BMW 3 F30 (2012–2018)

Mladalačka luksuzna njemačka limuzina

Kompaktna limuzina bavarskog proizvođača već duže vrijeme predstavlja njihov najvažniji model u gami. Serija 3 je u šestoj generaciji u svakom pogledu bolja u odnosu na prethodnu, ali su i dalje ostali neki od potencijalnih kvarova i skupih problema...
26 Novembar 2022

Mladalačka luksuzna njemačka limuzina

BMW 3 F30 (2012–2018) 320d (184 KS)

Šesta generacija BMW-ove Serije 3 pod kodnim imenom F30 počela se proizvoditi u oktobru 2011. godine, a jasno je da su se njemački inženjeri potrudili da odstrane većinu nedostataka prethodnika i učine svoj bestseller još kvalitetnijim, kao što su to i do sada radili. BMW 3 F30 izaziva mnogo pozitivnih emocija, a kupuju ih ljudi koji očekuju odlične vozne karakteristike, ali unaprijed računaju na skupo održavanje. Zajednička osobina „trojki“ je visoka ergonomija u kokpitu. Centralna konzola je ponovo okrenuta ka vozaču, što je nekada bio zaštitni znak BMW-a. U ovoj generaciji prostora je očigledno više nego u prethodniku.

BMW 3 Series 2012 1600 61

Vrlina je i ostatak unutrašnjosti, iako se mogu čuti prigovori na račun skromne osnovne opreme u primjercima bez doplata ili lijepe, ali nježne plastične površine. Što se praktičnosti tiče, karavan F31 je pun pogodak. Sportska sjedišta su imperativ za ljubitelje BMW-a. Ne samo što omogućavaju bolje držanje tijela u krivinama, već imaju mnogo dodatnih podešavanja u odnosu na standardna. Na primjer, električno se podešava širina sjedišta u predjelu naslona, a moguće je i podešavanje nagiba kompletnog sjedišta. Auto je vrlo komforan za četiri odrasle osobe. Iako je registrovan za 5, nazad nema mnogo mjesta što zbog koševa, što zbog centralnog tunela.

BMW 3 Series 2012 1600 2b

F30 impresionira svojim izgledom, ali i tehnički je uveo veliku revoluciju, prije svega u oblasti agregata koji su već morali biti u skladu sa Euro 6 standardom. Nijedan motor kod f30 ne boluje od većih sistemskih boljki, osim poznate mane pucanja lanca ako se ne zamijeni na vrijeme (što nije jeftino pa neki vlasnici čekaju ponovnu prodaju) na starijim serijama dizela 320d (oznake N47), pretežno s ručnim mjenjačem, u godištima do 2015. Kupuje li se primjerak s motorom N47 obavezno treba odmah u servisu provjeriti u kakvom je stanju lanac, da li je i kada mijenjan i nije li već bilo havarije na motoru. Glavni simptom ovog problema je buka koja dolazi iz motora, pa je u tom slučaju potrebno što prije obaviti zamjenu kako ne bi došlo do ozbiljnijih kvarova na motoru.

BMW 3 Series 2012 1600 91

Prvi primjerci su imali i probleme sa infotainment sistemom koji su otklonjeni nakon redizajna. Pouzdanost je na višem nivou, ali situacija još uvijek nije idealna. Kod varijante sa šestostepenim manuelnim mjenjačem su česti kvarovi na plivajućem zamajcu uz buku i trzanje automobila u stanju mirovanja. Problemi se ponekad pojavljuju i prije 100.000 pređenih kilometara, a u slučaju otkazivanja je potrebno zamijeniti kompletan set kvačila. Česta vožnja na kraćim relacijama i u gradskim sredinama dovodi do začepljenja EGR ventila i DPF filtera, koji se u lakšim slučajevima mogu očistiti, ali je u težim potrebna zamjena. 

Prosječna potrošnja u litrima: 

MOTOR: 320d (184 KS)
Prosječno 5,5
Najmanje 4,7
Najviše 6,2

Prednosti

Odlična završna obrada u unutrašnjosti, visok kvalitet izrade, komfor, performanse, ekonomičnost, udobnost, sportski osjećaj u vožnji

Mane

Infotainment sistem, lanac, plivajući zamajac, EGR ventil, DPF filter, kočnice, kondenzator klima uređaja, veliki troškovi održavanja

TEHNIČKI PODACI
Motor Dizel
Zapremina 1.995 ccm
Snaga 184 KS pri 4.000 o/min
Max obrtni momenat 380 Nm pri 1.7502.750 o/min
Najveća brzina 235 km/h
Ubrzanje 0-100 km/h 7,5 s
Dimenzije DxŠxV 462 x 181 x 142 cm
Masa 1.420 kg
Osovinski razmak 281 cm
Prtljažnik 480 litara

 

🕙 Kratak istorijat:

 

2011. Šesta generacija serije 3 predstavljena u Minhenu

• 2012. Kupcima ponuđena i karavanska verzija modela

• 2015. Predstavljen redizajn sa kozmetičkim izmjenama i osvježenom paletom motora

• 2019. Završena proizvodnja i predstavljena nove generacija modela (G21)

⚠️ Obrati pažnju:

Bmwf30lanac1

Problemi sa zatezačima mogu dovesti do istezanja, pa čak i pucanja lanca, što rezultuje skupim popravkama

 

Bmwf30zamajac2

Kvarovi na plivajućem zamajcu se dešavaju i prije 100.000 pređenih kilometara, a u tom slučaju je potrebna zamjena seta kvačila

 

Bmwf30multimedija

Infotainment sistem je na ranijim primjercima imao softverskih problema koji se rješavaju ažuriranjem softvera

 

Više informacija o modelu Bmw Serije 3 pročitajte iz naše multimedijalne arhive. Za više polovnih automobila klikni ovdje.

IZDVOJENI TEST


Test – Peugeot 2008 Allure 1.2 PureTech

Nakon očnjaka, francuski lav pokazao kandže

Druga generacija Peugeota 2008 na tržištu je od 2019. godine. Kako bi održala korak s konkuren...