Lancia Ypsilon (2003–2011)

Punto u drugačijem pakovanju

Lancia je marka sa bogatom tradicijom, koju je nesposobni menadžment doveo na rub propasti. Model Ypsilon nije ništa drugo nego Fiat Punto u drugačijem pakovanju. Ko je spreman platiti za različit dizajn i neke šik detalje neka izvoli...
11 Decembar 2015

Punto u drugačijem pakovanju

Lancia Ypsilon (2003–2011) 1.3 16v Multijet (70 KS)

Od prve generacije modela Ypsilon, koja je predstavljena sada već daleke 1995. godine, do danas, za grad skrojena Lancia nije se proslavila na tržištu. Jedini značajniji uspjeh imala je u bogatijim gradovima, pogotovo italijanskim. Oni koji se ne „lijepe“ za dizajn dobro znaju da se zapravo radi o Puntu u drugačijem pakovanju. Namjerno kažemo drugačijem, a ne ljepšem jer je Ypsilonka mnogima, najblaže rečeno nezgrapna, što je blaži izraz za ružna. Što se tehnologije tiče ista je kao kod Punta.

Lancia Ypsilon 2003 1280 e704e438373bafb85964631da314cd8c81

To pak znači da je uprkos nekim manjim problemima prilično pouzdana iako se na osnovu „urbanih legendi“ o italijanskim vozilima to ne bi moglo zaključiti. Među slabe strane svrstava se letva volana u kojoj često znaju puknuti plastične čaure. Tada se uz nešto „šlampavije“ upravljanje čuje lupkanje ispred prednjeg veznog lima. Ko odmah reaguje nema nikakvih posljedica vrijednih spomena. Ali onaj ko to ignoriše rizikuje da se upravljački mehanizam zaglavi u jednom krajnjem položaju (lijevom ili desnom).

Lancia Ypsilon 2003 1280 bf91050c48565abe1aef455c5331517c80

Vozači sa grubljim stilom vožnje moraju računati na češću promjenu nosača motora, jer se na njima uništi gumeni uložak. Zamjena nije skupa, nije ni komplikovana, ali je prilično prljava. Prljava je zato što semerinzi na radilici motora i bregastoj osovini propuštaju ulje. Semerinzi kao ni komplet dihtunga nisu skupi pa se motor može dovesti u red za dva sata posla. Jednostavna konstrukcija ne zahtijeva odlazak u ovlašteni servis što je dodatni bonus. Ako već idete kod privatnih majstora jasno mu stavite do znanja da se radi o Puntu, a ne prestižnoj Lanciji. U suprotnom će račun biti znatno veći.

Lancia Ypsilon 2003 1280 37b1f0d2b5d768bd7ebb0e3d333a3bd3d3

Neki su se vlasnici žalili na mjenjač. Problem su pravili ležajevi na obje osovine zupčanika. Rastavljanje mjenjačke kutije je jednostavno, ali sastavljanje baš i nije pa u takvim slučajevima preporučujemo odlazak specijalistima čije se usluge nikada ne nude po akcijskim cijenama. Na nekim se tržištima Lancia Ypsilon prodavala kao Chrysler Ypsilon što samo potvrđuje kakva je „kaša“ današnja autoindustrija.

Prosječna potrošnja u litrima: 

MOTOR: 1.3 16v Multijet (70 KS)
Prosječno 4,9
Najmanje 4,1
Najviše 5,9

Prednosti

Imidž skupog automobila, dizajn unutrašnjosti, generalno dobra pouzdanost, svi motori u ponudi mali potrošači goriva

Mane

Loša letva volana, motor često pušta ulja na semerinzima, ležajevi mjenjača, dizajn karoserije nije baš po svačijem ukusu. 

 

TEHNIČKI PODACI
Motor Dizel
Zapremina 1.251 ccm
Snaga 70 KS pri 4.000 o/min
Max obrtni momenat 180 Nm pri 1.750 o/min
Najveća brzina 165 km/h
Ubrzanje 0-100 km/h 15,1 s
Dimenzije DxŠxV 377 x 170 x 153 cm
Masa 1.045 kg
Osovinski razmak 238 cm
Prtljažnik 215 litara

 

🕙 Kratak istorijat:

 

1995. Predstavljena prva generacija Lancie Ypsilon.

• 2003. Na tržište dolazi druga generacija sa znatno modernijom tehnologijom.

• 2006. Kupcima se nudi Lancia Ypsilon sa nizom poboljšanja. 

• 2011. Prije predstavljanja 3. generacije u prodajne salone dolazi nekoliko specijalnih edicija po povoljnim cijenama. 

 

 

⚠️ Obrati pažnju:

Slika1

Letva volana može praviti problem koji se na vrijeme mogu otkloniti bez posljedica

 

Slika2 (2)

Semerinzi nisu pretjerano izdržljivi pa je ružna slika ispod haube neizbježna

 

Slika3 (3)

Zamjena ležajeva mjenjača je skupa, ali puno jeftinija od zamjene cijelog mjenjača

 

Više informacija o modelu Lancia Ypsilon pročitajte iz naše multimedijalne arhiveZa više polovnih automobila klikni ovdje.

 

 

IZDVOJENI TEST


Test – MG3 Luxury 1.5 Hybrid

Hibrid koji prednost daje struji

U trenutku kada mnogi automobilski brendovi odustaju od klasičnih gradskih automobila i mijenj...