Citroen C5 (2007–2017)

Udoban, ali i šupalj poput lađe

Kada bi se kao mjerilo odličnog polovnjaka gledali isključivo udobnost i pouzdanost dizel motora Citroen bi vjerovatno bio u samom vrhu klase. Nažalost po njegov imidž, prati ga i veliki broj sitnih i dosadnih nesavršenosti, koje nerviraju njegove vlasnike...
19 Septembar 2020

Udoban, ali i šupalj poput lađe

Citroen C5 (2007–2017) 2.0 HDi (140 KS) 

Jedan od na bh. tržištu najpoželjnijih savremenih Citroenovih modela dizajnirao je Hrvat Domagoj Đukec. Mada mu neki okorjeli ljubitelji Citroena zamjeraju da je u oblikovanju francuske ekstravagancije previše bio „zagledan“ u njemačke modele, a posebno u Audi A6, njegov kreativni rad je tek sa vremenskom distancom pokazao koliko je dobar. C5 i danas izgleda zanimljivo i dopadljivo, iako je od njegovog predstavljanja prošlo više od 13 godina. Razvijen je na PSA PF3 platformi, koju je podijelio sa Peugeotom 508.

Citroen C5 2008 1280 6af3282fff3442bbad53cb7250ad39df47

Kako bi zadržao tradicionalne, ali i privukao nove kupce Citroen je sa C5 odlučio „zakomplikovati“ život kupcima, prodavcima dijelova i serviserima, tako što je napravio dva različita koncepta vješanja: hidraulično „Hydroactive III“ i klasično opružno. Mada je i jedno i drugo uzorno udobno, istinski ljubitelji Citroena ipak radije biraju „hidrauliku“. Na lošim putevima poput naših uzorna udobnost često znači i nešto veći rizik od popuštanja zaptivki na hidualičnom sistemu, što se jednostavno uoačava po tragovima ulja na točkovima i dijelovima vješanja. Ulje može da procuri i na klasičnom vješanju, ali ne iz „hidraulike“, već iz amortizera. Osjetljivijim od ostalih dijelova vješanja pokazali su se i prednji zglobovi, koji trpe izuzetno velike udare pri vožnji masivnog automobila i loše podloge. Jedna od dosadnijih anomalija kod C5 je i često pregorijevanje žarulja, što je prije rezultat njihove loše prenaponske zaštite nego njihovog kvaliteta.

Citroen C5 2008 1280 4c183605344aefd8f885c162e01bb3e2cb

Mnogi vlasnici C5 prijavljivali su i probleme sa otkazivanjem električnih podizača, a bilo je i slučajeva bezrazložnog pucanja stakala na vratima. Kompresor klima uređaja znao je da otkaže i na vozilima pod garancijom, pa ga obavezno treba provjeriti. Mada je kvalitet materijala u kabini unaprijeđen u odnosu na prvu generaciju, tragovi korištenja često su vidljivi i na modelima sa pređenih 100.000 km. Osjetljivijim od ostalih pokazali su se ručica mjenjača i rukohvati na vratima, ali i generalno svi lakirani ukrasi. Sjedišta su vrhunski udobna, ali i osjetljiva na izbačenim bokovima. Prva naznaka njihovog trošenja je površinsko mrežanje materijala sa kojima su obložena. Dvolitarski dizel motor rijetko se nalazi na udaru kritika vozača, a svi ga cijene zbog uzorne ekonomičnosti i dobro odmjerene snage.

Citroen C5 2008 1600 15

Uz HDi motor stoji napomena da strogo zahtijeva ulje po specifikaciji proizvođača i poštovanje servisnih intervala, jer njihovo zanemarivanje može da uzrokuje skupe kvarove kako na motoru, tako i na izduvnom sistemu. Sam proizvođač je apostrofirao kvar na sistemu ubrizgavanja, koji može dovesti do nakupljanja dizela u „džepovima“ dna glave motora, a u ekstremnim situacijama i do požara. Električni plastični kontakt na grijačima motora je sklon topljenju, zbog čega vazduh može ući u sistem napajanja gorivom i onesposobiti motor. Zabilježene su nepravilnosti sa otvaranjem vozačevog vazdušnog jastuka, zatim kratak spoj zbog oštećenja nedovoljno zaštićenog kabla na starteru, a bilo je i slučajeva pregrijavanja motora zbog kvara ne elektronici, koja je zadužena da ga spriječi. 

Prosječna potrošnja u litrima: 

MOTOR: 180 CDI (109 KS)
Prosječno 6,7
Najmanje 5,1
Najviše 8,6

Prednosti

Uzorna udobnost koja dolazi do posebnog izražaja u kombinaciji sa hidrauličnim vješanjem, bezvremenski dizajn, snažan i izdržljivi 2.0 HDi motor, imidž veoma poželjne limuzine 

Mane

Skupi dijelovi vješanja, mnoštvo sitnih elektronskih kvarova, iznatprosječno brzo habanje pojedinih dijelova enterijera, otkazivanje električnih podizača, kompresor klime 

 

TEHNIČKI PODACI
Motor Dizel
Zapremina 1.997 ccm
Snaga 140 KS pri 4.000 o/min
Max obrtni momenat 320 Nm pri 2.000 o/min
Najveća brzina 204 km/h
Ubrzanje 0-100 km/h 10,6 s
Dimenzije DxŠxV 4.779 x 1.860 x 1.458 cm
Masa 1.683 kg
Osovinski razmak 282 cm
Prtljažnik 439 litara

 

🕙 Kratak istorijat:

 

2007. Citroen predstavlja drugu generaciju C5 modela u limuzinskom izdanju

• 2008. C5 je dobio i praktičniju karavansku verziju sa prtljažnikom zapremine 505 litara

• 2010. Novi 2.0 HDi motor sa 160 KS predstavljen je kao zamjena za 2.0 HDi sa 140 KS i 2.2 HDi sa 173 KS

• 2011. Obavljen je redizajn sa minimalnim dizajnerskim promjenama karoserije i novim LED svjetlima

• 2012. Napravljen je drugi mali redizajn prepoznatljiv po novoj maski hladnjaka

• 2017. Prestaje proizvodnja C5 bez predstavljanja nasljednika




⚠️ Obrati pažnju:

1.

Masne mrlje na točkovima i sa gornje strane vješanja siguran su znak da je došlo do proboja zaptivki na amortizerima ili na hidraulici

 

2.

Na prednjem vješanju osjetljiviji od ostalih su zglobovi koji često odlaze na lošim cestama

 

3

Prekidači za dizanje i spuštanje prozora i elektromotori često su bili na udaru kritika zbog otkazivanja funkcije

 

Više informacija o modelu Citroen C5 pročitajte iz naše multimedijalne arhiveZa više polovnih automobila klikni ovdje.

 

 

IZDVOJENI TEST


Test – Peugeot 2008 Allure 1.2 PureTech

Nakon očnjaka, francuski lav pokazao kandže

Druga generacija Peugeota 2008 na tržištu je od 2019. godine. Kako bi održala korak s konkuren...