Lancia Delta (2009–2014)

Nasljednik trkačke legende

Iako nije ponovila svoje uspjehe sa rally takmičenja iz 80-ih godina prošlog vijeka, Lancia Delta Turbojet je ipak zanimljiv automobil sportskih karakteristika. Sa dobrim performansama i originalnim dizajnom definitivno privlači pažnju...
03 Decembar 2020

Nasljednik trkačke legende

Lancia Delta (2009–2014) 1.8 Di Turbojet (200 KS) 

Delta i Lancia čvrsto su povezani još od 1986. godine kada je predstavljena njena prva generacija, koja se upisala u automobilsku legendu zahvaljujući integralnom pogonu i velikim uspjesima u reli šampionatu. Sa Deltom posljednje, treće generacije nemoguće je ostati nezapažen zahvaljujući njenom originalnom dizajnu. Enterijer predstavlja kombinaciju dizajnerskih filozofija Lancie i Fiata. Većina kabine je obložena kvalitetnim materijalima, ali na dosta mjesta se nalazi i  jeftina, tvrda plastika koja na prvi pogled odskače od ostataka enterijera. Sjedišta su presvučena sintetičkim materijalom koji na prvi pogled djeluju kao koža. Prednja sjedišta su prilično tvrda pa će uprkos činjenici da se mogu podešavati po visini i dužini, više osobe imati poteškoća da nađu idelan položaj za volanom.

Lancia Delta 2009 1600 15

Najosjetljiviji materijali su oni na oblozi upravljača i ručici mjenjača, te se vremenom prvi pohabaju. Dizajn instrumet table je stilski, a svi pokazivači su jednostavni i pregledni. Delta nudi dovoljno prostora u kabini za ugodan smještaj pet odraslih osoba. Zadnja klupa je specifična, jer se može klizno pomjerati, što omogućava da se zapremina prtljažnog prostora poveća sa osnovnih 380 na 460 litara. Preklapanjem naslona kapacitet se može povećati do 1.190 litara. Zvučna izolacija kabine i završna obrada su dobre, pa su neugodni zvukovi u enterijeru prava rijetkost. Upravljanje ovim automobilom je izvrsno i pruža pravi sportski osjećaj, mada odziv nije toliko precizan kao kod Alfe Romeo, ali to i nije nekakav ozbiljan nedostatak. Ovjes je opremljen amortizerima sa varijabilnim sistemom, što pruža izvanredan osjećaj pri većim brzinama i u oštrim krivinama.

LANCIA Delta 3756 77

Parkiranje u gradu uveliko olakšava poluautomatski sistem pod nazivom Magic Parking, a za prijatnu i udobnu vožnju poboljšava bogata dodatna oprema. Jedna od velikih mana ovog modela je preglednost tokom vožnje unazad zbog prilično visoko postavljenog zadnjeg vjetrobanskog stakla, ali to kompenzuju velika retrovizorska stakla i senzori. Pogonski agregat je 1,8-litarski benzinski turbo DOHC četvorocilindraš koji isporučuje 200 KS i uparen sa Sportronic automatskim mjenjačem sa komandama iza upravljača pruža izvanredan osjećaj prilikom vožnje. Veoma je startan i odlično nosi karoseriju sa putnicima, tako da se većina vozača zvučnijih modela iznenadi kada na cesti „stane na crtu“ ovoj Delti, ali zbog svega toga ne treba očekivati da bude mali potrošač. Ovaj agregat se smatra uglavnom kao prilično pouzdan ako se pravilno i redovno servisira, mada na tržištu se može naletjeti na „ubijen“ primjerak neadekvatnim održavanjem i tjeranjem u crveno polje obrtomjera.

Lancia Delta 2009 1600 21

Kao i većina italijanskih turbo benzinaca, voli da „popije“ motornog ulja, tako da je neophodno redovno kontrolisati njegov nivo u motoru. Prilikom kupovine obratiti pažnju na stanje dizni i turbine, čija je zamjena i reparacija skupa. Ukoliko automatski mjenjač proizvodi neobične zvukove ili ima nepravilnosti u toku vožnje, savjet je da se odustane od kupovine takvog primjerka, jer je popravak bukvalno neisplativ. Električno podesivi ovjes je sklon kvarovima i oštećenjima komponenti na našim lošim cestama, pogotovo u kombinaciji sa niskoprofilnim pneumaticima. Jedan od najvećih problema koji može da zadesi vlasnike ovog modela su oštećenja karoserijskih komponenti, kao što su npr. svjetla i retrovizori, čija je potražnja na otpadima jednaka potrazi za zakopanim blagom, dok je cijena novih dijelova jako visoka. Pojedni vlasnici su prijavljivali manje probleme vezane za elektroniku, što se uglavnom lako rješavalo posjetom servisu. Ukoliko ste mlađi vozač sklon sportskom načinu vožnje i želite da na ulici budete primijećeni, Lancia Delta Turbojet je pravi izbor za vas...

Prosječna potrošnja u litrima: 

MOTOR: 1.8 Di Turbojet (200 KS) 
Prosječno 9,6
Najmanje 8,3
Najviše 11,8

Prednosti

Komfor, kvalitetna izrada, promjenjiv prtljažni prostor, dizajn, oprema, Magic Parking sistem, performanse

Mane

Ovjes, neudobna prednja sjedišta, materijal izrade dijelova kabine, preglednost, velika potrošnja goriva, teško dostupne komponente karoserije, potrošnja ulja, automatski mjenjač, dizne i turbina

TEHNIČKI PODACI
Motor Benzin
Zapremina 1.742 ccm
Snaga 200 KS pri 5.500 o/min 
Max obrtni momenat 320 Nm pri 1.400 o/min 
Najveća brzina 230 km/h
Ubrzanje 0-100 km/h 7,4 s
Dimenzije DxŠxV 452,0 x 179,7 x 149,9 cm
Masa 1.505 kg
Osovinski razmak 270 cm
Prtljažnik 380–1.190 litara

 

🕙 Kratak istorijat:

 

2008. Nova Lancia Delta zvanično predstavljena na sajmu automobila u Ženevi 

2009. Lancia Delta treće generacije počela da se prodaje na evropskom tržištu. 

2014. Ova godina označava kraj proizvodnje Lancia Delta treće generacije. 

 

⚠️ Obrati pažnju:

LanciaDeltakvarovi2020 (3)

 Agregat treba obavezno prekontrolisati jer ih je dosta „ubijeno“ velikim brzinama i visokim obrtajima.

 

LanciaDeltakvarovi2020 (1)

Automatski mjenjač je preskup za popravak i zamjenu ukoliko dođe do problema sa njim.

 

LanciaDeltakvarovi2020 (2)

Dijelovi karoserije se teško nalaze na otpadima, a kupovina novih je veoma skupa.

 

Više informacija o modelu Lancia Delta pročitajte iz naše multimedijalne arhiveZa više polovnih automobila klikni ovdje.

IZDVOJENI TEST


Test – Škoda Kamiq 1.5 TSI

Vrhunska dinamika i prebogata oprema

Najmanji Škodin model s off-road predznakom nedavno je redizajniran, te stilski i tehnološki o...