Vozili smo - Chevrolet Captiva Innsbruck
Nastavak puta sa više aduta
U 2011. godinu Chevrolet ulazi sa osvježenom Captivom, koja osim atraktivnijih dizajnerskih detalja svana i novih elementa u enterijeru, sada nudi i raznovrsniju ponudu pogonskih agregata...
Kada se 2006. godine na tržištu pojavio Chevroletov SUV Captiva, bilo je jasno da je korejski proizvođač u vlasništvu GM-a bacio sve karte na kompletiranje game. Zasnovana na takozvanoj Theta platformi, koju dijeli sa Chevroletom Equinox i Opel Antarom, Captiva je od starta ponudila zanimljiv odnos uloženog i dobijenog. Kako je i konkurencija u međuvremenu napredovala, u Chevroletu su se ipak odlučili da temeljno podmlade svoj SUV, a upravo tu najnoviju generaciju vozili smo na premijernoj prezentaciji održanoj u austrijskom Innsbrucku.
Chevrolet Captiva spada u sada već veoma popularni Sport Utility Vehicle segment, što u prevodu znači da koristi sve ono najbolje iz dva svijeta, odnosno svjetova luksuznih klasičnih automobila i čistokrvnih terenaca. Ustupci su se svakako morali napraviti, tako da Captiva, kao i njena slična konkurencija, nema blokadu diferencijala ili skraćivanje prenosa, već svu svoju prohodnost duguje „pametnoj“ elektronici, koja automatski reguliše količinu vučne sile između osovina. Ipak, krenućemo redom, jer nove dizajnerske osobine su prvo što se primjećuje pri pogledu na Captivu. Najveće novine donosi prednja sekcija, koja je sada, po uzoru na ostale modele iz game Chevrolet, oblikovana tako da dominantni detalj predstavlja izraženi dvostruki gril hladnjaka sa masivnim logotipom. Uz prednji odbojnik i svjetlosna grupa je takođe nova, a sada je dizajnirana tako da istakne agresivan nastup Chevroletovog SUV-a. Bokovi Chevroletovog 4.67 metara dugog SUV-a ne donose izražajnije novine, izuzmemo li drugačije krovne nosače i imitacije otvora na blatobranima. Kao i prednja i zadnja sekcija dobila je novi odbojnik, ali i svjetla sa izmijenjenom grafikom u takozvanom lexus stilu. Sve u svemu, Chevrolet je Captivi zategao kožu samo toliko koliko je potrebno, jer uzmemo li u obzir da ovaj model na tržištu postoji već pet godina, slobodno možemo reći da je za sada prilično imun na starenje.
Tokom vožnji upriličenih u zasniježenoj okolini Innsbrucka, upoznali smo se i sa enterijerom, koji je, kao i vanjski dio, pretrpio određena poboljšanja. Pri tome najviše mislimo na sada još kvalitetnije materijale, te bogatije pakete opreme, u koje su, između ostalog, uključeni USB konektor na centralnom grebenu, te unaprijeđeni audio-sistem i navigacija. Ponuda prostora se ne razlikuje u odnosu na prethodni model, što znači da je Captiva u stanju prevesti čak sedam osoba, uz prtljažni prostor koji u zavisnosti od konfiguracije sjedišta varira od minimalnih 97, standardnih 477 i krajnjih 1.577 litara. I pored redizajniranog eksterijera i unutrašnjosti, najznačajnija novina sa kojom nastupa druga serija Chevrolet Captive je uvođenje novih pogonskih agregata. Prvi model koji smo isprobali na premijernim vožnjama u Innsbrucku bio je pokretan novim 3.0-litarskim benzinskim šestocilindrašem V konfiguracije, koji je u gami Captiva zamijenio veći 3.2-litarski motor. Iako manje zapremine, novi agregat je sa 258 KS i 288 Nm obrtnog momenta snažniji od prethodnog 3.2-litraša, a istovremeno je ekonomičniji, te emituje manje količine izduvnih gasova. Ipak, da bi pokazao šta zna, potrebno ga je dobro zavrtjeti, a tada se primjećuje da je šestostepeni automatski mjenjač podešen da u prvom redu štedi gorivo. Sa ovim agregatom Captiva je veoma dinamično vozilo, a proizvođač navodi da je i pored mase od priličnih 1.915 kilograma sposobna 100 km/h uhvatiti za 8,6 sekundi, dok će se kazaljka brzinomjera zaustaviti na visokih 198 km/h. Osim 3.0-litarskog benzinca u ponudi je i manji 2.4 DOHC agregat sa 163 KS, koji nismo imali priliku isprobati tokom prvih vožnji.
Ipak, na našim prostorima simpatije ljubitelja SUV vozila bez sumnje će prigrabiti nova dizelska verzija, koja umjesto 2.0-litarskog, sada pod velikim prednjim poklopcem ima ugrađen 2.2-litarski common-rail četvorocilindraš. Ovaj agregat dolazi u dvije verzije sa 163 i 184 KS, a slabija varijanta se može dobiti samo u kombinaciji sa prednjim pogonom. Jača verzija se isporučuje sa 4x4 pogonom, te u varijantama sa šestostepenim ručnim ili automatskim mjenjačem, od kojih svakako više možemo preporučiti ručnu opciju. Kapacitetniji četvorocilindraš sa varijabilnom turbinom i hladnjakom vazduha sa svojih 400 Nm obrtnog momenta, raspoloživog pri 2.000 o/min, po dinamici gotovo da i ne zaostaje za potentnijim benzincem, a u određenim testovima ga čak i nadmašuje. Ono što posebno oduševljava kod dizelske verzije je to što se Captiva uspješno penje uz uspon i pri samo 1.500 o/min, a sve što je potrebno uraditi je nježno pritisnuti papučicu akceleratora.
Iako Captiva ne raspolaže provjerenim terenskim pomagalima kao što su niski prenosni omjeri ili blokada diferencijala, pogon na sve točkove uglavnom će ispuniti većinu avanturističkih izleta van urbanih sredina. U normalnim okolnostima, većina snage se distribuiše na prednju osovinu, a kada elektronika otkrije gubitak trakcije, vučna sila se prebacuje i na zadnje točkove. Od velike pomoći je i takozvana kontrola savladavanja nizbrdice, koja će tokom off-road vožnje u znatnoj mjeri olakšati upravljanje i manje iskusnim vozačima. Na strani dizelaša je i ekonomičnost, jer tokom naših vožnji ovaj model je na putnom kompjuteru ispisivao brojku od 9,2 litre, što je i više nego dobar rezultat za vozilo ove veličine i težine. Pozitivnost zaslužuje i zvučna izolacija, jer novi Chevroletovi agregati veoma su uglađeni i osjetno tiši od prethodnika. Nova Captiva uskoro stiže i u našu zemlju, a prodavaće se po cijenama od 39.500 KM, koliko će biti potrebno izdvojiti za dizelsku opciju sa pogonom na prednje točkove. S ovakvom cijenom nema sumnje da će Captiva naći svoje mjesto pod suncem u našoj zemlji i pored toga što konkurencija u ovom segmentu nikada nije bila jača.