BMW 3 GT (2013–2015)
Novi dizajn, stari problemi
BMW-ova Serija 3 bila je i ostala najvažniji model u ponudi. Ova serija je „bestseller“ bavarskog proizvođača automobila, pa on svakoj novoj generaciji posvećuje posebnu pažnju, kako bi bila naprednija i uglađenija od prethodne...
BMW 3 GT (2013–2015) 318d (143 KS)
BMW se prilikom dizajniranja ovog modela vodio filozofijom privlačenja kako poslovnih ljudi, tako i ljubitelja sporske vožnje. Na prvi pogled ovaj automobli djeluje kvalitetno i čvrsto, kao isklesan iz jednog komada čelika, a ujedno i sportski elegantno. Uobičajene proporcije BMW-ovih Touring modela su jasno vidljive: četvoro vrata bez okvira za prozore, blago zakošena krovna linija i atraktivan spojler na petim vratima koji se elektronski podešava u zavisnosti od režima vožnje.
Jedan od najvećih aduta ovog GT-a je kvalitetna završna obrada kako karoserije, tako i kabine. Instrument tabla je presvučena kvalitenom plastikom mekanom na dodir na kojoj se ne vide tragovi eksploatacije ukoliko je pravilno održavana. Naravno, nikakvi zazori ili škripavi zvuci ne dolaze u obzir. Materijal sjedišta zavisi od primjerka do primjerka, pošto je BMW nudio široku paletu opcionalnih materijala za presvlačenje, ali svi su većinom visokog kvaliteta i izdržljivosti. Ovaj model posjeduje prilično bogat paket opreme, od dvozonskog klima uređaja, premium audio sistema do čitavog spiska elektronskih sigurnosnih dodataka za bezbjednu vožnju i komfor putnika. Prednja sjedišta su kao i upravljač podesivi u svim pravcima, tako da vozač bez problema može namjestiti idealan položaj u toku vožnje. Na zadnjoj klupi ima dovoljno mjesta za dvije odrasle osobe prosječnog rasta, dok bi veći putnici mogli imati manje mjesta za koljena.
Prtljažni prostor je sasvim pristojan za ovu klasu vozila i iznosi 520 litara i preklapanjem zadnje klupe može se povećati na 1.600 litara. Vješanje je prilično mekano za ovu klasu vozila i omogućava udobnu vožnju na našim cestama. Iako je po ustaljenom BMW-ovom običaju prenos snage na zadnjoj osovini, automobil je odlično izbalansiran, a elektronski sistemi stabilnosti neće dozvoliti proklizavanja i osjećaj ugroženosti putnika. Dvolitarski turbodizel četvorocilindraš isporučuje 143 KS i sasvim dobro obavlja svoj zadatak, te pruža zadovoljavajuće performanse uz malu potrošnju goriva. Na serijama proizvedenim do 2015. godine dolazilo je do problema sa zatezačima i pogonskim lancem.
Problem se manifestuje bučnim radom agregata i mora se riješiti u što kraćem roku, jer dolazi do pucanja lanca i velikih oštećenja na motoru. Zamjena lanca je komplikovana i skupa jer zahtijeva demontažu mjenjača. Zabilježeni su problem sa pumpom za gorivo i setom kvačila, jer plivajući zamajac uglavnom ne može izdržati 100.000 km, a njegova zamjena je ogroman novčani izdatak. Takođe, zabilježeni su problemi sa displejem infotainment sistema i kondenzatorom klima uređaja, a elektronski može da otkaže. Prilikom kupovine takođe provjeriti stanje istrošenosti kočionog sistema, te EGR ventil i DPF filter koji se zaprljaju od čestih kratkih relacija po gradu.
⛽ Prosječna potrošnja u litrima:
MOTOR: 2.0 dizel (143 KS) |
Prosječno |
6,0 |
Najmanje |
5,2 |
Najviše |
6,4 |
Prednosti
Kvalitet izrade, upravljivost, udobnost, mala potrošnja, preglednost, vozne karaktristike, prtljažni prostor
Mane
Manjak prostora na zadnjoj klupi, plivajući zamajac, pogonski lanac, pumpa za gorivo, klima uređaj, repni spojler, kočnice, EGR ventil, DPF filter
TEHNIČKI PODACI |
Motor |
Dizel |
Zapremina |
1.995 ccm |
Snaga |
143 KS pri 4.000 o/min |
Max obrtni momenat |
320 Nm pri 1.750–2.500 o/min |
Najveća brzina |
210 km/h |
Ubrzanje 0-100 km/h |
9,7 s |
Dimenzije DxŠxV |
482,4 x 182,8 x 150,8 cm |
Masa |
1.540 kg |
Osovinski razmak |
292 cm |
Prtljažnik |
520–1.600 litara |
🕙 Kratak istorijat:
• 2013. BMW je predstavljao seriju 3 Gran Turismo (GT) na sajmu automobila u Ženevi
• 2014. Proširena paleta motora za seriju 3 GT, uključujući efikasnije benzinske i dizel opcije.
• 2016. Izveden detaljan redizajn te su uvedene i nove varijante opreme
⚠️ Obrati pažnju:
Pogonski lanac je zbog fabričke greške sklon pucanju
Podesivni repni spojler umije da otkaže poslušnost
Plivajući zamajac je jedna od slabih tačaka ovog modela
Više informacija o modelu BMW Serije 3 pročitajte iz naše multimedijalne arhive. Za više polovnih automobila klikni ovdje.