Volvo stvara novi font
Slova umjesto dugmadi zbog sigurnosti
Iz Volva ističu da je font osmišljen tako da direktno utiče na kretanje očiju, s ciljem da vozača ne odvlači ništa drugo na ekranu osim samog teksta...
Sigurnost je decenijama temelj identiteta Volva, jer švedski proizvođač praktično je izmislio sigurnosni pojas koji se vezuje u tri tačke i od tada neprestano pomjera granice u ovoj oblasti. Sada pažnju usmjerava na bezbjednost ekrana u automobilima, ali ne kroz napredniju tehnologiju ili više fizičkih komandi, već kroz font. Volvo želi da tekst na ekranima bude što čitljiviji, posebno tokom vožnje. Upravo zato tim zadužen za korisnički interfejs razvio je novi tip slova koji bi trebalo da doprinese većoj bezbjednosti u saobraćaju.

Novi font nosi naziv Volvo Centum i predstavlja omaž stogodišnjici kompanije koja se obilježava 2027. godine. Razvijen je u saradnji sa renomiranim tipografskim studijom Dalton Maag, a premijerno će biti uveden u modelu EX60 početkom 2026. godine.
Iz Volva ističu da je font osmišljen tako da direktno utiče na kretanje očiju, s ciljem da vozača ne odvlači ništa drugo na ekranu osim samog teksta. Uz to, uklonjen je i višak grafičkih elemenata, kako bi pogled ostao fokusiran isključivo na ono što je zaista važno. Svaka dizajnerska odluka, od oblika i debljine slova do proporcija, donesena je s ciljem da vozač brže pročita informacije, lakše ih razumije i ostane koncentrisan tokom vožnje, objašnjava Pablo Bosch, font developer u studiju Dalton Maag.
Iako na prvi pogled zvuči banalno, čitljiviji tekst zaista može imati uticaj na bezbjednost. Prema istraživanju američke organizacije AAA, vozači u prosjeku provedu između 18 i 40 sekundi gledajući u centralni ekran, zavisno od starosti. Pri brzini od samo 40 kilometara na sat, automobil za 40 sekundi pređe gotovo dužinu pet fudbalskih terena. Jasniji i pregledniji tekst može pomoći da se to vrijeme skrati.

Poslije godina u kojima su tradicionalne komande gotovo u potpunosti zamijenjene ekranima, brendovi poput Hyundaija, Porschea i Volkswagena ponovo ističu vrijednost taktilnih kontrola. Volvo, međutim, još uvijek ide drugim putem. Novi EX60 izgleda obećavajuće i nudi pregledan, logično organizovan interfejs zasnovan na Google Automotive sistemu, slično kao u aktuelnom EX30 modelu.
Ipak, osnovne funkcije poput pojačavanja ventilacije, otvaranja pretinca za rukavice ili podešavanja retrovizora daleko je lakše pronaći dodirom nego preko menija na ekranu, bez skretanja pogleda s ceste.