BMW X1 (2009–2015)

Odlična kombinacija sportskog i SUV dizajna

Kvalitet proizvodnje, odlične vozne karakteristike, udobnost i motori su razlozi zbog kojih je prva generacija najmanjeg člana iz BMW-ove serije X jedan od zanimljivijih modela na tržištu polovnjaka...
28 Septembar 2022

Odlična kombinacija sportskog i SUV dizajna

BMW X1 (2009–2015) 2.0d (177 KS)

Najmanji bavarski crossover BMW X1 prve generacije na tržištu se pojavio 2009. i već sljedeće godine prodajnim rezultatima je dosegao starije i veće modele serije X. Pripreme za ulazak u kompaktnu klasu bile su dugotrajne. Razvoj BMW-a X1 1. generacije na prilagođenoj platformi serije 3 (koju je koristio i X3) službeno je započeo još 2004. godine, ali čim se pojavio uslijedio je munjevit uspjeh. Uz BMW X1 stvorili su jaku konkurenciju za AUDI Q3 i Ford Kugu.

BMW X1 2010 1600 56

Od samog početka X1 je dobio puno pohvala, tako da je njegov dizajn nagrađen prestižnom Red Dot Design Award. Uz kvalitet, vozne karakteristike i ugođaj koji nisu odstupali od bavarskog standarda, Nijemci su u nepuna 4,5 metra ponudili prtljažnik od 420 litara. Praktičnost i prozračnost, uslovno rečenog malenog terenca, najviše pažnje privukla je na evropskom tržištu i 2015. godine predstavljena je druga generacija BMW X1. Unutrašnjost je ponajprije praktična i kvalitetno izrađena, tek poneki dijelovi se lako ogrebu i habaju. Motori, upravljač, kao i vozna svojstva BMW X1 1. gen. još uvijek predstavljaju sam vrh u klasi kompaktnih crossovera. BMW je što se opreme tiče siguran auto. Od tla ga dijeli 20 cm, ima kontrolu proklizavanja i kontrolu spuštanja nizbrdicom.

BMW X1 2010 1600 3d

Kao dodatnu opciju nudili su zadnje kamere, prilagodljiva prednja svjetla te pristup internetu. Dvolitarski turbodizelaš koji se nudio u čak četiri verzije pri ubrzanju nije najtiši, ali bez obzira na broj konja, riječ je o izdržljivom motoru koji ostavlja uvjerljiv utisak u vožnji uz razumnu potrošnju. Što se tiče mana, najviše vlasnika se žalilo na kuckanje razvodnog mehanizma u dizel motorima. Buka se obično javljala pri 1.500 o/min, ali izuzev neugodnosti drugih posljedica nije bilo. BMW je znao za grešku, ali nije pozivao na vanredni servis, jer nije bilo nikakve bojazni od preskakanja razvoda mehanizma. Poslije 2011. godine dolaze motori sa unaprijeđenim sistemom razvoda ventila, čime je buka trajno riješena. Kao i većina modernih dizelaša, i X1 ima povremenih problema sa DPF filterom, pa će na primjercima sa većom kilometražom, ili onima koji se više voze po gradu, trebati zamjena.

BMW X1 2010 1600 8a

Zbog velike mase automobila zadnji diskovi prvi stradaju, a za njima i komponente prednjih kočnica. Česta provjera kompletnih kočnica ne bi bila naodmet. Masa ne utiče samo na kočnice, već i na stabilizatore koji se ubrzano troše, a na izmjenu opominju neugodnim zvukovima. Prije kupovine treba znati da je ispravno održavanje ovakvih automobila dosta skupo, pa većina vlasnika koja misli prodati automobil jednostavno preskače servise. Zbog takvog odnosa budući vlasnik može upasti u velike probleme, dok je sve ostalo za preporuku.

Prosječna potrošnja u litrima: 

MOTOR: 2.0d (177 KS)
Prosječno 7,7
Najmanje 7,3
Najviše 8,1

Prednosti

Udobnost prilikom vožnje, 4x4 pogon, kvalitet materijala, limarija, bezbjednost, sistem vješanja 

Mane

Prostor zadnje klupe, preglednost nazad, DPF filter, zadnji kočioni diskovi, skupo održavanje

TEHNIČKI PODACI
Motor Dizel
Zapremina 1.995 ccm
Snaga 177 KS pri 4.000 o/min
Max obrtni momenat 350 Nm pri 1.7503.000 o/min
Najveća brzina 213 km/h
Ubrzanje 0-100 km/h 8,4 s
Dimenzije DxŠxV 445 x 179 x 154 cm
Masa 1.650 kg
Osovinski razmak 276 cm
Prtljažnik 480 litara

 

🕙 Kratak istorijat:

 

2009 – Predstavljen potpuno novi model BMW X1

• 2011 – Na tržištu se pojavljuje BMW X1 M Sport

• 2012 – Proširena ponuda pogonskih sklopova sa novim verzijama

• 2015 – Kraj proizvodnje i priprema za predstavljanje modela druge generacije

 

 

⚠️ Obrati pažnju:

Bmwx1dpf1

Učestalo je začepljenje DPF filtera, zbog čega je neophodna zamjena

 

Bmwx1kocnice2

Zadnji kočioni diskovi se troše nešto brže, što vremenom izaziva otkazivanje kočnica

 

Bmwx1ventili3

Prve serije dizel motora imale su grešku na razvodu ventila. BMW je popravke radio tokom redovnih servisa.

 

Više informacija o modelu BMW X1 pročitajte iz naše multimedijalne arhiveZa više polovnih automobila klikni ovdje.

IZDVOJENI TEST


Test – Peugeot 2008 Allure 1.2 PureTech

Nakon očnjaka, francuski lav pokazao kandže

Druga generacija Peugeota 2008 na tržištu je od 2019. godine. Kako bi održala korak s konkuren...