Citroen C5 (2008–2017)

Udobnost kao najjači adut

Citroenovi modeli su veoma popularni na tržištu polovnih automobila na osnovu svojih mehaničkih karakteristika, prije svega kvalitetnih pogonskih sklopova, ali i zbog svoje udobnosti tokom vožnje...
25 Mart 2022

Udobnost kao najjači adut

Citroen C5  (2008–2017) 1.6 HDI (112 KS)

Druga generacija modela C5 iz 2008. godine pokazala se kao veoma bezbjedan i udoban automobil, dok većina njegovih vlasnika smatra da u kabini po visini nudi manje prostora od prethodnika. Ovaj model ispravio je nedostatke prethodne generacije, prije svega kada je riječ o pogonskim sklopovima, ali i ponudivši veliku raznovrsnu savremenu opremu za njegovo vrijeme. Više od jedne decenije model C5 aktivno se vozi evropskim putevima i za to vrijeme doživio je veliku popularnost kao polovan automobil. Unutrašnjost kabine u najvećem broju ispunjena je kvalitetnim materijalima, koji se dobro nose sa vremenom, uz poneke izuzetke koji su napravljeni od jeftine plastike i koji prvi pokazuju znake starenja.

Citroen C5 2008 1600 0c

Kod C5 moraju se izdvojiti veoma udobna sjedišta sa bočnim naslonima, koja su idealna za duža putovanja. Prostora ima dovoljno, ali veoma visoki ljudi mogu imati problema sa prostorom za glavu, jer je strop ipak nešto niži. Kada je riječ o unutrašnjosti, prilikom kupovine polovnog automobila, kupcu se savjetuje da detaljno provjeri stanje i ispravnost centralnog multimedijalnog ekrana, jer su njegovi kvarovi česti, a popravak ili zamjena veoma skupi. Takođe, kupcima se savjetuje da detaljno provjere i sve elektronske sisteme, poput alarma, sistema centralnog zaključavanja, parking senzora, kao i klima uređaja, jer je vrijeme pokazalo da su i u ovim segmentima često javljaju funkcionalni kvarovi.

Citroen C5 2008 1600 07

Oštećenja i tragovi korozije mogu da se pojave na određenim područijima kao što su pragovi i blatobrani, pa je važno provjeriti i njihovo stanje. Zbog veće težine, komponente kočenja se relativno brzo troše. Modeli sa hidro-pneumatskim vješanjem imali su problem u prvim godinama sa curenjem ulja iz sistema. Paleta pogonskih sklopova je veoma široka i kvalitetna, te nudi kupcima solidnu mogućnost izbora. U našem slučaju ispod poklopca motora je 1.6-litarski HDI agregat, snage 112 KS koji je ujedno i najslabiji dizel motor u C5 modelu. Iako najslabiji, i on može da odgovori na sve zahtjeve otvorene vožnje, a pri tome je i mali potrošač. Nakon nekoliko godina i najviše usljed neredovnog i neadekvatnog održavanja, pomenti agregat može da ispolji „hronične“ probleme poput neispravnosti EGR ventila ili curenja ulja.

Citroen C5 2008 1600 15

Čuveni su i razni problemi uzrokovani uljem koje je zaprljano produktima sagorijevanja pa se preporučuje polovljenje preporučenog fabričkog servisnog intervala. Pretjerano istrošene cijevi, nefunkcionalni hidraulični podizači ventila, postepeni gubitak kompresije, problemi sa ležajevima radilice se takoće mogu vezati uz pomenuto neodržavanje i nakupljanje čađi i prljavština u sistemu.

Prosječna potrošnja u litrima: 

MOTOR: 1.6 HDI 112 KS
Prosječno 5,6
Najmanje 5,1
Najviše 7,4

Prednosti

Udobnost i bezbjednost, kvalitet izrade materijala u unutrašnjosti kabine, mala potrošnja, zvučna izolacija 

Mane

Multimedijalni sistem, elektronske komponente, sistem kočenja, težina, nakupljanje taloga i čađi u motoru

 

TEHNIČKI PODACI
Motor Dizel
Zapremina 1.560 ccm
Snaga 112 KS pri 3.500 o/min 
Max obrtni momenat 250 Nm pri 1.750 o/min 
Najveća brzina 190 km/h
Ubrzanje 0-100 km/h 11,6 s
Dimenzije DxŠxV 478 x 186 x 145 cm
Masa 1.506 kg
Osovinski razmak 281 cm
Prtljažnik 439 litara

 

🕙 Kratak istorijat:

 

2007. - Druga generacija Citroena C5 je predstavljena javnosti na sajmu automobila u Frankfurtu 2007. godine

• 2008. – C5 druge generacije dostupan na tržištu

• 2012. – Redizajn srednjeg ciklusa

• 2017. – Kraj proizvodnje i prelezak na model nove generacije

 

⚠️ Obrati pažnju:

Citroenc5multimedija1

Multimedijalni sistem kod polovnih automobila nakon višegodišnje upotrebe sklon je kvarenju.

 

Citroenc5motor2

Nakupljanje taloga i čađi zbog neodgovarajuće konstrukcije uljnog korita dovodi do problema sa motorom.

 

Citroenc5kocnice

Usljed velike težine zabilježeno je učestalije trošenje dijelova sistema kočenja.

 

Više informacija o modelu Citroen C5 pročitajte iz naše multimedijalne arhiveZa više polovnih automobila klikni ovdje.

IZDVOJENI TEST


Test – Peugeot 2008 Allure 1.2 PureTech

Nakon očnjaka, francuski lav pokazao kandže

Druga generacija Peugeota 2008 na tržištu je od 2019. godine. Kako bi održala korak s konkuren...