Peugeot 2008 (2013–2019)
Mališan od početka spreman za društvo odraslih
Iako ovaj crossover nije najprivlačniji po izgledu, kompenzuje to izuzetnom udobnošću, prostranošću i ekonomičnom potrošnjom goriva. Uz to, pruža i ugodan i zabavan doživljaj tokom vožnje...
Peugeot 2008 (2013–2019) 1.6 HDi (120 KS)
Iako Peugeot 2008 ne može da se pohvali nekim revolucionarnim spoljašnjim dizajnom, unutrašnjost je potpuno drugačija priča. Za razliku od njemačkih konkurenata koji imaju jednostavne, gotovo spartanske kabine, Peugeot nudi originalan i zanimljiv dizajn kokpita. Upravljač je prilično mali, pa je potrebno vrijeme za privikavanje, posebno vozačima sa većim rukama, koji bi mogli da se osjećaju kao da voze karting automobil. Kvalitet materijala u kabini značajno je poboljšan nakon redizajna 2016. godine, a sjedišta su, kao što je i uobičajeno za francuskog proizvođača, veoma udobna i anatomski dobro oblikovana. Pogonski agregat je 1,6-litarski dizel koji dolazi sa šestostepenim manuelnim ili petostepenim automatskim mjenjačem, što obezbjeđuje dovoljno snage za svakodnevnu gradsku vožnju, ali i za povremeno dinamičniju vožnju van grada.
Ovaj motor zahtijeva gorivo visokog kvaliteta i redovnu zamjenu motornog ulja; u suprotnom, može doći do zaprljanja i blokiranja uljne pumpe, što može uzrokovati ozbiljne kvarove. Takođe je važno obratiti pažnju na dizne, posebno kod modela s većom kilometražom. Peugeot 2008 1.6 HDi proizveden u periodu od 2013. do 2015. godine ima svoje prednosti, ali i niz mana koje treba uzeti u obzir prije kupovine. Infotainment sistem u nekim verzijama Peugeota 2008 nije baš intuitivan, a ekran može biti spor, što otežava korišćenje sistema za zabavu i navigaciju. Osim navedenih mana, Peugeot 2008 1.6 HDi proizveden između 2013. i 2015. godine može se suočiti i s nizom čestih kvarova na koje vlasnici često nailaze. Jedan od najčešćih problema je DPF (filter čestica dizela), koji može postati problematičan kod vozila koja se koriste za kraće gradske vožnje, jer to može uzrokovati začepljenje i smanjenje performansi.
EGR ventil je još jedan izvor problema jer se može začepiti ili prestati raditi ispravno, što može izazvati poremećaje u radu motora i povećanu emisiju štetnih gasova. Elektronski kvarovi takođe su relativno česti, a obuhvataju kvarove na senzorima, greške na kontrolnoj tabli, i druge probleme koji mogu uticati na pouzdanost vozila. Curenje ulja je još jedna uobičajena briga, posebno oko poklopca ventila ili turbine, što može uzrokovati ozbiljne kvarove ako se ne riješi na vrijeme. Na kraju, problemi s kočionim sistemom, kao što su istrošeni diskovi ili kočione pločice, mogu zahtijevati čestu zamjenu, što dovodi do dodatnih troškova održavanja.
⛽ Prosječna potrošnja u litrima:
MOTOR: 1.6 HDi (120 KS) |
Prosječno |
6,5 |
Najmanje |
4,2 |
Najviše |
7,9 |
Prednosti
Prostrana unutrašnjost, dobra ekonomičnost goriva, savremen dizajn, visoka pozicija sjedenja, dobra upravljivost, komforna vožnja
Mane
Problemi s DPF-om, skupi troškovi održavanja, manjak prostora na zadnjim sjedištima, EGR kvarovi, curenje ulja, bučna vožnja, vješanje, set kvačila
TEHNIČKI PODACI |
Motor |
Dizel |
Zapremina |
1.560 ccm |
Snaga |
120 KS pri 3.500 o/min |
Max obrtni momenat |
300 nm pri 1.750 o/min |
Najveća brzina |
192 km/h |
Ubrzanje 0-100 km/h |
10,4 s |
Dimenzije DxŠxV |
415 x 173 x 155 cm |
Masa |
1.200 kg |
Osovinski razmak |
253 cm |
Prtljažnik |
350-1.194 litara |
🕙 Kratak istorijat:
• 2013. Peugeot 2008 je premijerno predstavljen kao zamjena za 207 SW
• 2014. Dobio je niz unapređenja, uključujući nove boje karoserije i opcije personalizacije;takođe, uveden je novi sistem za povezivanje sa pametnim telefonima
• 2016. Na sajmu u Ženevi prikazana je redizajnirana verzija 2008
⚠️ Obrati pažnju:
DPF se može začepiti zbog nedostatka dugih vožnji ili gradske upotrebe, što uzrokuje pad performansi motora i povećane emisije štetnih gasova.
EGR ventil se može začepiti ili prestati funkcionisati ispravno, što može dovesti do smanjenja snage motora.
Kvarovi na senzorima i greške na kontrolnoj tabli mogu uzrokovati neispravno funkcionisanje sistema i zahtijevati zamjenu ili popravku dijelova.
Više informacija o modelu Peugeot 2008 pročitajte iz naše multimedijalne arhive. Za više polovnih automobila klikni ovdje.