Test – Škoda Kodiaq 2.0 TDI 4x4 Selection
Prepoznatljive vrijednosti u modernijem izdanju
Prva generacije Kodiaqa od 2017. godine do danas našla je put do čak 840.000 kupaca, te se promovisala u jedan od najuspješnijih Škodinih savremenih modela. Njegov nasljednik pokušaće da nadmaši ovaj rezultat oslanjajući se prije svega na moderniji dizajn, savremeniji enterijer i dokazanu pogonsku tehnologiju...
Postepeno guranje Volkswagena prema premijum nivou, kako modelski tako i cjenovno, oslobodilo je popriličan tržišni prostor za sve Škodine modele, što je na domaćem tržištu uslovilo da češki proizvođač postane apsolutni lider u prodaji novih vozila. Značajan udio u ovom prodajnom uspjehu imao je i najveći Škodin SUV model Kodiaq, koji su domaći kupci prepoznali kao jedan od najoptimalnijih modela u višoj srednjoj klasi, kada je riječ o odnosu uloženog i dobijenog, posebno u kombinaciji s tradicionalno popularnim TDI motorima.
Druga generacija želi zadržati sve kvalitete prethodnika, ali i otići korak dalje od dosadašnjeg nivoa, jer je to u duhu Škodinog evolutivnog razvoja koji postepeno, ali jasno i očigledno unapređuje najjače adute češkog brenda. U evoluciji praktično nema mnogo toga uzbudljivog, ali su, s druge strane, svi funkcionalni zahtjevi maksimalno zadovoljeni do te mjere da će se na ono što Kodiaq nudi žaliti samo oni kojima je to stil života. Nakon svjetske prezentacije koja je održana krajem prošle godine u Berlinu i nedavnih prvih vožnji konačno smo dobili priliku da novog Kodiaqa upoznamo i u testnim okolnostima.
Za početak treba naglasiti da je Škoda, zbog velike potražnje na evropskom tržištu, domaćim kupcima za sada Kodiaq ponudila s jednim, Selection paketom opreme, koji se može unaprijediti brojnim opcijama, što je, uostalom, i bio slučaj s testnim modelom. Tako su standardni 17-inčni aluminijumski naplaci zamijenjeni opcionim i ujedno najvećim 20-inčnim, dok je karoserija ofarbana u posebnu Bronx metalik zlatnu nijansu, što na osnovnu cijenu vozila dodaje oko 3.800 KM.
Dizajnerski napredak sprijeda je evolutivan, ali očigledan. Kodiaq se tu nameće s ovom velikom maskom hladnjaka i najsavremenijim opcionim Matrix LED svjetlima, čija su kućišta dobila moderniji dizajn. Najveće vizuelne promjene ipak su vidljive pozadi, gdje dominiraju spojena svjetla i metalizovani zadnji krovni stub. Od interesantnih vizuelnih novosti treba izdvojiti činjenicu da se maska hladnjaka sada može osvijetliti s 14 LED elemenata, koji čine horizontalnu liniju između glavnih svjetala. Ispod maske nalazi se široki otvor za usisavanje vazduha, koji je ispunjen modernije oblikovanim saćem. Produžena linija krova aerodinamički je usklađena i blago se spušta prema zadnjem dijelu, koji karakteriše veliki i široki poklopac prtljažnika.
Nizak utovarni prag čini ga praktičnijim nego do sada. Ispod vrata prtljažnika nalazi se veliki, redizajnirani zadnji difuzor iza kojeg može biti sakrivena opciona kuka za vuču priključnih vozila, kao što je to bio slučaj i kod testnog modela. Nova karakteristika vanjskog dizajna je i opciona obloga zadnjeg krovnog D-stuba u Dark Chrome završnoj obradi. Da je otpor vazduha i nove karoserije optimalno proračunat, najbolje potvrđuje koeficijent otpora vazduha od samo 0,28, dok je prethodnik, podsjećamo, dostizao najnižu vrijednost od 0,33. Navedena činjenica veoma je bitna kada je riječ o povećanju efikasnosti i smanjenju potrošnje goriva, te redukovanju šumova koje strujanje vazduha proizvodi u dodiru s masivnom karoserijom.
Enterijer je pretrpio određene koncepcijske promjene kako bi postao još komforniji. U kombinacijama poput testne kabina na prvi pogled djeluje luksuzno, a odabrani materijali i završna obrada su za svaku pohvalu, te bez ikakve sumnje predstavljaju jedno od najboljih ostvarenja u klasi. Za početak treba naglasiti da je Selection oprema serijski skromnija od testnog izdanja.
Tačnije, u ovom paketu standard predstavljaju platnene presvlake, dok je testni automobil imao opcioni kožni enterijer u bež boji za koji treba izdvojiti dodatnih 3.141 KM. Sam enterijer je pretrpio značajne koncepcijske promjene, te postao još prozračniji i komforniji, a pohvalu zaslužuju i električno podesiva prednja sjedišta, od kojih vozačevo sjedište nudi mogućnost memorisanja tri različita položaja, uz fino podešavanje lumbalnog dijela naslona.
Na zadnjim sjedištima prostora ima za tri odrasle osobe, dok će dvije da uživaju u natprosječnom komforu. Kvalitet više koji je ponuđen pozadi jeste sistem kliznih sjedišta. Ona omogućavaju lakše jednostavno kombinovanje kabinskog i prtljažnog prostora, što će posebno cijeniti porodični kupci čije su svakodnevne potrebe veoma raznovrsne. Digitalni instrumenti nude moderniju grafiku, dok je 13-inčni centralni ekran veći od dosadašnjeg, a samim tim pregledniji i lakši za upotrebu. Njegovim funkcijama upravlja se preko dodirnih virtuelnih tastera, ali i glasovnim naredbama.
Na radost ljubitelja klasičnih rješenja, komande klimatizacije i pratećih sistema zadržane su na tri okrugla potenciometra integrisana u centralni greben. Ovdje treba dodati da centralni potenciometar ima višestruku funkciju, što znači da se osim za ventilaciju može, na primjer, koristiti i za podešavanja voznih karakteristika automobila, s tim da je ista podešavanja moguće obaviti i na ekranu multimedije. Ono što nam se nije dopalo u vezi s njim je što se vanjski prsten kod upotrebe čini prelabavim, odnosno nema onu čvrstinu na koju smo do sada navikli da nam Škoda nudi. Druga stvar je originalnost, jer sličan koncept s tri okrugla potenciometra Dacia i Renault koriste već duže vrijeme u svojim automobilima.
Enterijer nudi i veliki broj komfornih sadržaja, praktičnih odlagališta za sitnice te danas neizostavnih USB i bežičnih punjača, što je za svaku pohvalu i trebalo bi biti kvalitet više u očima porodičnih kupaca. U Kodiaqu se osjećate kao da ste u komfornijem izdanju novog Superba, što će u praksi, sigurni smo, mnoge kupce novih vozila baciti u svojevrsnu dilemu kod odabira adekvatnog Škoda vozila. Pristup prtljažniku maksimalno je olakšan zahvaljujući sistemu električnog otvaranja vrata koji može da se aktivira na više načina, a jedan od njih je taster na daljinskom ključu. Osnovna zapremina od 910 litara među najboljim je ostvarenjima u klasi, dok se obaranjem naslona sjedišta srednjeg reda dobija nevjerovatnih 2.000 litara zapremine koja omogućava da pozadi bez problema ubacite kabaste predmete poput rashladne vitrine, veš-mašine ili najvećeg ormara. Ukoliko vam ponuđeni prostor ne bude dovoljan, korisno je znati da Kodiaq može da se opremi i poluatomatskom kukom za vuču priključnih vozila, koja je neprimjetno sakrivena iza zadnjeg branika kada se ne koristi.
Novi Kodiaq sa Selection opremom i testnim pogonom košta 83.710 KM, dok se s brojnim doplatama, koje je imao voženi model, ona uvećava do iznosa od 106.455 KM. Dakle, racionalnim pristupom moguće je značajno smanjiti troškove nabavke novog Kodiaqa, koji u najpovoljnijem benzinskom izdanju košta 70.258 KM, ali je istovremeno teško ostati racionalan kada je riječ o njegovom formatu vozila, koji vas naprosto mami da ga kombinujete sa svim mogućim dodacima i da tako iskoristite maksimum njegovih vizuelnih i komfornih vrijednosti.
DIZELSKA KLASIKA
Pogon je segment u kojem Kodiaq nudi puno više od mnogih direktnih konkurenata, barem kada je riječ o domaćim kupcima. Naime, Škoda je uprkos uvođenju strožih ekoloških standarda uspjela zadržati dvolitarski TDI agregat u dva izdanja: sa 150 i 190 KS, koliko je imala verzija u testnom modelu koja je kombinovana sa DSG7 automatikom i 4 x 4 pogonom. Mnogi konkurenti istovremeno su svoju pogonsku paletu sveli na benzinske ili hibridne sklopove, te kao takvi ne mogu adekvatno parirati najvećem češkom SUV modelu. Za početak treba napomenuti da je ručica automatskog mjenjača preseljena sa standardne pozicije na stub upravljača.
Kada se jednom priviknete na novu poziciju, nećete puno žaliti za klasičnim rješenjem. Vozaču je na raspolaganju pet standardnih režima rada pogona, a tu su i dodatne opcije za otežane uslove vožnje. Kao i do sada, moguće je sve prepustiti elektronici, koja će veoma efikasno prilagoditi pogon trenutnom kvalitetu podloge, odnosno dinamičkim zahtjevima, u čemu mu optimalno pomaže odličan 4 x 4 pogon. Dizel-agregat je dovoljno snažan, ali i osjetno utišan u odnosu na prethodno izdanje. S njim 1.800 kilograma težak Kodiaq od 0 do 100 km/h ubrzava za 7,8 sekundi, uz maksimum od 220 km/h. Prosječna potrošnja u testnim okvirima kretala se između 7,5 i devet litara, mada ju je u Eco režimu bez problema moguće spustiti na nivo od šest litara.