Opel Agila (2008-2014)

Mališan idealan za gradske izazove

Opel je drugom generacijom Agile nastavio saradnju sa Suzukijem, koja je donijela uzornu pouzdanost i solidne vozne karakteristike, ali ni konkurencija nije sjedila prekrštenih ruku...
15 Mart 2021

Mališan idealan za gradske izazove

Opel Agila (2008-2014) 1,2 (86 KS)

Druga generacija Opelove Agile predstavljena je na sajmu automobila u Frankfurtu, 2007. godine. Ovaj model se još proizvodio i pod imenom Suzuki Splash, a oba su sklapana u Suzukijevoj fabrici u Mađarskoj. Prostora u unutrašnjosti ima iznenađujuće mnogo za vozilo tih dimenzija, a pozicija za upravljačem je povišena, što omogućava odličnu preglednost.

Opel Agila 2008 1600 23

Kvalitet materijala je solidan, a komande su jednostavne i pregledne, ali problem predstavlja upotreba živih i svijetlih boja na sjedištima i vratima pojedinih modela, koji su vrlo skloni prljanju. Prisutan je i veliki broj praktičnih pregrada za odlaganje sitnica, a kapacitet prtljažnika iznosi skromnih 225 litara. On se preklapanjem zadnje klupe može proširiti na maksimalnih 1.050 l, uz ravno dno prtljažnika i nizak utovarni prag kao dodatne prednosti.

Opel Agila 2008 1600 31

Bazni 1,2-litarski benzinac je u prvim serijama razvijao 86 KS, dok je od 2010. godine pojačan na 94 KS. Motor je uparen sa petostepenim manuelnim mjenjačem, a u ponudi se nalazila i verzija sa četvorostepenom automatskom transmisijom. Vozne karakteristike Agile su prilagođene za gradsku upotrebu, sa laganim servo upravljačem i malim krugom okretanja, ali motor nudi solidne performanse, te dovoljno snage i na otvorenom putu. Antikorozivna zaštita je znatno bolja nego kod ranijih Opelovih modela, pa je korozija najčešće posljedica fizičkih oštećenja.

Opel Agila 2008 1600 39

Višegodišnja saradnja sa Suzukijem je urodila plodom, pa je pouzdanost gradskog mališana na uzornom nivou. Najviše zamjerki se odnosi na probleme sa vješanjem kod modela sa većim brojem pređenih kilometara, na kojima treba obratiti pažnju na habanje enterijera i ogrebotine, koje su gotovo neizbježne u svakodnevnoj gradskoj vožnji. Mogući su kvarovi ABS pumpe, pa se preporučuje redovna zamjena kočione tečnosti, a kod pojedinih modela je umjesto pumpe otkriven problem sa ABS/ESP senzorom, koji predstavlja znatno jeftiniju popravku.

Opel Agila 2008 1600 0a

Gradska eksploatacija donosi i ubrzano habanje prednjih kočionih diskova i pakni, a vozači su se žalili i na loš kvalitet plastike ključa, koja je sklona pucanju. Agila za potencijalne kupce predstavlja solidnu kombinaciju praktičnosti i pouzdanosti, ali je konkurencija u segmentu malih gradskih automobila znatno veća u odnosu na prethodnu generaciju modela, a konkurenti poput Hyundaija i10 i Kije Picanto predstavljaju ozbiljnu i uglavnom povoljniju alternativu njemačkom mališanu.

Prosječna potrošnja u litrima: 

MOTOR: 1.2i (86KS)
Prosječno 6,4
Najmanje 5,6
Najviše 7,2

Prednosti

Pouzdanost, prostor u kabini, praktičnost, performanse, troškovi održavanja, antikorozivna zaštita

Mane

Enterijer sklon prljanju, vješanje, ABS pumpa, prednji kočioni diskovi

 

TEHNIČKI PODACI
Motor Benzin
Zapremina 1.242 ccm
Snaga 86 KSpri 5.500 o/min 
Max obrtni momenat 114 Nm pri 4.400 o/min 
Najveća brzina 175km/h
Ubrzanje 0-100 km/h 12,3 s
Dimenzije DxŠxV 374 x 168 x 159cm
Masa 975 kg
Osovinski razmak 236 cm
Prtljažnik 225–1.050 litara

 

🕙 Kratak istorijat:

 

• 2008. Druga generacija Agile predstavljena na sajmu automobila u Frankfurtu
• 2010. Osvježena paleta agregata, 1.2-litarski motor pojačan na 94 KS
• 2011. 1.0-litarski benzinac modifikovan da poštuje Euro 5 norme.
• 2014. Prestanak proizvodnje, Agila zamijenjena modelom Carl

 

⚠️ Obrati pažnju:

OpelAgilaprvcikvar

Usljed neredovnog održavanja, mogući su problemi sa ABS pumpom

 

OpelAgiladrugikvarr

Plastični elementi na ključu su skloni pucanju

 

OpelAgilatrecikvarr

Pri čestoj gradskoj vožnji dolazi do ubrzanog trošenja prednjih kočionih diskova i pakni

 

Više informacija o brendu Opel pročitajte iz naše multimedijalne arhiveZa više polovnih automobila klikni ovdje.

IZDVOJENI TEST


Test – Peugeot 2008 Allure 1.2 PureTech

Nakon očnjaka, francuski lav pokazao kandže

Druga generacija Peugeota 2008 na tržištu je od 2019. godine. Kako bi održala korak s konkuren...