Električni Porsche Cayenne

Od AI simulacija do paklene vrućine Doline smrti

Porsche je u razvoju električnog Cayennea spojio najmodernije tehnologije, uključujući vještačku inteligenciju, virtuelne prototipe i najsavremeniji testni sto, a zatim ga podvrgao brutalnim ispitivanjima od arktičke hladnoće do pustinjskih vrućina – sve s ciljem da kupcima ponudi SUV bez kompromisa, sa snagom od preko 600 KS i dometom od gotovo 700 kilometara...
17 Septembar 2025

Od AI simulacija do paklene vrućine Doline smrti

Novi električni Porsche Cayenne sve je bliži datumu predstavljanja, planiranom za kraj 2025. godine u SAD-u. Biće to drugi potpuno električni SUV marke i ključni korak u strategiji elektrifikacije iz Cufenhauzena. Za razvoj ovog modela Porsche je primijenio potpuno nove metode – od naprednog virtuelnog testiranja do probnih vožnji u ekstremnim uslovima – kako bi obezbijedio vrhunske performanse, efikasnost i pouzdanost.

Porsche cayenne elettrica i nuovi test (4)

Inženjeri su tokom dizajna uveliko koristili simulacije i vještačku inteligenciju, a umjesto brojnih fizičkih prototipova, kreirano je oko 120 virtuelnih „testnih mula“, što je omogućilo brže promjene i smanjilo vrijeme razvoja za čak 20%. Zahvaljujući ogromnoj procesorskoj snazi, Porsche je mogao da stvara realistična scenarija – od staza poput Nürburgringa do simulacija urbanog saobraćaja.

Porsche cayenne elettrica i nuovi test (3)

Središte razvoja predstavlja ultrainteligentni testni sto sposoban da oponaša otpor, podlogu i proklizavanje pneumatika. Na njemu se ispituju baterija, motori i sistemi punjenja u uslovima identičnim onima na cesti. Ipak, iskustvo vozača ostaje nezamjenjivo – test vožnje obavljene su u najekstremnijim uslovima: od minus 35 stepeni u Skandinaviji, do plus 50 u Dolini smrti i državama Zaliva. Posebna pažnja posvećena je termalnom menadžmentu baterije i brzom punjenju, koji moraju besprijekorno funkcionisati čak i nakon dugih zastoja u saobraćaju.

Porsche cayenne elettrica i nuovi test (5)

Pored standardne SUV varijante, očekuje se i Coupé verzija sa sportskijim linijama, snagom od preko 600 KS i dometom blizu 700 km.

IZDVOJENI TEST


Test – KGM Actyon 1.5 T-GDI 4WD

Futuristički dizajn i premijum ambicije

Zadnji testni automobil SsangYonga vozili smo sada već daleke 2010. godine. Korejski brend u m...