Lancia Delta 1.6 MJT (2008–2014)

Neobično lijep dizajn i kvalitet koji iznenađuje

Italijanskim automobilima mnogi vole zamjeriti razne sitnice, ali činjenica je kako se ovaj automobil pokazao pouzdanijim od prosjeka i kako zapravo i nema mana koje treba isticati, osim eventualno malo oštrijeg pada vrijednosti s vremenom...
14 Januar 2022

Neobičan dizajn i kvalitet koji iznenađuje

Lancia Delta (2008–2014) 1.6 MJT (120 KS)

Treća generacija Lancia Delte, bazirane na Fiat-u Bravo i Alfa Romeo Giulietta-i pojavila se 2008. godine, te donijela jedinstven dizajn i veliku dozu italijanske ekstravagancije. Neobično lijep automobil, koji je svakako drugačiji od svih ostalih na putu, u unutrašnjosti ipak ne može sakriti svoje Fiat Bravo korijene. Kvalitet materijala je dobar i prilično prefinjen. Naprijed je prostran, ali vozač i dalje ima onaj osjećaj „kokpita“, dok nazad postoje klizna sjedišta u MPV stilu tako da se može povećati prtljažni prostor ako je potrebno, a da se i dalje mogu koristiti sva sjedišta. Čak i viši putnici će naći dovoljno prostora za glavu i noge.

Lancia Delta 2009 1600 15

Na vrhunskim Limited verzijama, zadnja sedišta se čak povlače da bi dala osećaj limuzine. Prtljažnik je takođe dobar sa 380 litara prtljažnog prostora kada su zadnja sjedišta povučena skroz naprijed, a jedina mana je prilično visoka ivica prtljažnika. Na putu je Delta udobna i prilično rafinirana sa dobrim osjećajem u vožnji i staloženim upravljanjem. Nažalost, umrtvljeno i vještačko upravljanje ga iznevjerava, plus opružno kvačilo nije prijatno, ali sveukupno gledano, vožnja je i dalje prijatna. U skretanju pomaže sistem kontrole prenosa obrtnog momenta koji radi tako što lagano koči unutrašnji točak kroz krivine, simulirajući ono što radi diferencijal sa ograničenim proklizavanjem.

Lancia Delta 2009 1600 02

Vješanje je poprilično tvrdo i ne upija rupe baš najbolje, a ležeći policajci i duboke rupe smetaju Delti više nego bi se očekivalo. Svi motori su dokazane Fiatove pogonske jedinice. Dizelski motori koji su išli u Deltu odreda su sjajni po performansama i potrošnji, a brojnost kvarova nije tolika da se može reći kako je Delta kvarljiva roba. Mali 1.6 MultiJet dolazi u verzijama od 105 KS i 115 KS, odnosno 120 KS. Najsnažniji je prava mjera za Deltu. Prilikom starta je preglasan, ali kroz nekoliko sekundi smiri se u leru i malo utiša. Buka od strujanja vazduha pri većim brzinama vrlo je mala i kabina je dosta dobro izolovana.

Lancia Delta 2009 1600 21

Pouzdanost Delte može se nazvati vrlo dobrom. Naime, nema informacija o učestalim velikim i skupim manama. Uglavnom su sve povoljno rješive sitnice, kao i kod njegovog tehnološkog brata Fiata Brava. Osim zagušenih dizelaša koji rijetko vide auto-put pa upale lampicu kontrole motora ili začepljenja DPF filtera, Delta u nekim slučajevima ima i sitnih problema s nekvalitetnim gorivom, pa se preporučuje češće mijenjanje filtera goriva. Prilikom vožnje unazad treba obratiti posebnu pažnju jer je prilično nepregledan, a tanak lim se ošteti ili ulubi i pri manjim nezgodama. Takođe, prilikom kupovine treba obratiti pažnju na stanje kvačila kome se znatno skraćuje radni vijek prilikom agresivnije vožnje i čestog mijenjanja brzina, kao i na vješanje koje je zbog svoje tvrdoće i niskoprofilnih pneumatika sklono oštećenjima prilikom vožnje po lošim putevima.

Prosječna potrošnja u litrima: 

MOTOR: 1.6 MJT (120 KS)
Prosječno 5,0
Najmanje 4,5
Najviše 7,0

Prednosti

Pouzdani agregati, dobar osjećaj u vožnj, potrošnja, materijali u unutrašnjosti, neobičan i lijep izgled, praktična unutrašnjost

Mane

Nepreglednost, tanak lim sklon oštećenjima, problemi sa DPF filterom, osjetljiv na gorivo slabijeg kvaliteta

 

TEHNIČKI PODACI
Motor Dizel
Zapremina 1.598 ccm
Snaga 120 KS
Max obrtni momenat 300 Nm pri 1.500 o/min
Najveća brzina 195 km/h
Ubrzanje 0-100 km/h 10,7 s
Dimenzije DxŠxV 451 x 179 x 149 cm
Masa 1.485 kg
Osovinski razmak 270 cm
Prtljažnik 380 litara

 

🕙 Kratak istorijat:

 

2008. U Ženevi predstavljena treća generacija Lancia Delte

2011. Predstavljen blagi redizajn sa drugačijom prednjom rešetkom i novim agregatima

2014. Završena proizvodnja Delte bez nasljednika



⚠️ Obrati pažnju:

1 egr

Na modelima koji su većinu vremena voženi po gradu često strada EGR ventil.

 

2 vješanje

       Gotovo sve gumene komponente vješanja osjetljive su na loše puteve.

 

3 kvačilo

 Kvačilo se brže potroši zbog žustrije vožnje i čestog mijenjanja brzina po gradu.

 

Više informacija o modelu Lancia Delta pročitajte iz naše multimedijalne arhiveZa više polovnih automobila klikni ovdje.

IZDVOJENI TEST


Test – Škoda Kamiq 1.5 TSI

Vrhunska dinamika i prebogata oprema

Najmanji Škodin model s off-road predznakom nedavno je redizajniran, te stilski i tehnološki o...