Peugeot 308 (2013–2017)

Porodičan, ekonomičan i atraktivan „francuz“

Kod Peugeota 308 druge generacije mehanika je bolja od elektronike, a dizelaši od benzinaca. Ako je propisno održavan 1.6 HDi lako prelazi više od 300.000 km...
22 Maj 2022

Porodičan, ekonomičan i atraktivan „francuz“

Peugeot 308 (2013–2017) 1.6 Hdi (92 KS)

Prva generacija Peugeota 308 se na tržištu pojavila 2007, a od 2013. godine u opticaju je i druga generacija ovog vozila. Ovaj atraktivni „francuz“ je porodični automobil, te je iz tog razloga i veoma popularan među vozačima kojima je potreban siguran i komforan automobil za cijelu porodicu. Pokrenut je kao zamjena za Peugeot 307, na kojem je i zasnovan, ali ovaj autmobil ima potpuno novu karoseriju i dimenzionalno je veći. Peugeot 308 druge generacije predstavljen je na sajmu automobila u Frankfurtu u septembru 2013. pretendujući da bude konkurent Golfu VII, a već 2014. godine dobija nagradu za evropski automobil godine. Sa dužinom od 425, širinom od 180 i visinom od 146 cm je centimetar kraći, centimetar i po uži i pet niži od prethodnika. Međuosovinski razmak povećan je s 261 na 262 cm, a prtljažni prostor je povećan s 350 na čak 470 litara, čineći Peugeot 308 rekorderom u klasi.

Peugeot 308 2014 1600 1b

Velika novost je bila smanjenje mase za 140 kg, po poznatoj formuli „downsizinga“ korištenjem čelika visoke čvrstoće. Sve ovo je upakovano u atraktivniji dizajn, koji 308-icu ponovno vraća u dizajnersku prvu ligu. Peugeot 308 je inače vrlo dobro stilizovan i estetski uređen automobil, što i ne bi trebalo da čudi znajući da dolazi iz jedne francuske fabrike. Unutrašnjost je izrađena od kvalitetnih materijala, a jedna od neugodnosti kod ovog automobila je sportski mali volan koji se, iako lijepo izgleda, nije svidio velikom broju kupaca. Kada je riječ o opremi, 308 dolazi sa najnovijom tehnologijom, kao što su upozorenje za razdaljinu od drugog automobila, sistem automatske bezbjednosne kočnice, sistem za održavanje vozila u traci, upozorenje na pažnju vozača, automatsku kontrolu jačine svjetala, adaptivni tempomat, kompjutersku asistenciju pri parkiranju i druge.

Peugeot 308 2014 1600 07

Limarijski je vrlo kvalitetan, s podvozjem nema naročitih problema, a kod većine dizelaša treba obratiti pažnju na cilindar kvačila, iako ovaj automobil nema plivajući zamajac. Zbog relativno povoljnih cijena na tržištu polovnjaka najinteresantniji model je onaj koji nosi 1.6-litarski HDi dizelski agregat snage 92 „konja“. Radi se o izdržljivom i pouzdanom agregatu, čak je solidniji i od razvikanog Volkswagenovog 1.6 TDI po mišljenjima mnogih mehaničara. Prve serije imale su nekoliko sitnijih nedostataka kao što su problemi s mjeračem protoka vazduha, senzorom pritiska i termostatom. Jedna od češćih grešaka je poklopac katalizatora. Simptomi: brujanje i vibracije u motornom prostoru.

Peugeot 308 2014 1600 3b

Popravite poklopac katalizatora zbog korozije i pucanja usljed vibracija na mjestima pričvršćivanja. Ne preporučujemo zavarivanje poklopca, jer daje samo privremeni učinak. Standardni su  problemi sa sistem za pročišćavanje izduvnih gasova i EGR ventilom. Ukratko, Peugeot 308 je kvalitetan automobil C-segmenta, s kojim uz normalno održavanje nećete imati problema. Uporediv je s Volkswagen Golfom 1.6 TDI, sličnog je kvaliteta, a ako se redovno održava nećete imati problema, a za servise ćete izdvajati slične iznose. Mana je što ćete ga, ako ga kupite, kasnije teže prodati. Vrline: cijena je 10 do 20 posto niža, a rizik krađe stoput je niži.

Prosječna potrošnja u litrima: 

MOTOR: 1.6 HDi (92 KS)
Prosječno 5,0
Najmanje 4,5
Najviše 6,1

Prednosti

Privlačan vanjski i unutrašnji dizajn, niska potrošnja, prostranost naprijed, pristupačnost, nema plivajući zamajac

Mane

Malo kolo upravljača, nešto manji prostor na zadnjoj klupi, brizgaljke goriva kod ranijih serija

 

TEHNIČKI PODACI
Motor Dizel
Zapremina 1.560 ccm
Snaga 92 KS pri 4.000 o/min 
Max obrtni momenat 230 Nm pri 1.750 o/min 
Najveća brzina 183 km/h
Ubrzanje 0-100 km/h 11,3 s
Dimenzije DxŠxV 425 x 180 x 146 cm
Masa 1.090 kg
Osovinski razmak 262 cm
Prtljažnik 420 litara

 

🕙 Kratak istorijat:

 

2013. Početak prodaje Peugeota 308 na svim evropskim tržištima

• 2014. Dobio titulu „Evropskog automobila godine“  

• 2017. Doživio redizajn i osvježen je novim 1.5 HDi dizelskim agregatom

• 2020. Novi redizajn, još boja u ponudi i sasvim novi digitalni i-cockpit

 

 

⚠️ Obrati pažnju:

Peugeot308senzorvazduha

Mogući problemi sa mjeračem protoka vazduha

 

Peugeot308EGR

EGR s vremenom postaje slaba tačka zbog nakupljanja čađi

 

Peugeot308katalizator

Poklopac katalizatora se vremenom raspada zbog korozije

 

Više informacija o modelu Peugeot 308 pročitajte iz naše multimedijalne arhiveZa više polovnih automobila klikni ovdje.

IZDVOJENI TEST


Test – Peugeot 2008 Allure 1.2 PureTech

Nakon očnjaka, francuski lav pokazao kandže

Druga generacija Peugeota 2008 na tržištu je od 2019. godine. Kako bi održala korak s konkuren...