BMW serije 1 (2019–2024)

Zabavan i sa prednjim pogonom

Iako pruža dobru udobnost i napredne tehnologije, ograničeni prostor i prelazak na prednji pogon nisu po ukusu svih. Učestali kvarovi uključuju probleme s kvačilom, turbopunjačem i DPF filterom…
06 Oktobar 2024

Zabavan i sa prednjim pogonom

BMW serije 1 (2019–2024) 116d (116 KS)

BMW serije 1 jeste kompaktni automobil premijum klase, predstavljen prvi put 2004. godine, a od tada se smatra jednim od najprestižnijih modela u svojoj klasi. Do 2019. godine, BMW je zadržavao pogon na zadnjim točkovima za ovaj model, dok je nova, treća generacija (2019–2024) prešla na pogon na prednjim točkovima, čime se poboljšala efikasnost u prostoru i upravljanju. Verzija 116d, sa 116 konjskih snaga, idealna je za vozače koji traže ekonomičnu vožnju sa performansama koje su tipične za BMW. Ovaj model koristi dizel-motor sa savremenim tehnologijama kao što su turbopunjač i sistem direktnog ubrizgavanja, što doprinosi boljim performansama i manjoj potrošnji goriva.

BMW 1 Series 2020 HD 036e94191b771ac52c12762a89fde33748afd5e46

Udobnost vožnje i visok nivo opreme takođe su dio paketa, sa naprednim sistemima asistencije, uključujući adaptivni tempomat, sistem automatskog kočenja i napredne multimedijalne sisteme. Unutrašnjost je prepoznatljiva po kvalitetnim materijalima i ergonomskom dizajnu. Kada je riječ o manama, mnogi vlasnici su primijetili da prostor za putnike na zadnjim sjedištima nije dovoljno prostran, što može biti nezgodno na dužim putovanjima. Takođe, prelazak na prednji pogon nije po ukusu svih ljubitelja brenda, jer se gubi osjećaj vožnje karakterističan za BMW sa pogonom na zadnjim točkovima. Dodatno, iako je model 116d ekonomičan, performanse nisu na nivou koji bi neki vozači očekivali od BMW-a, jer manja snaga motora utiče na ubrzanje i dinamiku vožnje.

BMW 1 Series 2020 HD 507a284c1b77ba431ee006e20234c1f2c391dbe46

Potrošnja goriva, iako je bolja nego kod mnogih konkurentskih modela, može varirati u zavisnosti od načina vožnje i održavanja. Upravljački sistem, iako precizan, ponekad može djelovati previše elektronski kontrolisan, što umanjuje osjećaj direktnog kontakta s putem. Cijena održavanja i rezervnih dijelova viša je u poređenju sa nekim drugim automobilima u ovoj klasi, zbog čega vlasnici mogu imati veće troškove na duže staze. Što se tiče najčešćih kvarova, jedan od problema koji se često spominje jeste problem sa sistemom kvačila, koji može imati kraći životni vijek nego što je očekivano, posebno kod vozača koji često voze u urbanim uslovima. Turbopunjač, iako efikasan, može pokazati znake habanja nakon više pređenih kilometara, što dovodi do smanjenja performansi.

BMW 1 Series 2020 Interior.05486f08

Elektronski sistemi, uključujući senzore za parkiranje i multimedijalne jedinice, ponekad bilježe kvarove ili greške u radu, što zahtijeva intervenciju servisa. Problem sa DPF filterom (filterom za čestice dizela) takođe je čest kod dizel-motora, posebno ako se vozilo koristi za kratke gradske vožnje, jer filter nema priliku da se pravilno očisti. Održavanje sistema vješanja može biti skupo, jer su komponente vješanja osjetljive na lošije puteve. Takođe, vlasnici su prijavili probleme sa brzim trošenjem prednjih kočionih diskova i pločica, što zahtijeva češće zamjene nego što je uobičajeno.

Prosječna potrošnja u litrima: 

MOTOR: 116d (116 KS)
Prosječno 4,8
Najmanje 4,3
Najviše 5,0

Prednosti

kvalitet izrade, udobnost, mala potrošnja, napredna tehnologija, dobar multimedijalni sistem, precizno upravljanje, premijum materijali, pouzdana mehanika, ekonomičan motor, sigurna vožnja.

Mane

skuplje održavanje, slabije ubrzanje, manjak prostora, problemi s DPF filterom, kvarovi senzora, kratkotrajan turbo, veća cijena dijelova, brzo trošenje kočnica, elektronski kvarovi

 

TEHNIČKI PODACI
Motor Dizel
Zapremina 1.496 ccm
Snaga 116 KS pri 2.250 o/min
Max obrtni momenat 270 Nm pri 1.750 o/min
Najveća brzina 200 km/h
Ubrzanje 0-100 km/h 10,3 s
Dimenzije DxŠxV 431 x 179 x 143 cm
Masa 1.375 kg
Osovinski razmak 267 cm
Prtljažnik 380–1200 litara

 

🕙 Kratak istorijat:

 

2004. BMW predstavlja prvu generaciju serije 1, čime ulazi u segment kompaktnih premijum vozila sa zadnjim pogonom.

• 2019. Treća generacija BMW serije 1 prelazi na prednji pogon, što donosi više prostora u kabini i poboljšanu efikasnost.

• 2020. Osvaja priznanja za napredne sisteme asistencije i sigurnosne tehnologije, dodatno potvrđujući svoju poziciju među premijum kompaktima.




⚠️ Obrati pažnju:

33kljcklgajdklfgjadlfgjaldfgjlkagjf

Problemi sa DPF filterom kod dizel motora nisu rijetkost, a problemi počinju da se javljaju kod učestalih kraćih gradski vožnji

 

222dkfjkladjfiojadfohjdfh

Kvarovi na turbopunjaču prilično su izvjesni nakon više pređenih kilometara 

 

111111111111111111111111

Mana ovog modela jeste i brzo trošenje kvačila, naročito intezivnije vožnje u urbanim uslovima

 

Više informacija o modelu BMW serije 1 pročitajte iz naše multimedijalne arhiveZa više polovnih automobila klikni ovdje.

 

 

IZDVOJENI TEST


Test – Škoda Kamiq 1.5 TSI

Vrhunska dinamika i prebogata oprema

Najmanji Škodin model s off-road predznakom nedavno je redizajniran, te stilski i tehnološki o...