BMW 3 GT (2013–2015)

Novi dizajn, stari problemi

BMW-ova Serija 3 bila je i ostala najvažniji model u ponudi. Ova serija je „bestseller“ bavarskog proizvođača automobila, pa on svakoj novoj generaciji posvećuje posebnu pažnju, kako bi bila naprednija i uglađenija od prethodne...
17 Februar 2020

Novi dizajn, stari problemi

BMW 3 GT (2013–2015) 318d (143 KS)

BMW se prilikom dizajniranja ovog modela  vodio filozofijom privlačenja kako poslovnih ljudi, tako i ljubitelja sporske vožnje. Na prvi pogled ovaj automobli djeluje kvalitetno i čvrsto, kao isklesan iz jednog komada čelika, a ujedno i sportski elegantno. Uobičajene proporcije BMW-ovih Touring modela su jasno vidljive: četvoro vrata bez okvira za prozore, blago zakošena krovna linija i atraktivan spojler na petim vratima koji se elektronski podešava u zavisnosti od režima vožnje.

BMW 3 Series Gran Turismo 2014 1600 4f

Jedan od najvećih aduta ovog GT-a je kvalitetna završna obrada kako karoserije, tako i kabine. Instrument tabla je presvučena kvalitenom plastikom mekanom na dodir na kojoj se ne vide tragovi eksploatacije ukoliko je pravilno održavana. Naravno, nikakvi zazori ili škripavi zvuci ne dolaze u obzir. Materijal sjedišta zavisi od primjerka do primjerka, pošto je BMW nudio široku paletu opcionalnih materijala za presvlačenje, ali svi su većinom visokog kvaliteta i izdržljivosti. Ovaj model posjeduje prilično bogat paket opreme, od dvozonskog klima uređaja, premium audio sistema do čitavog spiska elektronskih sigurnosnih dodataka za bezbjednu vožnju i komfor putnika. Prednja sjedišta su kao i upravljač podesivi u svim pravcima, tako da vozač bez problema može namjestiti idealan položaj u toku vožnje. Na zadnjoj klupi ima dovoljno mjesta za dvije odrasle osobe prosječnog rasta, dok bi veći putnici mogli imati manje mjesta za koljena.

BMW 3 Series Gran Turismo 2014 1600 07

Prtljažni prostor je sasvim pristojan za ovu klasu vozila i iznosi 520 litara i preklapanjem zadnje klupe može se povećati na 1.600 litara. Vješanje je prilično mekano za ovu klasu vozila i omogućava udobnu vožnju na našim cestama. Iako je po ustaljenom BMW-ovom običaju prenos snage na zadnjoj osovini, automobil je odlično izbalansiran, a elektronski sistemi stabilnosti neće dozvoliti proklizavanja i osjećaj ugroženosti putnika. Dvolitarski turbodizel četvorocilindraš isporučuje 143 KS i sasvim dobro obavlja svoj zadatak, te pruža zadovoljavajuće performanse uz malu potrošnju goriva. Na serijama proizvedenim do 2015. godine dolazilo je do problema sa zatezačima i pogonskim lancem.

BMW 3 Series Gran Turismo 2014 1600 a7

Problem se manifestuje bučnim radom agregata i mora se riješiti u što kraćem roku, jer dolazi do pucanja lanca i velikih oštećenja na motoru. Zamjena lanca je komplikovana i skupa jer zahtijeva demontažu mjenjača. Zabilježeni su problem sa pumpom za gorivo i setom kvačila, jer plivajući zamajac uglavnom ne može izdržati 100.000 km, a njegova zamjena je ogroman novčani izdatak. Takođe, zabilježeni su problemi sa displejem infotainment sistema i kondenzatorom klima uređaja, a elektronski može da otkaže. Prilikom kupovine takođe provjeriti stanje istrošenosti kočionog sistema, te EGR ventil i DPF filter koji se zaprljaju od čestih kratkih relacija po gradu.

Prosječna potrošnja u litrima: 

MOTOR: 2.0 dizel (143 KS)
Prosječno 6,0
Najmanje 5,2
Najviše 6,4

Prednosti

Kvalitet izrade, upravljivost, udobnost, mala potrošnja, preglednost, vozne karaktristike, prtljažni prostor

Mane

Manjak prostora na zadnjoj klupi, plivajući zamajac, pogonski lanac, pumpa za gorivo, klima uređaj, repni spojler, kočnice, EGR ventil, DPF filter

 

TEHNIČKI PODACI
Motor Dizel
Zapremina 1.995 ccm
Snaga 143 KS pri 4.000 o/min
Max obrtni momenat 320 Nm pri 1.750–2.500 o/min
Najveća brzina 210 km/h
Ubrzanje 0-100 km/h 9,7 s
Dimenzije DxŠxV 482,4 x 182,8 x 150,8 cm
Masa 1.540 kg
Osovinski razmak 292 cm
Prtljažnik 520–1.600 litara

 

🕙 Kratak istorijat:

 

• 2013. BMW je predstavljao seriju 3 Gran Turismo (GT) na sajmu automobila u Ženevi

• 2014. Proširena paleta motora za seriju 3 GT, uključujući efikasnije benzinske i dizel opcije.

• 2016. Izveden detaljan redizajn te su uvedene i nove varijante opreme

⚠️ Obrati pažnju:

Slika 1 lanac

Pogonski lanac je zbog fabričke greške sklon pucanju

 

Slika 2 spoiler

Podesivni repni spojler umije da otkaže poslušnost

 

Slika 3 kvačilo

Plivajući zamajac je jedna od slabih tačaka ovog modela

 

Više informacija o modelu BMW Serije 3 pročitajte iz naše multimedijalne arhiveZa više polovnih automobila klikni ovdje.

IZDVOJENI TEST


Test – Peugeot 2008 Allure 1.2 PureTech

Nakon očnjaka, francuski lav pokazao kandže

Druga generacija Peugeota 2008 na tržištu je od 2019. godine. Kako bi održala korak s konkuren...