Test - Seat Leon FR 1.5 TSI mHEV DSG 150 KS

Pakovanje kojem je teško odoljeti

Ako je pola proizvoda u pakovanju, onda je četvrta generacija Leona prvu polovinu posla odradila sa odličnim uspjehom. Španski kompakt izgleda veoma atraktivno, a ako ga još kombinujete sa sportskim FR paketom dobićete automobil za kojim će mnogi prolaznici rado okrenuti glavu...
19 Septembar 2020

Pakovanje kojem je teško odoljeti

Uz Ibizu, Leon je drugi najdugovječniji Seatov model. Podsjećamo da u aktuelnoj gami španskog proizvođača više nema Toleda, Altee, Alhambre, a ni malog gradskog modela Mii. Svi oni žrtvovani su kako bi se oslobodio prostor za novu generaciju trendovskih crossover i SUV modela: Aronu, Atecu i Tarraca. Dakle, ukusi kupaca se nezaustavljivo mijenjaju, a kako i na koji način su Španci prilagodili četvrtu generaciju Leona novonastalim okolnostima ispitali smo testiranjem jedne od njegovih najinteresantnijih verzija, u kombinaciji sa bogatim FR paketom opreme i potpuno novim 1.5 TSI benzinskim motorom sa 150 KS i mHEV lakom hibridnom tehnologijom.

 

 

Izbor idealnog Leona kupcima je opet jednako zanimljiv kao i prije, jer su u ponudi ostali isti paketi opreme: početni Reference, srednji Style i najbogatiji Xcellence i FR, s tim da prvi od ova dva stavlja naglasak na eleganciju, a drugi na sportski doživljaj. Reference koji startuje od 32.716 KM nudi sve što je neophodno za ugodnu vožnju, dok se s vana ističu 16-inčni alu naplaci i Eco LED svjetla. Style oprema sve navedeno nadograđuje sa trozonskim Climatronic uređajem, naprednijim LED svjetlima i mnoštvom korisnih sitnica, koje vožnju i svakodnevni boravak u automobilu čine udobijim. Excellence i FR paketi izlaze iz okvira svakodnevno potrebnog i ugađaju vozačima na dva specifična načina.

 

 

 

U slučaj FR opreme i testnog modela to znači da Leon dobija jedinstveno profilisane branike. Prednji se prepoznaje po sportski stilizovanim usisnicima vazduha i bočnim aerodinamičkim elementima ofarbanim u sivu boju, koju nalazimo i na okvirima maske hladnjaka i poklopcima retrovizora. Otpozadi se FR prepoznaje po potpuno spojenim LED svjetlima, hromiranim imitacijama duplih izduvnih otvora i stilizovanoj oznaci na petim vratima. U serijskoj konfiguraciji bočne strane krase 17-inčni alu naplaci, koji su u slučaju testnog modela zamijenjeni sa opcionim 18-inčnim. Kupcima je uz FR paket na raspolaganju sedam boja, među kojima se posebno ističe testna Desire crvena nijansa, za koju treba izdvojiti dodatnih 1.549 KM. Kada se svemu pridodaju i Full LED svjetla sa specifičnom dnevnom grafikom, koja su oblikom ista kao kod Tarraca, dobija se jedan od vizuelno najprivlačnijih kompaktnih modela u klasi.

 

 

Ispod lima Leon je zasnovan na unaprijeđenoj MQB platformi Volkswagen grupacije na kojoj su razvijeni i novi Golf, Octavia i A3 Sportback. Na papiru to znači dodatnih 8,6 cm u dužinu i 50 mm duži međuosovinski razmak. U praksi se novi Leon doživljava značajno komfornijim od prethodnika, kako naprijed tako i u drugom redu sjedišta gdje putnici sada imaju na raspolaganju i odvojene komande klimatizacije sa centralnim otvorima za dovod svježeg vazduha. Visokim vozačima može zasmetati širi centralni greben o čiju tvrdu plastiku se tokom dinamične vožne češe desno koljeno, te još uvijek nešto položeniji krovni A stub nego što je to slučaj kod ostalih modela na MQB platformi. Ergonomija vozačkog okruženja značajno je drugačija nego kod prethodnika i uslovljena je digitalizacijom. Podsjećamo da su analogni instrumenti još uvijek standard u Reference i Style paketima, dok je digitalna kombinacija serijski dostupna u FR paketu i sve češće ju srećemo u kompaktnim modelima. Grafički je moderna, sa nekoliko različitih postavki, a softverski uzorno brza.

 

 

Isti epiteti mogu se upotrijebiti i za ono što može da se vidi na 10-inčnom na dodir osjetljivom ekranu multimedije, koja sada preuzima i opciju medija preko kojeg se upravlja klima uređajem. Kao i svaka nova stvar, od vozača i saputnika zahtijeva određeno privikavanje, prije svega na drugačiji način korištenja. Treba pohvaliti intuitivnost ovog sistema, jer je većina menija i podmenija logična i jednostavna, ali i staviti primjedbu na činjenicu da šest kliznih površina za podešavanje temperature i jačine tona ispod ekrana i multimedije nisu osvjetljeni noću. U modernističkom duhu izvedeni su i komande za podešavanje svjetala, koje su inovativne dodirne koncepcije. Nakon nekoliko pokušaja upravljanja njima shvatili smo da je definisani Auto režim rada, sve što nam treba. Nema sumnje da je klasični okrugli prekidač bio jednostavniji, ali i da je novo rješenje u skladu sa savremenim standardima. Veoma zanimljivo rješenje ponudio nam je i novi sistem upravljanja automatskim mjenjačem, sa malim džojstikom čijim povlačenjem naprijed-nazad se jednostavno krećete kroz R, N, D funkcije mjenjača, dok je P opcija na izdvojenom tasteru. Sam sistem je veoma brz i praktičan zbog čega nijednog trenutka nismo požalili za klasičnom ručicom. U FR paketu dolazi i veoma ugodan kožom obloženi multifunkcionalni upravljač, koji u zadovoljavajućem obimu prenosi informacije sa podloge. Osim što su estetski naočita, nova FR sjedišta sa kombinacijom kože i platna su veoma ugodna i udobna. Sa 380 litara osnovne zapremine prtljažnik je zadržao dosadašnji nivo, mada se subjektivno zbog drugačije oblikovanih petih vrata čini praktičnijim. Dah modernizma u kabini posebno se osjeti noću kada postane uočljivo jedinstveno ambijentalno osjetljenje, čiji jedan segment vizuelno spaja prednja vrata i instrument panel.

 

 

Četvrta generacija Leona napravila je veliki dizajnerski iskorak i kao nikada do sada izašla iz sjenke svog uzora Volkswagen Golfa, od kojeg je istovremeno preuzela najvažnija savremena pogonska rješenja. Uz uzoran komfor, digitalizovani enterijer i do sada najviši stepen povezanosti automobila i pametnih uređaja, Španci su Leonu snažno utabali stazu ka tržišnom uspjehu, a da bi njome što više puta prošli moraju uvjeriti kupce da je 54.697 KM, koliko košta testni model, opravdano. Odličan dizajn daje im za pravo da gaje nadu da će to biti lakši posao nego do sada.

 

 

FULL LINK

 

Još jedna novost koju je donijela četvrta generacija Leona su njegove do sada najraskošnije mogućnosti povezivanja sa pametnim uređajima, kako unutar automobila tako i na daljinu. Vozač sada pomoću odgovarajuće aplikacije na mobilnom telefonu može da otključa i zaključa vozilo, da provjeri pritisak u gumama, nivo goriva u rezervoaru, raspoloživu autonomiju, ali i da podijeli navigacione smjernice. Full Link tehnologija ima veoma širok spektar opcija i pruža korisniku mogućnost da dok je na točkovima ne gubi telefonsku i internet vezu sa svijetom. Zahvaljujući ovoj činjenici moguće je aktivno razmjenjivati informacije, ali i koristiti se prednostima navigacije, koja je ažurirana u realnom vremenu. Da korištenje ovog sistema bude još jednostavnije pobrinuo se i veoma efikasan sistem glasovne kontrole, koji omogućava beskontaktno zadavanje mnoštva naredbi.

 

 

 

POGON

 

U pogonskoj gami novog Leona našli su se najasvremeniji TSI i TDI motori, ali i alternative u vidu TGI pogona na prirodni plin, zatim blagi hibrid (eTSI) i plug-in hibrid (eHybrid). U kombinaciji sa četverocilindarskim benzinskim 1,5 TSI motorom nama je došao 48V blagi hibridni sklop, koji kombinuje generator i dodatnu bateriju smještenu ispod suvozačevog sjedišta. Uloga ovog sistema je da na sebe preuzme snabdijevanje električnih potrošača u situacijama kada je motor izvan funkcije, odnosno kada nadzorna elektronika prepozna vožnju bez opterećenja i na maksimalno 40-tak sekundi isključi sagorijevanje goriva u dva cilindra. Mada čitava priča djeluje komplikovana, u praksi vozač svega navedenog nije svjestan, jer nadzorna elektronika s visokim stepenom efikasnosti povezuje sve navedene procese, a u tome joj svesrdno pomaže i sedmostepeni DSG automatik. Kao nijemi posmatrač ove male tehnološke revolucije, koja je nužna ukoliko se emisija C02 motora sa unutrašnjim sagorijevanjem želi zadržati u sve strožim okvirima, on može da se prepusti uživanju u vožnji. Da je navedena tehnologija efikasna najbolje potvrđuje prosječna potrošnja koja na otvorenom može da su spusti na pet litara, a u svakodnevici varira od 6,5 do 7,5 litara. S obzirom na 150 KS i činjenicu da se od 0 do 100 km/h stiže za 8,4 s, te može dostići maksimum od 221 km/h uz uzornu dinamiku, testni pogon nametnuo se kao odličan izbor ljubiteljima benzinaca, ali i dostojna alternativa dizelašima.

 

 

Svaka od navedenih pogonskih kombinacija projektovana je tako da osigurava najviše nivoe performansi, efikasnosti i ekonomičnosti. Benzinska gama uključuje isključivo TSI motore sa sistemom direktnog ubrizgavanja i turbopunjačem. Paletu otvara trocilindarski 1.0 TSI u verzijama sa 90 i 110 KS, a iznad njih je četverocilindarski 1.5 TSI sa 130 i 150 KS. U vrhu benzinske game je 2.0 TSI sa 190 KS, koji se serijski kombinuje sa DSG automatikom. U dizelskoj gami više nema 1.6 TDI motora, a izbor se svodi na novi 2.0 TDI u dvije verzije, sa 115 i 150 KS. U pogonsku gamu uveden je i potpuno novi 1.5 TGI motor sa pogonom na prirodni plin koji raspolaže sa 130 KS. Leon je sada dostupan i sa 48-voltnom blagom hibridnom tehnologijom koja nosi oznaki eTSI i može se dobiti uz 1.0 i 1.5 turbobenzinske motore sa 110 i 150 KS. Obje su kombinovane isključivo sa DSG automatikom. Po prvi put u pogonskoj gami je i jedan plug-in hybrid sa kombinacijom 1,4-litarskog turbobenzinskog motora, elektromotora, 13-kWh litijum-jonskih baterija i 6-stepenog DSG mjenjača, koji raspolaže sa 204 KS i ima električni domet od 60 kilometara.

IZDVOJENI TEST


Test – Škoda Kamiq 1.5 TSI

Vrhunska dinamika i prebogata oprema

Najmanji Škodin model s off-road predznakom nedavno je redizajniran, te stilski i tehnološki o...