Test-Ford Focus CC 2.0 Titanium

Zavodnik sa šeširom

Fordov kupe kabriolet, u prestižnoj Titanium izvedbi, nudi interesantan spoj luksuza i dinamičnog dizajna, čiji elitni status naglašava snažni 2.0-litarski benzinac, a potvrđuje cijena od 77.110 KM
18 Mart 2008

Zavodnik sa šeširom

Dva u jednom! Kabriolet po danu, za vjetar u kosi, uživanje u svježem vazduhu, nesputanoj vožnji i razgledanju okoline, a kupe po mraku, kad se sunce izgubi sa horizonta, kada do izražaja počinju da dolaze obrisi ukrasnih hromiranih detalja, atraktivnih aluminijumskih naplataka i neobične izdužene karoserije sa potpisom slavnog Pininfarine... Malo koji automobil može da vam ponudi toliko različitih užitaka u vožnji kao Ford Focus CC, automobil koji porijeklom pripada kompaktnoj klasi, ali se dizajnom, naprednom tehnologijom, izvedbom i cijenom bez sumnje svrstava u klasu više.

 

 

 


Prvim redizajnom kompletne game Focusa i CC je dobio prepoznatljivu, agresivnu crtu, koja je u znatnoj mjeri nedostajala prethodnim klasičnim modelima. Izmijenjena optika biksenonskih svjetala, izražajniji odbojnik sa niklovanim obrubom usisnika i nezaobilaznom saćastom mrežicom, te kupeovski samo 30 kilograma teški tvrdi krov, koji s pritiskom na prekidač nestaje u prtljažniku za nepunih tridesetak sekundi, atributi su koji uz neobični zadnji dio nikako ne mogu ostati neprimijećeni. Kad tome pridodamo atraktivne 18-colne lake naplatke sa pneumaticima dimenzija 225/40, dobijamo zaokruženu sliku pomoću koje se može zaključiti da je Pininfarina i ovaj put napravio odličan posao. Ipak, kod dizajna smo imali jednu zamjerku. Naime, već na prvu kod Focusa CC nije nam se dopala nezgrapno postavljena antena audio-sistema, koja je montirana na vjetrobranski okvir i nikako se ne uklapa u mišićavu i elegantnu siluetu automobila.

 

 

 


Zahvaljujući veoma bogatom Titanijum paketu opreme, u interijeru vlada veoma upečatljiva atmosfera, sa kombinacijom sportskog izgleda, kvalitetnih materijala, te pedantne završne obrade. Položaj za četvorokrakim potpuno podesivim upravljačem lako će pronaći i iznadprosečno visoke osobe, koje neće oskudevati u prostoru, bez obzira na nisku bočnu siluetu vozila. Trendovski metalizirani umeci na upravljaču, centralnoj konzoli, te obrubima instrumenata i otvora ventilacije uspešno razbijaju monotoniju crne, ali veoma ugodne plastike, iskorišćene za izradu instrument table i oplata vrata. Kako i priliči najskupljem paketu opreme, testni model, uz kožna sjedišta raspolagao je i sa automastkom dvozonskom klimatizacijom, tempomatom, Sony audio MP3 sistemom sa šest zvučnika, keyless pristupom u vozilo, grijanim vjetrobranom i još cijelim nizom elemenata koji svakodnevnu vožnju ovim vozilo pretvaraju u nezaboravno iskustvo.

 

 


S obzirom na to da Focus CC spada u grupu četvorosjeda, on to na pravi način ipak ne potvrđuje, jer koliko god bio prostran u prednjem, toliko će eventualnim putnicima nedostajati prostora u zadnjem dijelu. Nedostatak prostora najevidentniji je u predjelu koljena, jer da bi se neko uopšte mogao smjestiti, potrebno je da vozačevo ili suvozačevo sjedište bude pomjereno maksimalno ka naprijed. Ipak, to su slatke muke, jer Focus CC sigurno neće kupiti osobe koje namjeravaju da ga koriste kao puko transportno sredstvo, već kao ugodan kupe kabrilet za dvoje, koji je sa podignutim krovom u stanju da pruži i cijelih 535 litara, odnosno još uvijek iskoristivih 250, kada je u donjem položaju.

 

 


Tokom vožnje smo uočili da ljepota i u ovom slučaju ima svoju cijenu. Naime, 18-colni naplatci sa niskoprofilnim gumama nikako nisu srećno rješenje za naše puteve, pogotovo ako dodamo i to da je model raspolagao opcionim Sport ogibljenjem, dodatno sniženim za 15 mm. Sa druge strane na putu prihvatljivog kvaliteta, Focus CC 2.0 u stanju je da ostvari iznenađujuće brzinske prosjeke, za šta opet treba da zahvali dovoljno potentnom četvorocilindričnom agregatu Duratec serije sa 145 KS i 185 Nm obrtnog momenta, koji je izvrsno usaglašen sa preciznim petostepenim ručnim menjačem. I pored težine od gotovo 1,5 tona, naš 2.0-litarski model do 100 km/h je sprintao za 9,9 sekundi, posle čega je, uz nešto duži zalet i dovoljno prigušenu zvučnu kulisu, ostvario i maksimalnu brzinu od 210 km/h. Svakako, ako od ovako pogonjenog modela zatražite da pokaže sve što zna, to će se odraziti i na potrošnju goriva, koja u takvim uslovima iznosi 11,2 litra benzina, da bi u normalnim okolnostima iznosila osetno prihvatljivijih 8,6 litara. 

 

IZDVOJENI TEST


Test – Škoda Kamiq 1.5 TSI

Vrhunska dinamika i prebogata oprema

Najmanji Škodin model s off-road predznakom nedavno je redizajniran, te stilski i tehnološki o...