Test - Renault Laguna 2.0 dCi Dynamique

Udobna francuska kočija

Treću generaciju Lagune, osim elegantanog dizajna, odlične završne obrade, bogate opreme i vrhunske udobnosti, u kombinaciji sa potentnim i uglađenim dvolitarskim dCi krase i zavidne vozne sposobnosti, te izuzetno niska potrošnja
20 Januar 2008

Udobna francuska kočija

Nakon dvije generacije i 2,3 miliona prodatih primjeraka, Renault je polovinom 2007. godine predstavio treću generaciju Lagune, sa samo jednim zadatakom - da se uzornim kvalitetom, snažnim motorima i bogatom opremom izbori za visok plasman među VIP modelima srednje klase. Za pretpostaviti je da su prva dva modela preležala „dječije bolesti“, što će, uz sve kvalitete koje nova Launa ima, biti još jedan razlog za odabir ove krstarice. Laguna Dynamique 2.0 dCi, koju smo među prvima u BiH imali priliku testirati, opremljenošću i snagom negdje je u sredini ponude, što ni u kojem slučaju ne znači da je u pitanju „siromašnija“ verzija.

 

 

 

 

Automobil je, u stvari, koncipiran tako da od prvog susreta sa njim osjećate dinamičnu eleganciju kojom odiše. Meka bočna linija lagano se spušta prema zadnjem dijelu vozila, čime podsjeća na stare modele iz slavne francuske auto-industrije. Hromirani obrubi bočnih stakala te sama dužina vozila od 4,69 m pokazuju Lagunine tendencije da postane statusni automobil. I prednje i zadnje svjetlosne grupe potpuno su nove, a pri njihovom dizjniranju nije ugrožen prepoznatljivi vizuelni identitet. Testni model bio je opremljen dvolitarskim common-rail dizelašem, koji obezbjeđuje 150 KS i u kombinaciji sa šestostepenim manuelnim mjenjačem ostvaruje odlične performanse. Tome pomaže i turbina varijabilne geometrije, koja osigurava dinamičnu vožnju već pri malom broju obrtaja.

 

 

 

Pri hladnom vremenu angažuju se izuzetno brzi grijači, pa je paljenje putem start/stop prekidača obezbijeđeno i pri temperaturama od - 23 stepena Celzijusa, u šta se nismo imali prilike uvjeriti. Ovaj agregat karakteriše i mala potrošnja, koja prema navodima proizvođača iznosi šest litara eurodizela na pređenih 100 kilometara, dok se u ekstremnim uslovima, poput onih na našem testu, prosjek vrti oko 7,3 litre, što je zaista prihvatljivo. Od početka proizvodnog ciklusa Renaultovi inženjeri imali su u vidu sve strože ekološke norme, tako da je kao rezultat postignuta emisija od 158 g CO2 po pređenom kilometru. Manjoj potrošnji doprinosi i činjenica da je ovo prvi Renaultov model koji je lakši od svog prethodnika i to u prosjeku oko 15 kilograma, a zahvaljujući dobrom rasporedu masa te spuštenom težištu Laguna se zaista izvanredno ponaša na putu.

 

 

 

 

Veliki pomak u kvalitetu najvidljiviji je u unutašnjosti, gdje vlada savršeni red. Položaj za volanom sugeriše vam da ste u automobilu koji pripada posebnoj klasi, poslovno-porodičnih limuzina. Podesivi volan te komande, koje, iako na prvi pogled djeluju zbunjujuće, a u stvari su logično raspoređene, samo poboljšavaju ionako dobar utisak iz vožnje. Upravljač pravovremeno informiše o stanju podloge, ali i u slučaju proklizavanja ESP besprijekorno radi svoj dio posla, što vam daje do znanja veliki displej putnog kompjutera, smješten između kilometar sata i obrtomjera. Kao što je u nekim automobilima nemoguće naći idealnu poziciju sjedenja, tako je u Laguni svaka udobna. Blago profilisana sjedišta presvučena su kombinacijom kože i rebraste tkanine, a u svakom slučaju djeluju kvalitetno, dok im je za pun užitak u zimskim danima ugrađen grijač sa trostepenom regulacijom.

 

 

 

Dovoljno mjesta ima i na zadnjim sjedištima, zahvaljujući podignutom krovu, ali i naslonu prednjeg sjedišta sa tankim kućištem. Što se tiče buke, gotovo da nam je bilo neprijatno što ne možemo čuti uravnoteženi zvuk Renaultovog dizelaša, jer je kabina odlično izolovana, kako od motora tako i od šumova koje proizvodi strujanje vazduha. Što se sigurnosti tiče, kod Renaultovih modela, tradicionalno je na visokom nivou, a već je i prethodna generacija osvojila pet zvjezdica na Euro NCAP testovima. Putnici su zaštićeni sa šest vazdušnih jastuka, iako je u skupljim paketima opreme moguće dobiti i osam. Velika iskoristivost unutrašnjeg prostora poboljšana je mnoštvom pretinaca te velikim pristupačnim prtljažnikom.

 

 

 

Ukupna lakoća korištenja ovog automobila povećana je pojednostavljenim sistemom prekidača, koji podešavaju zaključavanje vrata u vožnji, automatsko paljenje svjetala, automatsko brisanje zadnjeg stakla prilikom vožnje unazad. Na centralnoj konzoli sada je smješten prekidač ručne kočnice i prekidač tempomata, koji uz paket opreme Dynamique dolazi serijski. Nova Laguna nakon prve test vožnje ostavila je na nas veoma pozitivne utiske i vjerujemo da će bez obzira na žestoku konkurenciju, poput novog Mondea, Vectre, Peugeota 407, dostići prodaju kao prethodne dvije, a uzimajući u obzir kvalitet izvedbe i blagi iskorak iz klase, sigurni smo da će biti i bolja. 

IZDVOJENI TEST


Test – Škoda Kamiq 1.5 TSI

Vrhunska dinamika i prebogata oprema

Najmanji Škodin model s off-road predznakom nedavno je redizajniran, te stilski i tehnološki o...