Lancia Delta 1.6 MJT (2008–2014)
Neobično lijep dizajn i kvalitet koji iznenađuje
Italijanskim automobilima mnogi vole zamjeriti razne sitnice, ali činjenica je kako se ovaj automobil pokazao pouzdanijim od prosjeka i kako zapravo i nema mana koje treba isticati, osim eventualno malo oštrijeg pada vrijednosti s vremenom...
Lancia Delta (2008–2014) 1.6 MJT (120 KS)
Treća generacija Lancia Delte, bazirane na Fiat-u Bravo i Alfa Romeo Giulietta-i pojavila se 2008. godine, te donijela jedinstven dizajn i veliku dozu italijanske ekstravagancije. Neobično lijep automobil, koji je svakako drugačiji od svih ostalih na putu, u unutrašnjosti ipak ne može sakriti svoje Fiat Bravo korijene. Kvalitet materijala je dobar i prilično prefinjen. Naprijed je prostran, ali vozač i dalje ima onaj osjećaj „kokpita“, dok nazad postoje klizna sjedišta u MPV stilu tako da se može povećati prtljažni prostor ako je potrebno, a da se i dalje mogu koristiti sva sjedišta. Čak i viši putnici će naći dovoljno prostora za glavu i noge.
Na vrhunskim Limited verzijama, zadnja sedišta se čak povlače da bi dala osećaj limuzine. Prtljažnik je takođe dobar sa 380 litara prtljažnog prostora kada su zadnja sjedišta povučena skroz naprijed, a jedina mana je prilično visoka ivica prtljažnika. Na putu je Delta udobna i prilično rafinirana sa dobrim osjećajem u vožnji i staloženim upravljanjem. Nažalost, umrtvljeno i vještačko upravljanje ga iznevjerava, plus opružno kvačilo nije prijatno, ali sveukupno gledano, vožnja je i dalje prijatna. U skretanju pomaže sistem kontrole prenosa obrtnog momenta koji radi tako što lagano koči unutrašnji točak kroz krivine, simulirajući ono što radi diferencijal sa ograničenim proklizavanjem.
Vješanje je poprilično tvrdo i ne upija rupe baš najbolje, a ležeći policajci i duboke rupe smetaju Delti više nego bi se očekivalo. Svi motori su dokazane Fiatove pogonske jedinice. Dizelski motori koji su išli u Deltu odreda su sjajni po performansama i potrošnji, a brojnost kvarova nije tolika da se može reći kako je Delta kvarljiva roba. Mali 1.6 MultiJet dolazi u verzijama od 105 KS i 115 KS, odnosno 120 KS. Najsnažniji je prava mjera za Deltu. Prilikom starta je preglasan, ali kroz nekoliko sekundi smiri se u leru i malo utiša. Buka od strujanja vazduha pri većim brzinama vrlo je mala i kabina je dosta dobro izolovana.
Pouzdanost Delte može se nazvati vrlo dobrom. Naime, nema informacija o učestalim velikim i skupim manama. Uglavnom su sve povoljno rješive sitnice, kao i kod njegovog tehnološkog brata Fiata Brava. Osim zagušenih dizelaša koji rijetko vide auto-put pa upale lampicu kontrole motora ili začepljenja DPF filtera, Delta u nekim slučajevima ima i sitnih problema s nekvalitetnim gorivom, pa se preporučuje češće mijenjanje filtera goriva. Prilikom vožnje unazad treba obratiti posebnu pažnju jer je prilično nepregledan, a tanak lim se ošteti ili ulubi i pri manjim nezgodama. Takođe, prilikom kupovine treba obratiti pažnju na stanje kvačila kome se znatno skraćuje radni vijek prilikom agresivnije vožnje i čestog mijenjanja brzina, kao i na vješanje koje je zbog svoje tvrdoće i niskoprofilnih pneumatika sklono oštećenjima prilikom vožnje po lošim putevima.
⛽ Prosječna potrošnja u litrima:
MOTOR: 1.6 MJT (120 KS) |
Prosječno |
5,0 |
Najmanje |
4,5 |
Najviše |
7,0 |
Prednosti
Pouzdani agregati, dobar osjećaj u vožnj, potrošnja, materijali u unutrašnjosti, neobičan i lijep izgled, praktična unutrašnjost
Mane
Nepreglednost, tanak lim sklon oštećenjima, problemi sa DPF filterom, osjetljiv na gorivo slabijeg kvaliteta
TEHNIČKI PODACI |
Motor |
Dizel |
Zapremina |
1.598 ccm |
Snaga |
120 KS |
Max obrtni momenat |
300 Nm pri 1.500 o/min |
Najveća brzina |
195 km/h |
Ubrzanje 0-100 km/h |
10,7 s |
Dimenzije DxŠxV |
451 x 179 x 149 cm |
Masa |
1.485 kg |
Osovinski razmak |
270 cm |
Prtljažnik |
380 litara |
🕙 Kratak istorijat:
• 2008. U Ženevi predstavljena treća generacija Lancia Delte
• 2011. Predstavljen blagi redizajn sa drugačijom prednjom rešetkom i novim agregatima
• 2014. Završena proizvodnja Delte bez nasljednika
⚠️ Obrati pažnju:
Na modelima koji su većinu vremena voženi po gradu često strada EGR ventil.
Gotovo sve gumene komponente vješanja osjetljive su na loše puteve.
Kvačilo se brže potroši zbog žustrije vožnje i čestog mijenjanja brzina po gradu.
Više informacija o modelu Lancia Delta pročitajte iz naše multimedijalne arhive. Za više polovnih automobila klikni ovdje.