Citroen C4 (2004-2010)
Za kupovinu je potrebna hrabrost
Da bi kupili prvu generaciju modela C4 zaista treba hrabrosti, jer ćete sa ovim automobil sa svim sigurno privući pažnju na sebe, što zbog njegovog nesvakidašnjeg dizajna ali i zanimljivog i neobičnog enterijera...
Citroen C4 (2004-2010) 2.0 HDI (135 KS)
Bos ili hadžija kaže poznata pjesma grupe Zabranjeno pušenje. Istim principima vodili su se u Citroenu kada su predstavili prvu generaciju modela C4. Nesvakidašnji dizajn ovog automobila, te 2004. godine u svijet autoindustrije uveo je dosta polemike. Ili valja, ili ne valja. Sredine nije bilo. No, godine koje su dolazile pokazale su da je ipak bilo više poklonika ovog automobila, pa je C4 nastao da živi kroz naredne generacije koje danas beru lovorike i zauzimaju sami vrh kompaktne klase. Vratimo se na prvu generaciju. Osim nekonvencionalnog dizajna vanjštine, neobični su i neki detalji u unutrašnjosti.
Prije svega mislimo na fiksiran centralni dio upravljača, što je zaista neobično i što zahtjeva određeno privikavanje. Enterijer je udoban, ali i ne previše komforan za visoke ljude na zadnjoj klupi. Troškovi redovnog održavanja nisu preveliki, no neplanirane popravke malih problema mogu vlasnicima izbiti dosta novca iz džepa. Kada je motorizacija u pitanju Citroen je u ovaj automobil ugrađivao isključivo četverocilindarske agregate. Benzinski motori su u ponudi i sa turbopunjačem, a imaju snagu između 88 KS i 177 KS. Kod dizela u ponudi su motori od 90KS do 140KS.Potrošnja je u očekivanim okvirima i kreće se od 7 ili 8 litara za benzince i nešto više od pet litara za dizelaše. Ako se odlučite za benzinaca preporučujemo izbjegavanje onog od 1.4 litra, a topla preporuka za 1.6-litarski sa 16 ventila.
Ako pak preferirate dizelaše, u servisu prekontrolišite tri stavke koje vam u budućnosti mogu odnijeti mnogo novca. To su filter čestica, sistem ubrizgavanja i plivajući zamajac. Manji benzinski motor u ovom modelu (onaj od 1.4 litra) imao je nepravilan rad u leru, a problem su njegovi loši držači ili čak držači mjenjača. Veći benzinac (1.6 16V) može imati problem sa lambda sondom, što dovodi do dosta veće potrošnje goriva.Turbobenzinac iste zapremine (THP motor) nije imun na loše svjećice i senzori temperature na njemu komplikuju samo startovanje. Sa druge strane HDI motori nekada neće startvovati na hladnom vremenu, zbog relativno loših grijača. Ako se odlučite za dizelaša, a prelazite mnogo kilometara budite spremni i za velika ulaganja.
Brizgaljke, set kvačila sa plivajućim zamajcem (a ponekad i turbinu) jednostavno morat ćete zamijeniti, a tu će se priključiti i poneki senzor. Izbjegavajte modele iz 2006. godine sa 2.0 HDI motorom koji su imali grešku na ventilu na vakum pumpi, što je dovodilo do problema prilikom kočenja. Kada smo kod kočnica recimo da se prednje kočnice jako brzo troše, a nakon samo 60.000 budite spremni zamijeniti i prednje amortizere. Modeli proizvedeni između 27.marta i 14.aprila 2010. imaju problem sa glavnim cilindrom kočnica. Preventivna zamjena glavnog cilindra trebala je biti urađena u servisu, pa provjerite to ako kupujete model iz ovog perioda. Citroen C4 prve generacije od sličnih se razlikuje samo po dizajnu, a kvarovi su u suštini uobičajeni i ne trebaju čuditi. Zbog svoje orginalnosti, prilično odmjerene cijene i udobnosti iskrena preporuka za kupovinu!
⛽ Prosječna potrošnja u litrima:
MOTOR: 2.0 HDI (135 KS) |
Prosječno |
6,5 |
Najmanje |
5,5 |
Najviše |
7,5 |
Prednosti
Neobičan dizajn, provjerena tehnička rješenja, štedljivi dizelaši;
Mane
Skupi dijelovi, česta pojava vode u zadnjim svjetlima, nekoliko ozbiljnih opoziva.
TEHNIČKI PODACI |
Motor |
Dizel |
Zapremina |
1.997 ccm |
Snaga |
140 KS pri 4.000 o/min
|
Max obrtni momenat |
320 Nm pri 2.000 o/min |
Najveća brzina |
207 km/h |
Ubrzanje 0-100 km/h |
9,7 s |
Dimenzije DxŠxV |
427 x 177 x 149 cm |
Masa |
1.381 kg |
Osovinski razmak |
260 cm |
Prtljažnik |
320 - 1.023 litara |
🕙 Kratak istorijat:
• 2004. premijera modela Citroen C4;
• 2006. predstavljen C4 Grand Picasso;
• 2008. redizajn modela C4 i novi turbobenzinski motori;
• 2001. redizajn limuzine i karavana, novi poklopac motora, maska hladnjaka, branici i svjetla;
⚠️ Obrati pažnju:
Na modelima proizvedenima do juna 2005. redovno je otpadalo ogledalo sa bočnih retrovizora zbog lošeg ljepila
Zadnji amortizeri brzo stradaju i postaju bučni
Injektori na starijim dizelašima ne mogu preći propisanu kilometražu, a zamjena može biti skupa
Više informacija o modelu Citroen C4 pročitajte iz naše multimedijalne arhive. Za više polovnih automobila klikni ovdje.