Citroen C3 (2009–2016)

Solidan i isplativ model niže klase

Druga generacija Citroena C3 je dizajnerski prilično dinamičnija, mada se to ne može reći i za vozne osobine. Mnogi ga smatraju ženskim automobilom, zbog karakterističnog izgleda, a tu su i kompaktne dimenzije u kombinaciji sa dovoljno prostora u kabini, dobra preglednost, udobnost, lagan volan koji dodatno olakšava parkiranje...
28 Septembar 2022

Solidan i isplativ model niže klase

Citroen C3 (2009–2016) 1.4 HDi (70 KS) 

Druga generacija Citroenovog modela namijenjenog za gradsku vožnju i gužve predstavljena je 2009. godine. Iako je ovaj proizvođač dio PSA grupacije na čelu sa Peugeotom, može se reći da je njegov C3 nadmašio svog rođaka, Peugeota 208. Citroen C3 druge generacije dostupan je isključivo u verziji sa petoro vrata. Za 8 cm je duži i 6 cm širi od prethodne generacije. U prosjeku je težak oko 1.000 kg, u zavisnosti od opreme i motora (dizelaši su teži). Po pitanju pouzdanosti spada u sredinu - slabiji benzinci su se pokazali prilično pouzdanim i jednostavnim za održavanje. Isto važi i za vješanje. Redizajniran je 2013. godine. Verzije prije i poslije redizajna najlakše je prepoznati po amblemu. Dobio je i dnevna LED svjetla.

Citroen C3 2010 1600 18

Tu su i razne izmjene u unutrašnjosti, koja nakon redizajna izgleda mnogo ljepše. Takođe je unaprijeđena i ponuda motora. Pozicija sjedenja je nešto viša, što obezbjeđuje više prostora u kabini i bolju preglednost, ali sa druge strane ima dodatni negativan uticaj na generalni osjećaj u krivinama zbog pretjeranog naginjanja i slabe bočne podrške. Sjedišta su udobna i ima dovoljno prostora za četiri osobe, mada može da se smjesti i peta. Što se tiče praktičnosti, osnovna zapremina prtljažnika je 300 litara, a kada se obore nasloni zadnje klupe dobija se 1.000 do 1.120 litara korisne zapremine. Naslon zadnje klupe se dijeli u odnosu 60:40, pa može da se prevozi i neki duži predmet uz dva saputnika. Vješanje je veoma meko i podešeno je tako da pruži vrhunsku udobnost. Stoga je vožnja u ovom automobilu udobna i prilikom prelaska preko raznih neravnina uprkos tome što je kraći od 4 metra i ima manje međuosovinsko rastojanje od konkurencije.

Citroen C3 2010 1600 01

Međutim, u krivinama se suviše naginje, a upravljač, iako precizan, suviše je lagan i ne daje dovoljno povratnih informacija. Citroën C3 druge generacije napravljen je njemački solidno, jedan je od najkomfornijih i najaerodinamičnijih niže klase svoga doba, najisplativiji je s osnovnim 8-ventilskim 1.4 HDi. Neopravdano potcijenjen, bio je zanimljiva alternativa za Volkswagen Polo IV. Mehanika mu je bila bolja od elektronike i upravo zbog toga nije kotirao visoko na listi automobila koji se najmanje kvare. To što je mehanika bolja od elektronike, ne znači da nije bilo i mehaničkih problema. Zupčasti remen može da proizvodi nepravilan zvuk. Uzrok tome je curenje vode u poklopce remena koja uzrokuje koroziju, u tom slučaju neophodna je zamjena remena zajedno sa remenicom zatezača. Još jedan problem karakterističan za ovaj motor javlja se kada agregat neće da startuje.

Citroen C3 2010 1600 2b

Uzrok problema je to što je nepovratni ventil goriva blokiran u otvorenom položaju, te ulazak vazduha u dihtung povratne cijevi dizne goriva. Vozači tada moraju da stave novi nepovratni ventil goriva, provjere dizne goriva zbog mogućih problema, te zamijene dihtunge povratne cjevi dizni goriva ako je potrebno. Tokom godina na vidjelo je izašao još jedan vrlo čest problem kod ovog modela, koji se javlja gubitkom efikasnosti kočenja, neravnomjernosti kočenja, te ubrzanog trošenja diskova, što je rezultat lošeg kvaliteta obloge prednjih kočnica, pa se savjetuje ugradnja modifikovanih obloga prednjih kočnica.

Prosječna potrošnja u litrima: 

MOTOR: 1.4 HDi (70 KS)
Prosječno 4,7
Najmanje 4,0
Najviše 5,6

Prednosti

Udobnost, ekonomičnost, mala potrošnja, malo zagađenje, pouzdanost, preglednost  

Mane

Prostor, kapacitet prtljažnika, elektronika, osvjetljenje, prednja kočiona kliješta, mala snaga motora

 

TEHNIČKI PODACI
Motor Dizel
Zapremina 1.398 ccm
Snaga 70 KS pri 4.000 o/min
Max obrtni momenat 160 Nm pri 1.750 o/min
Najveća brzina 163 km/h
Ubrzanje 0-100 km/h 13,5 s
Dimenzije DxŠxV 394 x 173 x 154 cm
Masa 1.145 kg
Osovinski razmak 247 cm
Prtljažnik 300 litara

 

🕙 Kratak istorijat:

 

2009. Predstavljena druga generacija Citroen C3 modela

• 2011. U ponudi Airdream verzije, sa malom emisijom štetnih gasova

• 2013. Druga generacija dobija redizajn

• 2014. Paleta pogonskih sklopova proširena 1.0 i 1.2 PureTech agregatima



 

⚠️ Obrati pažnju:

Citroenc3remen1

Zupčasti remen ponekada daje nepravilan zvuk. Uzrok je curenje vode u poklopce zupčastog remena koja uzrokuje koroziju.

 

Citroenc3amortizer2

Buka iz prednjeg vješanja na neravnim površinama rezultat je oštećenja amortizera i u tom slučaju je potrebna zamjena.

 

Citroenc3dihtung3

Nepovratni ventil goriva blokiran u otvorenom položaju, što dovodi vazduh u dihtung povratne cijevi brizgaljke goriva.

 

Više informacija o modelu Citroen C3 pročitajte iz naše multimedijalne arhiveZa više polovnih automobila klikni ovdje.

IZDVOJENI TEST


Test – Peugeot 2008 Allure 1.2 PureTech

Nakon očnjaka, francuski lav pokazao kandže

Druga generacija Peugeota 2008 na tržištu je od 2019. godine. Kako bi održala korak s konkuren...