BMW X6 (2014–2018)
Nekome san, a nekom skupa realnost
BMW X6 druge generacije predstavlja hrabru kombinaciju luksuza, sportskih performansi i robusne SUV pojave, upakovanu u kupeovsku siluetu koja nikog ne ostavlja ravnodušnim. Njegov upečatljiv dizajn jasno pokazuje da je riječ o automobilu koji se ne zadovoljava prosjekom – X6 je stvoren za vozače koji žele stil, snagu i prestiž u jednom paketu, ali se to najčešće skupo plaća…
BMW X6 (2014–2018) 30d (258 KS)
BMW X6 druge generacije (F16) predstavlja spoj sportskog izgleda i terenske robustnosti, upakovan u prepoznatljivu kupeovsku siluetu. Njegov dizajn i vozački karakter izdvajaju ga u odnosu na konkurente kao što su Mercedes GLE Coupe i Audi Q8. Pogon na sva četiri točka (xDrive) i snažan dizel-motor pružaju odlične performanse i sigurnost u svim uslovima. Unutrašnjost odiše luksuzom, sa kvalitetnim materijalima i bogatom opremom, a vožnja je uvijek tiha i udobna.

Ovaj model se često bira zbog imidža i prestiža, ali i zbog pouzdanog trolitarskog šestocilindarskog dizel-motora sa 258 KS. Iako se radi o SUV-u, X6 ima sportski osjećaj u vožnji i dobru stabilnost u krivinama. Na tržištu polovnih automobila zadržava visoku vrijednost i interesovanje, posebno primjerci sa urednom servisnom istorijom. Uprkos luksuznom karakteru, X6 F16 ima nekoliko mana koje treba imati u vidu. Prije svega, zbog kupeovske linije krova, ograničen je prostor za glave na zadnjim sjedištima kao i preglednost unazad.

Upravljač i vješanje sportski su nastrojeni, što znači da udobnost trpi na lošim putevima, posebno ako je vozilo opremljeno velikim točkovima. Potrošnja goriva je razumna za tu klasu, ali i dalje visoka u poređenju sa manjim SUV-ovima. Cijena redovnog održavanja i servisa može biti visoka, naročito ako vozilo nije redovno održavano. Infotainment sistem je intuitivan, nešto zastario u poređenju s novijim generacijama, ali čak i sa konkurencijom. Kod pojedinih primjeraka prisutni su sitni električni problemi i buka iz plastike u enterijeru nakon viših kilometraža.

Kod modela X6 30d jedan od češćih problema odnosi se na EGR ventil, koji se može začepiti od čađi i izazvati neravnomjeran rad motora i paljenje lampice. Automatski mjenjač ZF generalno je pouzdan, ali kod primjeraka sa visokim brojem pređenih kilometara može dolaziti do trzanja ili usporenog mijenjanja stepena prenosa. Zamajac i kvačilo (kod verzija sa ručnim mjenjačem rjeđe) umiju da budu slabe tačke ako je vozilo često korišćeno u gradskoj vožnji. Problemi sa vazdušnim vješanjem nisu rijetkost i mogu rezultirati neujednačenom visinom vozila ili porukama o grešci. Upravljački mehanizam kod nekih primjeraka može da proizvede zvukove ili postane neprecizan. Elektronika u vratima i bravama takođe može zakazati, što se najčešće manifestuje otežanim zaključavanjem. Konačno, kod vozila koja su često korišćena na kratkim relacijama dolazi do bržeg zaprljanja DPF filtera, što može uzrokovati poruke o grešci i pad snage.
⛽ Prosječna potrošnja u litrima:
| MOTOR: 30d (258 KS) |
| Prosječno |
9,9 |
| Najmanje |
8,7 |
| Najviše |
12,1 |
Prednosti
Snažan i pouzdan motor, luksuzna unutrašnjost, atraktivan dizajn, odličan pogon xDrive, precizno upravljanje, visoka bezbjednost, bogata oprema, dobra zvučna izolacija, visok položaj sjedenja, prestižan imidž.
Mane
Skupe popravke, visoka potrošnja u gradu, slabija preglednost unazad, skuplji dijelovi, manjak prostora na zadnjim sjedištima, osrednja udobnost sa velikim točkovima, komplikovano održavanje, često začepljenje EGR-a, potencijalni problemi s mjenjačem, mogući kvarovi na vazdušnom vješanju.
| TEHNIČKI PODACI |
| Motor |
Dizel |
| Zapremina |
2.993 ccm |
| Snaga |
258 KS pri 4.000 o/min |
| Max obrtni momenat |
560 Nm pri 1.500 o/min |
| Najveća brzina |
230 km/h |
| Ubrzanje 0-100 km/h |
6,7 s |
| Dimenzije DxŠxV |
490 x 198 x 170 cm |
| Masa |
2.065 kg |
| Osovinski razmak |
293 cm |
| Prtljažnik |
550–1.525 litara |
🕙 Kratak istorijat:
• 2014. Početak proizvodnje druge generacije X6, sa znatno unaprijeđenim dizajnom, boljom aerodinamikom i modernizovanom unutrašnjošću u odnosu na prethodnika.
• 2016. Godina u kojoj su riješeni neki početni problemi kao što su softverski bagovi i manji elektronski kvarovi, pa su modeli od ove godine nadalje pouzdaniji.
• 2018. Posljednja godina proizvodnje generacije F16, često s najbogatijom opremom, dotjeranim softverom i manjim rizikom od ranih fabričkih grešaka.
⚠️ Obrati pažnju:

Vremenom dolazi do nakupljanja čađi u EGR ventilu, naročito kod vožnje po gradu i kratkim relacijama. To može izazvati neujednačen rad motora, paljenje lampice greške i smanjenje performansi.

Iako je generalno pouzdan, automatski mjenjač kod vozila sa većom kilometražom može početi trzati ili sporo reagovati pri promjeni stepena prenosa. Redovan servis (mijenjanje ulja i filtera) može ublažiti ili spriječiti ovaj problem.

Kod primjeraka sa adaptivnim vješanjem može da dođe do problema sa vazdušnim jastucima ili kompresorom, što može uzrokovati neravnomjernu visinu vozila. U tabli se tada često javlja greška u vezi sa nivoom vješanja.
Više informacija o modelu BMW X6 pročitajte iz naše multimedijalne arhive. Za više polovnih automobila klikni ovdje.