BMW X5 (2000–2007)
San mnogih bh. vozača
Iako je prva generacija prvog BMW-ovog SUV-a X5 prilično star model, za njim na tržištu polovnjaka vlada veliki interes. Cijena je povoljna, a dobro očuvani primjerci su prava rijetkost. Kupovina spada u poslove „visokog rizika“...
BMW X5 (2000–2007) 3.0 D (218 KS)
U doba kada je njemački BMW bio vlasnik britanskog ponosa auto industrije, Land Rovera, počeo je razvoj prvog SUV-a sa oznakom BMW-a. Pri tome su se koristila više nego bogata iskustva Land Roverovih inženjera. Finalni proizvod je bio prilično uvjerljiv, pogotovo zbog odlično izbalansiranog 4x4 pogona čiji je centralni diferencijal u normalnim uslovima vožnje na zadnju osovinu slao 62% raspoložive snage. Time su postignute vozne osobine u skladu sa BMW-ovim imidžom.
Prije kupovine morate biti svjesni činjenice da skup automobil zahtijeva isto takvo održavanje. Nažalost, mnogi vlasnici nisu bili spremni na velika ulaganja pa je većina dostupnih modela prilično zapuštena. S godinama upotrebe se počinju javljati problemi. Među ozbiljnijima je svakako porozan sistem za hlađenje. Na oku neprimjetnim rupicama gubi se rashladna tekućina, što može imati vrlo skupe posljedice u vidu izgaranja dihtunga glave motora. Nisu rijetki ni problemi sa letvom volana kao i elektropodizačima stakala. Zbog ukupne mase od 2,3 tone ubrzano trošenje kočnica je normalna pojava.
Zamjena nije komplikovana, ali je u ovlaštenom servisu vrlo skupa. Treba znati da svaka treća zamjena disk pločica zahtijeva i zamjenu diskova. Motor 3.0 D vrlo je pouzdan, pogotovo ako nije vožen u visokom ritmu. Već je standardna priča da loš kvalitet ulja uzrokuje otkazivanje turbo punjača. Nažalost, ovog problema nije lišen ni 3.0 D. Prve serije imale su automatski mjenjač sa pet, a kasnije, od 2003. sa stepenom prenosa više. Velike i vrlo skupe probleme pravio je hidropretvarač obrtnog momenta. S obzirom na to da se radi o relativno starijim vozilima, pojava korozije na rubovima vrata i hauba nije ništa neuobičajeno.
Osim ružnog izgleda nema drugih nuspojava. Prije kupovine savjetujemo obavezan pregled odozdo. Sigurni smo da ćete primijetiti porozne manžetne na poluosovinama, te tragove ulja iz komponenti 4x4 pogona. BMW X5 je oduvijek bio predmet želja mnogih vozača, jer se sa njim zapravo kupovao statusni simbol. Još ako je boja crna sreći nije bi bilo kraja. Na žalost, većina dostupnih primjeraka je u jadnom stanju. Da bi sve doveli u korektno stanje treba vam dosta živaca i novca. U ovom slučaju kupovina je zaista rizična.
⛽ Prosječna potrošnja u litrima:
MOTOR: 3.0 D (218 KS) |
Prosječno |
10,2 |
Najmanje |
8,3 |
Najviše |
13,6 |
Prednosti
Odlične vozne osobine na cesti i van nje, maksimalna sigurnost putnika, imidž, udobnost, ponuda prostora
Mane
Skupo održavanje i rezervni dijelovi, automatski mjenjač, sistem hlađenja, letva volana, prekidači za podizanje i spuštanje prozora
TEHNIČKI PODACI |
Motor |
Dizel |
Zapremina |
2.993 ccm |
Snaga |
218 KS pri 4.000 o/min |
Max obrtni momenat |
500 nm pri 2.000 o/min |
Najveća brzina |
216 km/h |
Ubrzanje 0-100 km/h |
8,1 s |
Dimenzije DxŠxV |
466,7 x 187,2 x 171,5 cm |
Masa |
2.290kg |
Osovinski razmak |
282 cm |
Prtljažnik |
465–1.550 litara |
🕙 Kratak istorijat:
• 2000. BMW ponosno predstavlja svoj prvi SUV model, koji odmah postaje tržišni hit
• 2003. Dizajneri su izveli minorne estetske promjene, a inženjeri ispravili neke konstrukcijske greške
• 2005. Izveden posljednji redizajn prije uvođenja novog modela
• 2007. Posljednji primjerci druge generacije silaze sa proizvodnih traka
⚠️ Obrati pažnju:
Težina i široki točkovi uzrokoju česte kvarove na letvi volana i servo uređaj iz kojeg curi ulje
Hidro pretvarač na automatskom mjenjaču nije najkvalitetniji i nalazi se na spisku čestih kvarova
Korozija na rubovima vrata i poklopcu motora je redovna pojava, što nije u skladu sa BMW-ovim imidžom
Više informacija o modelu BMW X5 pročitajte iz naše multimedijalne arhive. Za više polovnih automobila klikni ovdje.