BMW X6 (2014–2018)

Nekome san, a nekom skupa realnost

BMW X6 druge generacije predstavlja hrabru kombinaciju luksuza, sportskih performansi i robusne SUV pojave, upakovanu u kupeovsku siluetu koja nikog ne ostavlja ravnodušnim. Njegov upečatljiv dizajn jasno pokazuje da je riječ o automobilu koji se ne zadovoljava prosjekom – X6 je stvoren za vozače koji žele stil, snagu i prestiž u jednom paketu, ali se to najčešće skupo plaća…
24 Maj 2025

Nekome san, a nekom skupa realnost

BMW X6 (2014–2018) 30d (258 KS)

BMW X6 druge generacije (F16) predstavlja spoj sportskog izgleda i terenske robustnosti, upakovan u prepoznatljivu kupeovsku siluetu. Njegov dizajn i vozački karakter izdvajaju ga u odnosu na konkurente kao što su Mercedes GLE Coupe i Audi Q8. Pogon na sva četiri točka (xDrive) i snažan dizel-motor pružaju odlične performanse i sigurnost u svim uslovima. Unutrašnjost odiše luksuzom, sa kvalitetnim materijalima i bogatom opremom, a vožnja je uvijek tiha i udobna.

BMW X6 2015 1280 b908d88e4653e845094ca84a420a2c23b5

Ovaj model se često bira zbog imidža i prestiža, ali i zbog pouzdanog trolitarskog šestocilindarskog dizel-motora sa 258 KS. Iako se radi o SUV-u, X6 ima sportski osjećaj u vožnji i dobru stabilnost u krivinama. Na tržištu polovnih automobila zadržava visoku vrijednost i interesovanje, posebno primjerci sa urednom servisnom istorijom. Uprkos luksuznom karakteru, X6 F16 ima nekoliko mana koje treba imati u vidu. Prije svega, zbog kupeovske linije krova, ograničen je prostor za glave na zadnjim sjedištima kao i preglednost unazad.

BMW X6 2015 1280 3238085bb8df8229544e62696178b527dd

Upravljač i vješanje sportski su nastrojeni, što znači da udobnost trpi na lošim putevima, posebno ako je vozilo opremljeno velikim točkovima. Potrošnja goriva je razumna za tu klasu, ali i dalje visoka u poređenju sa manjim SUV-ovima. Cijena redovnog održavanja i servisa može biti visoka, naročito ako vozilo nije redovno održavano. Infotainment sistem je intuitivan, nešto zastario u poređenju s novijim generacijama, ali čak i sa konkurencijom. Kod pojedinih primjeraka prisutni su sitni električni problemi i buka iz plastike u enterijeru nakon viših kilometraža.

BMW X6 2015 1280 3cca1f27443d9e9a2847a6c413c1e4f5d8

Kod modela X6 30d jedan od češćih problema odnosi se na EGR ventil, koji se može začepiti od čađi i izazvati neravnomjeran rad motora i paljenje lampice. Automatski mjenjač ZF generalno je pouzdan, ali kod primjeraka sa visokim brojem pređenih kilometara može dolaziti do trzanja ili usporenog mijenjanja stepena prenosa. Zamajac i kvačilo (kod verzija sa ručnim mjenjačem rjeđe) umiju da budu slabe tačke ako je vozilo često korišćeno u gradskoj vožnji. Problemi sa vazdušnim vješanjem nisu rijetkost i mogu rezultirati neujednačenom visinom vozila ili porukama o grešci. Upravljački mehanizam kod nekih primjeraka može da proizvede zvukove ili postane neprecizan. Elektronika u vratima i bravama takođe može zakazati, što se najčešće manifestuje otežanim zaključavanjem. Konačno, kod vozila koja su često korišćena na kratkim relacijama dolazi do bržeg zaprljanja DPF filtera, što može uzrokovati poruke o grešci i pad snage.

Prosječna potrošnja u litrima: 

MOTOR: 30d (258 KS)
Prosječno 9,9
Najmanje 8,7
Najviše 12,1

Prednosti

Snažan i pouzdan motor, luksuzna unutrašnjost, atraktivan dizajn, odličan pogon xDrive, precizno upravljanje, visoka bezbjednost, bogata oprema, dobra zvučna izolacija, visok položaj sjedenja, prestižan imidž.

Mane

Skupe popravke, visoka potrošnja u gradu, slabija preglednost unazad, skuplji dijelovi, manjak prostora na zadnjim sjedištima, osrednja udobnost sa velikim točkovima, komplikovano održavanje, često začepljenje EGR-a, potencijalni problemi s mjenjačem, mogući kvarovi na vazdušnom vješanju.

 

TEHNIČKI PODACI
Motor Dizel
Zapremina 2.993 ccm
Snaga 258 KS pri 4.000 o/min
Max obrtni momenat 560 Nm pri 1.500 o/min
Najveća brzina 230 km/h
Ubrzanje 0-100 km/h 6,7 s
Dimenzije DxŠxV 490 x 198 x 170 cm
Masa 2.065 kg
Osovinski razmak 293 cm
Prtljažnik 550–1.525  litara

 

🕙 Kratak istorijat:

 

2014. Početak proizvodnje druge generacije X6, sa znatno unaprijeđenim dizajnom, boljom aerodinamikom i modernizovanom unutrašnjošću u odnosu na prethodnika.

• 2016. Godina u kojoj su riješeni neki početni problemi kao što su softverski bagovi i manji elektronski kvarovi, pa su modeli od ove godine nadalje pouzdaniji. 

• 2018. Posljednja godina proizvodnje generacije F16, često s najbogatijom opremom, dotjeranim softverom i manjim rizikom od ranih fabričkih grešaka.

 

⚠️ Obrati pažnju:

1111111111bnmmngfdfgngfnhgbnbgng

Vremenom dolazi do nakupljanja čađi u EGR ventilu, naročito kod vožnje po gradu i kratkim relacijama. To može izazvati neujednačen rad motora, paljenje lampice greške i smanjenje performansi.

 

22222222222adgjafgjafgjafgjsfgjsfgjsfgj

Iako je generalno pouzdan, automatski mjenjač kod vozila sa većom kilometražom može početi trzati ili sporo reagovati pri promjeni stepena prenosa. Redovan servis (mijenjanje ulja i filtera) može ublažiti ili spriječiti ovaj problem.

 

33333333333sfgjsfgjsfgjsfgjsfgjsjg

Kod primjeraka sa adaptivnim vješanjem može da dođe do problema sa vazdušnim jastucima ili kompresorom, što može uzrokovati neravnomjernu visinu vozila. U tabli se tada često javlja greška u vezi sa nivoom vješanja.

 

Više informacija o modelu BMW X6 pročitajte iz naše multimedijalne arhiveZa više polovnih automobila klikni ovdje.

 

 

IZDVOJENI TEST


Test – Ford Kuga 2.5 Hybrid

Benzinac koji je ekonomičnošću dostigao dizelaše

Redizajniranom Kugom Ford pokušava da zadrži svoj dosadašnji udio u klasi kompaktnih SUV model...