Citroen DS3 (2009 – 2015)
Perjanica DS marke
Reinkarnacija Citroenove DS linije počela je na jesen 2009. kada je u Frankfurtu predstavljen DS3. Šik automobil gradskih dimenzija privukao je dosta kupaca koji do tada nikada nisu vozili Citroen...
Citroen DS3 (2009 – 2015) 1.6 THP (207 KS)
Po ugledu na druge proizvođače automobila, koji pod istim krovom imaju ''obični'' i luksuzni brand, odgovorni u Citroenu su donijeli odluku o pokretanju DS linije. Na temeljima odlične prodaje prošle je godine linja DS prerasla u zasebnu marku što bi trebalo biti dodatni mamac za kupce. Prvi u nizu DS automobila došao je DS3 čije su relativno male dimenzije karoserije pogodne za korištenje u gradu, pogotovo ako se radi o Parizu, Milanu, Rimu, Londonu, Berlinu...Velike mogućnosti personalizacije privukle su armiju kupaca kojima nešto viša cijena ne predstavlja problem.
Ubrzo po dolasku u prodajne salone britanski kultni magazin Top Gear malenom DS3 daje prestižnu nagradu ''Car of The Year''. No, kako to obično biva poslije godinu - dvije eksploatacije počinju stizati prve pritužbe vlasnika. Poslije analize podataka čini se da su vlasnicima najveće i najčešće glavobolje zadavale komponente u ugodnom putničkom prostoru. Dosadno pa samim tim i naporno kuckanje poklopca pretinca ispred suvozača uzrokuje gumeni graničnik lošeg kvaliteta. Uz spomenutu grešku zna lupkati još štošta, u prvom redu štitnici protiv sunca.
Vozači čiji je automobil opremljen centralnim naslonom za ruke žale se na iritirajuće škripanje istog koji je uz to i vrlo klimav. Sigurnosni pojasevi za prednja sjedišta često ostanu zaglavljeni u krajnjem položaju pa se ne mogu vratiti u početni, odnosno smotati u kućište. S vremena na vrijeme zaglavi se ''Easy-entry'' mehanizam, pogotovo onaj na suvozačkom sjedalu. Greške u unutrašnjosti mogu se otkloniti preciznijim podešavanjem sklopova i malo nježnijim rukovanjem. Što se mehanike tiče najviše je problema registrovano na zadnjoj osovini gdje se zbog ubrzanog trošenja pojedinih komponenti poremeti geometrija točkova.
Kod benzinskih motora može se primijetiti istezanje lanca. Kao posljedica javlja se nedostatak snage uz nemogućnost postizanja maksimalnog broja obrtaja radilice motora. Od početka proizvodnje do prošle godine bilo je i nekoliko poziva na vanredne servise gdje su se o trošku fabrike otklanjale greške na razvodu motora, vješanju točkova i elektronici ABS i ESP sistema. I pored pobrojanih mana prvi izdanak DS linije pokazao se kao vrlo kvalitetan automobil, pogotovo u mjerilima klase gdje pripada.
⛽ Prosječna potrošnja u litrima:
MOTOR: 1.6 THP (207 KS) |
Prosječno |
7,5 |
Najmanje |
4,6 |
Najviše |
11,2 |
Prednosti
vanjski i unutrašnji dizajn, velike mogućnosti personalizacije, največi prtljažnik u klasi, izuzetno štedljiv najsnažniji THP benzinac, 5 zvjezdica na Euro NCAP testu sigurnosti
Mane
razvodni lanac u benzinskim motorima, osjetljivo zadnje vješanje, elektronika ABS i ESP sistema, klimavi dijelovi u unutrašnjosti.
TEHNIČKI PODACI |
Motor |
Benzin |
Zapremina |
1.598 ccm |
Snaga |
207 KS pri 6.000 o/min |
Max obrtni momenat |
275 Nm pri 2.000 o/min |
Najveća brzina |
235 km/h |
Ubrzanje 0-100 km/h |
6,5 s |
Dimenzije DxŠxV |
396 x 171 x 144 cm |
Masa |
1.165 kg |
Osovinski razmak |
246 cm |
Prtljažnik |
285 litara |
🕙 Kratak istorijat:
• 2009. Nova DS linija predstavljena u Frankfurtu.
• 2010. Nagrada ’’Car of The Year’’ u režiji britanskog Top Geara
• 2012. Ljubiteljima benzinaca nudi se nova generacija 1,2 litrenih motora.
• 2014. Izveden blaži redizajn karoserije uz uvođenje 1,6 BlueHDi motora.
• 2015. DS modeli postaju zasebna marka pod okriljem PSA grupacije.
⚠️ Obrati pažnju:
Lohotan mehanizam uzrokuje lupkanje i spadanje štitnika za sunce što nije u skladu sa premijum klasom automobila DS želi biti
Prednji se pojasevi često zaglave u krajnjem položaju pa ih nije moguće vratiti u kućište. Popravak zahtjeva strpljenje
Elektronika ABS i ESP sistema zna prouzročiti male probleme u radu, srećom bez bitnih posljedica po sigurnost putnika
Više informacija o modelu Citroen DS3 pročitajte iz naše multimedijalne arhive. Za više polovnih automobila klikni ovdje.