i stepen finalne obrade. Da odmah razjasnimo ništa nije loše sastavljeno ali gole glave vijaka i pokoji oštar rub otkrivaju da se korijeni nalaze u dostavnom vozilu. U skupljim paketima opreme dobije se veliki centralni dispelej (isti kao u redizajniranom Citroenu C4), centralni naslon za ruke između prednjih sjedišta, ljepše tkanine na sjedištima...Ko je spreman ruku dublje zavući u džep može odabrati i dvozonski klima uređaj, potpunu elektrifikaciju te set praktičnih pretinaca. Očigledno je da ni na tom polju Berlingo Multispace ne zaostaje za konkurentima. Obzirom da smo se s Berlingom nešto duže družili možemo reći da je i naš paket opreme sasvim primjeren za sve potrebe.
Kod vozila ovog tipa najvažnija je praktičnost. Na tom polju Berlingo je uzoran. Manipulacije zadnjom klupom krajnje su jednostavne pa se bez ikakve muke zapremina prtljažnika sa standardnih 675 poveća na okruglih 3.000 litara. Što se predmeta tiče oni se mogu staviti i u skrivene ladice ispod nogu putnika na zadnjim sjedištima. Sve u svemu transportne mogućnosti Multispcea nikoga neće razočarati.
Obzirom da se zapravo radi o transportnom vozilu prerušenom u putnički automobil nismo očekivali neki poseban komfor. Ali prevarili smo se jer Berlingo Multispace, bez obzira na trenutnu opterećenost osovina, ne poskakuje na neravninama što je kod nekih sličnih vozila redovna pojava. Preciznost upravljačkog mehanizma sasvim je dovoljna čak i za bržu vožnju a isto bi se moglo reći i za sistem kočenja. Što se buke u unutrašnjosti tiče moramo reći da je na očekivano višem nivou nego kod običnih putničkih automobila ali da usprkos tome nije pretjerana. Dobra ergonomija i lagane komande uz navedeno dopuštaju višesatne vožnje bez zaustavljanja. Sigurni smo da će svi putnici poslije vožnje biti odmorni a ne samo vozač...
Naš je testni automobil ispod prednje haube imao poznati 1.6 HDi sa, okruglo, 100 KS. To je jedna od varijacija na temu i, barem nama, čini nam se kao najpametniji izbor. Tehnologija BlueHDi zaslužna je nisku emisiju štetnih izduvnih gasova ali i malu prosječnu potrošnju goriva. Sve skupa test smo završili sa prosječnih 6,2 litara. Najmanje smo zabilježili na regionalnim cestama gdje na dionici od 100 km iz rezervoara ispraznilo tek nešto više od 5 litara dizela. U gradu se potrošnja kreće oko 6,5 litara dok veliki otpor probijanja vazduha na autoputu uzima danak u vidu 8 litara na 100 km. Ukoliko se na auto putu poštuje ograničenje od 130 km/h tada će potrošnja pasti na 7 litara što je sasvim pristojna vrijednost.
Popularni je dizelaš spregnut sa manuelnim mjenjačem sa 5 stepeni prenosa. Jača verzija istog motora sa 120 KS raspolaže se stepenom prenosa više. Zupčanici u kućištu mjenjača međusobno su postavljeni tako da se na efikasan način može upotrijebiti elesatičnost motora. Maksimum obrtnog momenta od 254 Nm vozač osjeti već pri 1.750 obr/min pa obilaženja sporih vozila ne predstavlja komplikovan zadatak. Moramo pohvaliti i vrlo uglađen rad, odnosno malu buku i još manje vibracije. Nema sumnje da je uz velike transportne mogućnosti i 1.6 HDi BlueHDi jedan od najvećih auta Multispacea.
Berlingo, kao i njegovi konkurenti, kupcima se nameću kao odlična alternativa za skuplja MPV vozila. Istina i jedna i druga koncepcija ima prednosti i mane pa svako prije kupovine treba procijeniti svoje realne potrebe. U svakom slučaju Citroen Berlingo Multispace može jednako dobro služiti za posao i privatne potrebe što mnoge privlači. Privlačna je i cijena jer se za manje od 30.000 KM može kupiti solidno opremljen Multispace...