Toyota Prius III (2009–2015)

Pouzdan i vrlo ekonomičan

Toyotin model Prius „probio je led“ u kategoriji vozila sa alternativnim pogonom. Iako je prenos snage vrlo sofisticiran, Prius je jedan od globalno najpouzdanijih automobila u apsolutnim mjerilima...
20 Januar 2016

Pouzdan i vrlo ekonomičan

Toyota Prius III (2009–2015) 1.8 Dual VVT-i (99 KS) 

Kada je 1997. Toyota na tržište uvela prvu generaciju Priusa, većina je sumnjičavo vrtјеla glavama. Razlog sa sumnju ležao je u hibridnom pogonu, koji do danas nije nadmašen. Toyotini su inženjeri uspostavili mehaničku vezu između elektro i SUS motora, što je za konkurenciju do danas ostala enigma. Kod Priusa oba motora pokreću prednju osovinu. Kao što se zna, ostali proizvođači automobila pod hibridnim pogonom podrazumijevaju SUS i elektromotor, koji je u potpunosti odvojen od klasičnog.

Toyota Prius 2010 1600 0e

Po pravilu elektromotor pokreće jednu, a SUS drugu osovinu. Gledajući utiske kupaca i stroge statistike sa tehničkih pregleda lako se da zaključiti kako je Prius zapravo najpouzdaniji automobil u apsolutnim mjerilima. Na zanemarljivo malo primjeraka primijećen je nepravilan rad servo sistema volana. To se najbolje osjeti na blagom trzanju prilikom okretanja u krajnji položaj. Još su rjeđe greške na tempomatu. Kada je vladala euforija oko američkih izmišljotina vezanih za samostalno ubrzavanje Toyotinih modela, javio se blagi problem u radu tempomata.

Toyota Prius 2010 1600 0b

Srećom, veoma je brzo dokazano da jedno s drugim nema ama baš nikakve veze. Baterije, rak-rana svih EV i hibridnih vozila, ranije su imale garanciju od osam godina. Ista je kasnije smanjena na pet ili 100.000 km (šta prije nastupi). Do sada nisu primijećeni neki posebno zabrinjavajući kvarovi. Svaki automobil ima nekoliko mana pa tako i naočigled savršeni Prius. Mnogi su se žalili na pomalo plastičnu unutrašnjost, koja u dobroj mjeri negativno odskače od generalno futurističkog dizajna. Mnogi će reći da im je takvo okruženje izgledalo previše jeftino iako zapravo nije.

Toyota Prius 2010 1280 d2cfd3c6ae57010abc487964e183bbbfdc (1)

Oprema je sasvim solidna, što se može reći i za prtljažnik, kao i za ponudu prostora na svim pozicijama. Očigledno, ovaj će tekst o polovnjacima biti nešto drugačiji od drugih. Jer u ponudi motora je samo jedan, a rubrika ozbiljnih kvarova je prazna. Čini se da je kupovina polovnog Priusa pun pogodak, pogotovo u državama koje imalo drže do ekologije. Po tom pitanju mi smo na dnu, pa kupovina ekološki podobnog Priusa nije stimulisana nikakvim povlasticama. Nažalost!

Prosječna potrošnja u litrima: 

MOTOR: 1.8 Dual VVT-i (99 KS)
Prosječno 5,2
Najmanje 3,2
Najviše 10,5

Prednosti

Niska emisija CO2 i mala potrošnja prilikom umjerenog tempa vožnje, pet zvjezdica na Euro NCAP testu sigurnosti, udobnost, u nekim državama oslobođen svih poreza.

Mane

Relativno velika potrošnja tokom brze vožnje po autoputu, zujanje CVT mjenjača, skupo otklanjanje kvarova na baterijama.

 

TEHNIČKI PODACI
Motor Benzin
Zapremina 1.798 ccm
Snaga 99 KS pri 5.200 o/min 
Max obrtni momenat 142 Nm pri 4.000 o/min 
Najveća brzina 180 km/h
Ubrzanje 0-100 km/h 10,4 s
Dimenzije DxŠxV 446 x 174 x 149 cm
Masa 1.370 kg
Osovinski razmak 270 cm
Prtljažnik 445-1.545 litara

 

🕙 Kratak istorijat:

 

1997. Toyota u velikom stilu predstavila Prius Hybrid, koji će kasnije postati lider u kategoriji vozila sa alternativnim pogonom.

• 2003. U prodajne salone dolazi druga, po mnogo čemu bolja, generacija Priusa.

• 2009. Dolazi nama najinteresantniji Prius. Cijena u odnosu na kvalitet nikoga ne ostavlja ravnodušnim. 

• 2010. U ponudu ulazi još ekonomičnija verzija Prius Plug-in. 

 

 

⚠️ Obrati pažnju:

Slika1 (1)

Servo uređaj volana sporadično prouzrokuje neugodne trzaje u krajnjim položajima volana.

 

Slika2 (1)

Elektronika tempomata, izraženo u promilima, uzrok je nepravilnog rada, koji nema nikakve veze sa američkim izmišljotinama.

 

Slika3 (1)

Baterije su prilično pouzdane. Ipak predlažemo veliki oprez, jer popravka, zbog deficita na tržištu, nije nimalo jeftina. 

 

Više informacija o modelu Toyota Prius pročitajte iz naše multimedijalne arhiveZa više polovnih automobila klikni ovdje.

 

 

IZDVOJENI TEST


Test – MG3 Luxury 1.5 Hybrid

Hibrid koji prednost daje struji

U trenutku kada mnogi automobilski brendovi odustaju od klasičnih gradskih automobila i mijenj...