Lancia Delta (2009–2014)
Nasljednik trkačke legende
Iako nije ponovila svoje uspjehe sa rally takmičenja iz 80-ih godina prošlog vijeka, Lancia Delta Turbojet je ipak zanimljiv automobil sportskih karakteristika. Sa dobrim performansama i originalnim dizajnom definitivno privlači pažnju...
Lancia Delta (2009–2014) 1.8 Di Turbojet (200 KS)
Delta i Lancia čvrsto su povezani još od 1986. godine kada je predstavljena njena prva generacija, koja se upisala u automobilsku legendu zahvaljujući integralnom pogonu i velikim uspjesima u reli šampionatu. Sa Deltom posljednje, treće generacije nemoguće je ostati nezapažen zahvaljujući njenom originalnom dizajnu. Enterijer predstavlja kombinaciju dizajnerskih filozofija Lancie i Fiata. Većina kabine je obložena kvalitetnim materijalima, ali na dosta mjesta se nalazi i jeftina, tvrda plastika koja na prvi pogled odskače od ostataka enterijera. Sjedišta su presvučena sintetičkim materijalom koji na prvi pogled djeluju kao koža. Prednja sjedišta su prilično tvrda pa će uprkos činjenici da se mogu podešavati po visini i dužini, više osobe imati poteškoća da nađu idelan položaj za volanom.
Najosjetljiviji materijali su oni na oblozi upravljača i ručici mjenjača, te se vremenom prvi pohabaju. Dizajn instrumet table je stilski, a svi pokazivači su jednostavni i pregledni. Delta nudi dovoljno prostora u kabini za ugodan smještaj pet odraslih osoba. Zadnja klupa je specifična, jer se može klizno pomjerati, što omogućava da se zapremina prtljažnog prostora poveća sa osnovnih 380 na 460 litara. Preklapanjem naslona kapacitet se može povećati do 1.190 litara. Zvučna izolacija kabine i završna obrada su dobre, pa su neugodni zvukovi u enterijeru prava rijetkost. Upravljanje ovim automobilom je izvrsno i pruža pravi sportski osjećaj, mada odziv nije toliko precizan kao kod Alfe Romeo, ali to i nije nekakav ozbiljan nedostatak. Ovjes je opremljen amortizerima sa varijabilnim sistemom, što pruža izvanredan osjećaj pri većim brzinama i u oštrim krivinama.
Parkiranje u gradu uveliko olakšava poluautomatski sistem pod nazivom Magic Parking, a za prijatnu i udobnu vožnju poboljšava bogata dodatna oprema. Jedna od velikih mana ovog modela je preglednost tokom vožnje unazad zbog prilično visoko postavljenog zadnjeg vjetrobanskog stakla, ali to kompenzuju velika retrovizorska stakla i senzori. Pogonski agregat je 1,8-litarski benzinski turbo DOHC četvorocilindraš koji isporučuje 200 KS i uparen sa Sportronic automatskim mjenjačem sa komandama iza upravljača pruža izvanredan osjećaj prilikom vožnje. Veoma je startan i odlično nosi karoseriju sa putnicima, tako da se većina vozača zvučnijih modela iznenadi kada na cesti „stane na crtu“ ovoj Delti, ali zbog svega toga ne treba očekivati da bude mali potrošač. Ovaj agregat se smatra uglavnom kao prilično pouzdan ako se pravilno i redovno servisira, mada na tržištu se može naletjeti na „ubijen“ primjerak neadekvatnim održavanjem i tjeranjem u crveno polje obrtomjera.
Kao i većina italijanskih turbo benzinaca, voli da „popije“ motornog ulja, tako da je neophodno redovno kontrolisati njegov nivo u motoru. Prilikom kupovine obratiti pažnju na stanje dizni i turbine, čija je zamjena i reparacija skupa. Ukoliko automatski mjenjač proizvodi neobične zvukove ili ima nepravilnosti u toku vožnje, savjet je da se odustane od kupovine takvog primjerka, jer je popravak bukvalno neisplativ. Električno podesivi ovjes je sklon kvarovima i oštećenjima komponenti na našim lošim cestama, pogotovo u kombinaciji sa niskoprofilnim pneumaticima. Jedan od najvećih problema koji može da zadesi vlasnike ovog modela su oštećenja karoserijskih komponenti, kao što su npr. svjetla i retrovizori, čija je potražnja na otpadima jednaka potrazi za zakopanim blagom, dok je cijena novih dijelova jako visoka. Pojedni vlasnici su prijavljivali manje probleme vezane za elektroniku, što se uglavnom lako rješavalo posjetom servisu. Ukoliko ste mlađi vozač sklon sportskom načinu vožnje i želite da na ulici budete primijećeni, Lancia Delta Turbojet je pravi izbor za vas...
⛽ Prosječna potrošnja u litrima:
MOTOR: 1.8 Di Turbojet (200 KS) |
Prosječno |
9,6 |
Najmanje |
8,3 |
Najviše |
11,8 |
Prednosti
Komfor, kvalitetna izrada, promjenjiv prtljažni prostor, dizajn, oprema, Magic Parking sistem, performanse
Mane
Ovjes, neudobna prednja sjedišta, materijal izrade dijelova kabine, preglednost, velika potrošnja goriva, teško dostupne komponente karoserije, potrošnja ulja, automatski mjenjač, dizne i turbina
TEHNIČKI PODACI |
Motor |
Benzin |
Zapremina |
1.742 ccm |
Snaga |
200 KS pri 5.500 o/min |
Max obrtni momenat |
320 Nm pri 1.400 o/min |
Najveća brzina |
230 km/h |
Ubrzanje 0-100 km/h |
7,4 s |
Dimenzije DxŠxV |
452,0 x 179,7 x 149,9 cm |
Masa |
1.505 kg |
Osovinski razmak |
270 cm |
Prtljažnik |
380–1.190 litara |
🕙 Kratak istorijat:
• 2008. Nova Lancia Delta zvanično predstavljena na sajmu automobila u Ženevi
• 2009. Lancia Delta treće generacije počela da se prodaje na evropskom tržištu.
• 2014. Ova godina označava kraj proizvodnje Lancia Delta treće generacije.
⚠️ Obrati pažnju:
Agregat treba obavezno prekontrolisati jer ih je dosta „ubijeno“ velikim brzinama i visokim obrtajima.
Automatski mjenjač je preskup za popravak i zamjenu ukoliko dođe do problema sa njim.
Dijelovi karoserije se teško nalaze na otpadima, a kupovina novih je veoma skupa.
Više informacija o modelu Lancia Delta pročitajte iz naše multimedijalne arhive. Za više polovnih automobila klikni ovdje.