Alfa Romeo MiTo (2008-2016)

Povoljnija alternativa Miniju i društvu

Najmanji Alfin model razvijen na GM/Fiat platformi, koju je podijelio sa Fiat Grande Puntom i Opel Corsom D nameće se kao povoljnija alternativa Miniju i društvu...
07 Decembar 2019

Povoljnija alternativa Miniju i društvu

Alfa Romeo MiTo (2008-2016) 1.3 JTD (95KS)

Za osam godina koliko je na tržištu proizveden je i prodat u samo 241.669 jedinica. U osnovi riječ je o veoma solidnom modelu, neobičnog dizajna, koji odzada neodoljivo podsjeća na jedan od najljepših modernih italijanskih automobila, Alfu Romeo 8C. Solidan kvalitet izrade i završne obrade rezultat je činjenice da se MiTo proizvodi u Torinu (MiTo je složenica naziva Milano/Torino), na istim trakama (tvornica Mirafiori) kao i Punto.

Alfa Romeo MiTo 2014 1280 c8e77629b901ea09960e365c32f9917099

Ova činjenica zaslužna je za odličnu antikorozivnu zaštitu. Korozija tradicionalno najlakše napada izduvni sistem, koji kod Alfinih benzinskih modela propada puno brže nego kod konkurenata. Antikorozivna zaštita nije uzorna ni na sekundardnim metalnih komponentama, nosačima, šarafima i raznim spojnicama, koje Alfi isporučuju njeni kooperanti. Oksidaciji su skloni i električni kontakti, a ova pojava je najčešći uzrok elektronskih problema kod Mita. Na spisku najčešćih kvarova se u samo vrhu nalaze problemi sa mehanizmom naslona preklopivih prednjih sjedišta.

Alfa Romeo MiTo 2014 1280 50d419e00bb42a136d43dcc703027617f3

Njihovo često preklapanje dovodi do istezanja i pucanja sajli u sjedištima i blokiranja naslona. Jedan od najskupljih kvarova na listi povezan je sa kvačilom ručnog mjenjača. U kombinaciji sa jačim agregatima ono se pokazalo nedovoljno izdržljivim. Potpuni gubici funkcinalnosti zabilježeni su već nakon 50.000 pređenih kilometara. Motori sa direktnim ubrizgavanjem goriva u najvećem broju su imali problema sa lošim gorivom i oštećenjima brizgaljki. Slabom tačkom označen je i elektronski kontrolisani termostat, čija nepravilna funkcija je uzrok velikog broja pregrijanih motora.

Alfa Romeo MiTo 2014 1280 9b27b2a5974183b80c3dc6723386a5b23e

Glavobolje zadaje i takozvani MAP senzor pritiska u usisu, koji je najčešći uzrok neuravnoteženog rada motora. Sportski tvrdo i spušteno vješanje u kombinaciji sa gumama šireg profila na muke stavlja prednje vješanje, a prije svega stabilizatore i amortizere. Serijski DNA sistem elektronskog podešavanja sa tri režima rada upravljača, vješanje i elektronike motora (Dynamic, Normal, All-Weather) svjevremeno je bio jedinstveno rješenje u klasi. Pokazao se poudanijim od očekivanja, kao uostalo i sam Mito, čiji najjači adut je vjerovatno njegov jedinstven dizajn. 

Prosječna potrošnja u litrima: 

MOTOR: 1.3 JTD (95KS)
Prosječno 4,2
Najmanje 3,8
Najviše 4,8

Prednosti

Jedinstven dizajn, oprema, serijski DNA sistem, antikorozivna zaštita, dinamičke mogućnosti, ekonomični dizelaši i srčani turbo benzinci

Mane

Životni vijek kvačila ručnih mjenjača, tvrdo vješanje, plastika u kabini nije na nivu konkurenat, izduvni sistem sklon rđanju, pad vrijednosti

 

TEHNIČKI PODACI
Motor Dizel
Zapremina 1.248 ccm
Snaga 90 KS pri 4.000 o/min
Max obrtni momenat 200 Nm pri 1.750 o/min
Najveća brzina 178 km/h
Ubrzanje 0-100 km/h 12,0 s
Dimenzije DxŠxV 406,4 x 172,4 x 144,7 cm
Masa 1.145 kg
Osovinski razmak 251 cm
Prtljažnik 270–684 litara

 

🕙 Kratak istorijat:

 

2008. Predstavljen MiTo

2010. U ponudu ulaze motori sa 1.4 MultiAir tehnologijom

2014. Predstavljena redizajnirana najjača Quadrifoglio Verde verzija




⚠️ Obrati pažnju:

1

Korozija tradicionalno najlakše napada izduvni sistem

 

2

Jedan od najskupljih kvarova na listi povezan je sa kvačilom ručnog mjenjača

 

3 map

Glavobolje zadaje i takozvani MAP senzor pritiska u usisu

 

Više informacija o modelu AlfaRomeo MiTo pročitajte iz naše multimedijalne arhiveZa više polovnih automobila klikni ovdje.

 

 

IZDVOJENI TEST


Test – Peugeot 2008 Allure 1.2 PureTech

Nakon očnjaka, francuski lav pokazao kandže

Druga generacija Peugeota 2008 na tržištu je od 2019. godine. Kako bi održala korak s konkuren...