Test – Citroen C5 Aircross Max Hybrid

Po gradu vozi na struju, a izvan grada na benzin

Citroen C5 Aircross na tržištu je prisutan od 2018. godine, a 2022. je i odmjereno modernizovan i kombinovan s dva plug-in hibridna pogonska rješenja. Testirali smo jači baterijski hibrid sa 225 KS i 55 kilometara električne autonomije, koja bi većini trebalo da bude dovoljna za dnevne aktivnosti u urbanim sredinama...
13 Decembar 2024

Po gradu vozi na struju, a izvan grada na benzin

Nakon punih šest godina, koliko je C5 Aircross već na tržištu, Citroenov SUV i dalje nudi modernei privlačne vanjske linije, dovoljno savremen enterijer i raznovrsna pogonska rješenja. Česta je pojava na domaćim putevima, a većje postao jedan od popularnijih polovnjaka, i to uglavnom sa dizel-motorom, koji je još uvijek u ponudi. Šta nam može ponuditi kao potpuno nov automobil, saznali smo testiranjem njegove najjače pogonske kombinacije. Naime, riječ je o plug-in hibridnom modelu, koji raspolaže sa 225 KS dobijenih udruživanjem 1,6-litarskog turbobenzinca sa 180 KS i dodatnog elektromotora. 

MG 2229asdgadfgadgasdgg

Podsjećamo da je ovaj pogonski sklop od redizajna dostupan i u slabijoj verziji sa 180 KS u kojoj je benzinski agregat blago prigušen za 20 KS. Oba su za domaće vozače naklonjene dizelašima poprilična nepoznanica, ali su u Evropi veoma popularni. Primjera radi, testni model je trenutno najprodavaniji plug-in hibrid u matičnoj Francuskoj. Sam pogon je svestran i omogućava vozaču da bira između klasičnog hibridnog načina rada, u kojem se benzinac i elektromotor skladno nadopunjuju, ili potpuno električnog, u kojem se za pogon isključivo koriste elektromotor i struja iz baterije kapaciteta 13,2 kWh.

IMG 0023kfhkdfhkspdofhdfpohdpofhposdfhopsdfhfgadfg

U ovom režimu C5 Aircross veoma je tih, dok je najveća brzina ograničena na 135 km/h. Proizvođač obećava električnu autonomiju od 55 kilometara, što je u realnosti dostižno, ali isključivo u gradskim uslovima vožnje, gdje se baterija povremeno dopunjava tokom regenerativnog kočenja. Na otvorenoj cesti električna autonomija se uz veću dinamiku s lakoćom može prepoloviti.

IMG 2242sdgasdgsdgasdasdg

U gradskim, za hibrid najpogodnijim uslovima vožnje potrošnja benzinskog motora pada ispod četiri litra, dok proizvođač obećava i manje, tačnije samo 1,4litra. U uslovima kada je baterija prazna prosječna potrošnja benzinskog motora kretaće se u rasponu od osam do devet litara, što je očekivan rezultat za SUVtežak 1,8 tona. Distribucija snage obavlja se preko osmostepenog automatika i prednjih točkova. U određenim situacijama, a posebno kada je podloga mokra, treba biti oprezniji s dodavanjem gasa, jer je 320 Nm obrtnog momenta kojim raspolaže elektromotor dostupno trenutno i predstavlja dinamički izazov za prednje točkovei elektroniku zaduženu za kontrolu proklizavanja.

IMG 2201asdfgadfadfhadfhad

Kada se jednom priviknete na ovakav eksplozivan režim rada hibridnog pogona, shvatićete da s C5 Aircrossom možete biti veoma brzi, što potvrđuju i zvanične performanse s deklarisanim ubrzanjem od 0 do 100 km/h za 8,7 sekundi i najvećom brzinom od čak 225 km/h. Međutim, poprilična masa od 1.845 kilograma i prednji pogon nisu kombinacija za ispitivanje gornjih dinamičkih limita, posebno ne u povišenoj karoseriji krosovera, čiji je jedan od najvećih aduta udobnost vožnje i prema tome adekvatno podešeno vješanje. 

IMG 2186fgjsfgjfgjsfgj

Originalan vanjski dizajn za mnoge ljubitelje Citroena bio je inovativan i razigran, ali i previše opušten u pojedinim detaljima, zbog čega se francuski proizvođač sa redizajnom odlučio na zatezanje bora. Prednji dio je od redizajna postao ozbiljniji. Tu je sada potpuno nova maska hladnjaka, koja je skladno uklopljena s novim svjetlosnim grupama i Citroenovim logotipom. Novi LED svjetlosni koncept, zajedno s modernije oblikovanim prednjim branikom, dodatno je naglasio širinu vozila.

IMG 2206sdgasdgsdgasdgasdg

Na bokovima dominiraju moderno stilizovani 18-inčni alu-naplaci, a primjetan je i puno slabiji intenzitet svijetlih umetaka, odnosno smirivanje dizajna sa tamnim tonovima u dijelu plastičnih obloga na vratima i krovnih nosača. Za svaku pohvalu je zadržavanje plastičnih oplata Airbump, koje štite donji dio limarije vrata od oštećenja.

IMG 0054dfadofhkspofkhpodkfpohkadpofhkpoadfh

Nova grafika karakteriše i zadnja LED svjetla, dok su u braniku zadržane integrisane imitacije izduvnih otvora. Kupcima je na raspolaganju pet karoserijskih boja, dok je krov moguće dobiti u crnom kontrastuuz doplatu od 656 KM. C5 Aircross ima i specifične krovne nosače čiji se krajevi ne stapaju s karoserijom, već produžavaju poput skija, što sam krov čini vizuelno zanimljivijim.

IMG 004sdfgdfohkspodfkhposdfpohkdpfohspodfh3dfgdfgdfg

Jedan od najjačih aduta Citroenovog najvećeg crossover modela je izuzetan kabinski komfor, koji je od redizajna unaprijeđen s novim sjedištima, te boljom zvučnom izolacijom. U prednjem redu se sjedi kraljevski, dok pozadi ima mjesta za troje putnika, odnosno za tri punopravne dječije sjedalice.Kako to i njegova tradicija nalaže kod Citroena je sve podređeno udobnosti, koja vas dočekuje i ispraća kad god ulazite ili napuštate enterijer C5 Aircross modela. Kao jedan od najvažnijih aduta za pružanje uzorne udobnosti, vrhunska sjedišta zadržana su u dosadašnjem formatu, ali sa 15 mm debljom pjenom.

IMG 2265sdfhdfdfsdfhdfh

U ponudi su se našli i novi dezeni presvlaka, te prije svega zanimljiviji kožni materijali, čiji smo uzoran kvalitet osjetili u bogato opremljenom testnom modelu. U kabini ima i puno plastičnih elemenata koji, poput onih na oblogama vrata, izgledaju jeftinije od očekivanja, ali ta činjenica nadoknađena je pedantnom završnom obradom i čvrstim spojevima elemenata, što ne ostavlja prostora za pomjeranje i stvaranje neugodnih zvukova.

IMG 2280dafhsdfhsdfhsdfhdfhsdfh

Kao i kod većine njegovih konkurenata,kod redizajna enterijera naglasak je stavljen na unapređivanje multimedijalnih sadržaja. Novi C5 Aircross sada može da se pohvali savremenijim 10-inčnim ekranom visoke rezolucijeosjetljivim na dodir, koji je po kvalitetu slike značajno iznad prethodnog. Ono što je neobično kod ovog sistema jeste što je širi i niži od većine konkurentskih sistema, pa je očima vozača potreban određeni period privikavanja na raspored informacija koje se nude na ovom ekranu.

IMG 2333iuhiuhiuhiui

Stilske kombinacije u opremanju enterijera ostale su tradicionalno raznovrsne, sa mnoštvom jedinstvenih ukrasnih dezena i dekorativnih detalja. Digitalni instrumenti su jasni, informativni i pregledni, te propraćeni karakteristično blagim plavim pozadinskim osvjetljenjem. Ergonomija je dobra, a mnoge digitalizovane funkcije duplirane su i s dodirnim ili klasičnim tasterskim prečicama raspoređenim u dva nivoa ispod centralnog ekrana.

IMG 2324sdgsdgsdgsdgsdg

Upravljanje automatskim mjenjačem isto je kao kod velikog broja modela iz Stellantis grupacije, i kombinuje tastere i potezni džojstik, kojim se brzo i jednostavno biraju željeni režimi. Za svaku pohvalu jeste i veliki broj otvorenih i zatvorenih pretinaca u kojima se može odložiti mnoštvo sitnica neophodnih u vožnji. Pohvalu zaslužuje i bežični punjač telefona, koji nadopunjuju klasične i USB utičnice. Citroen C5 Aircross je automobil koji veoma efikasno može da ispuni sve poslovne zahtjeve, a prije svega da bude izuzetno udoban na duge staze.

IMG 2341dfgdfhsdfhsdfh

 Druga strana njegoveuloge u Citroenovoj paleti modela jeste da bude ugodan porodični SUV, čiju funkcionalnost najbolje oslikava ovaj prostrani prtljažnik čija najmanjazapremina iznosi 460, a najveća 1.510 litara. Snažan i ekonomičan hibridni pogon, uz najviši paket opreme Max, koji garantuje vrhunski kabinski komfor i dopadljiv vanjski dizajn, testni C5 Aircross pozicionira u sam vrh Citroenove aktuelne ponude, o čemu najbolje svjedoči i ulazna cijena hibridnog modela od 83.505 KM.

IMG 2357sdgasdgasdgasdgasdg

Za kraj, treba dodati da Citroen uz navedeno daje petogodišnju garanciju ili do 100.000 pređenih kilometara. Za kraj još podsjećamo da se C5 Aircross još uvijek može naručiti sa 1.5 BlueHDi dizel-agregatom sa 130 KS, za koji u kombinaciji sa bogatim paketom opreme Max treba izdvojiti 65.086 KM. Tu je i laki hibridni pogonski sklop sa 1,2-litarskim benzincem od 136 KS i e-DCT automatikom, koji sa paketom opreme Plus košta 63.116 KM, a sa paketom Max 64.898 KM.

IMG 2383dfdfhsdfhsdfh

POGON

Malo benzin, malo struja

Plug-in sistem podrazumijeva da vozilo ima kombinovani benzinsko-električni pogon. Električna komponenta raspolaže sa 110 KS, a benzinska sa 181 KS, s tim da postoji i slabija verzija u kojoj je benzinski agregat prigušen na 160 KS. Kombinovani obrtni momenat koji je na raspolaganju vozaču iznosi 360 Nm. Benzinski agregat raspolaže sa 300 Nm obrtnog momenta pri visokih 6.000 obrtaja, dok elektromotor ima trenutno dostupnih 320 Nm. Riječ je o velikom pogonskom potencijalu, za čije je efikasno kontrolisanje veoma bitna koncentracija vozača. Naime, svaki snažniji pritisak na papučicu gasa rezultiraće obrtanjem pogonskih točkova u prazno, dok je zadržavanje trakcije u kombinaciji s klizavijim podlogamapopriličan izazov.

IMG 2399dsfhsdfhsdfhsdfdfhsdfh

Sa samo malo manje dinamičkih ambicija automobil puno mirnije reaguje pri kretanju, točkovi ne proklizuju, a ubrzanja ostaju silovita. Baterija od13,2 kWh na punjaču od 8A puni kapacitet postiže za sedam sati i 25 minuta, dok je na 14A za isti postupak dovoljno četiri sata i 15 minuta. Najbrže punjenje od dva sata postiže se na kućnom punjaču Wallbox (16A) sa pretvaračem naizmjenične u jednosmjernu struju od 7,4 kW. Ubrzanje od 0 do 100 km/h traje 8,7 sekundi, najveća brzina iznosi 225 km/h, a potrošnja varira od 1,8 litara s punom baterijom,a devet litara isključivo s benzinskim pogonom. 

IZDVOJENI TEST


Test – Hyundai Tucson 1.6 T-GDI

Omiljeni izbor fizičkih lica

Hyundai je na evropskom tržištu do sada proizveo i prodao više od dva miliona Tucsona, što je ...