Alfa Romeo 147 (2004-2010)
Lijepa, ali ne i baš pouzdana
Alfa Romeo 147 od konkurencije se izdvaja lijepim izgledom i, nažalost, neuobičajeno visokim brojem prijavljenih kvarova, pogotovo ako se ispod prednje haube nalazi benzinski motor...
Alfa Romeo 147 (2004-2010) 1.6 (120 KS)
Prve serije Alfa Romeo 147 proizvedene u periodu od 2000. do 2004. godine nisu baš briljirale što se opšteg kvaliteta tiče. Poslije redizajna 2004. godine situacija je postala nešto bolja, ali i dalje daleko od idealne. Najviše problema zadavali su kvarovi mehanike, elektrike ali i opšteg kvaliteta vozila. Ni rezultati na NCAP testiranju sigurnosti nisu oduševili. Šta više, ocjena za sigurnost bila je sramotno niska.
Na tržištu polovnjaka, barem kod nas, benzinci su dosta povoljniji, pogotovo ako se radi o baznim verzijama kao što je slučaj sa Alfa Romeom 147 1.6 sa 120 KS. Iako su performanse sasvim pristojne sa ubrzanjem od 0 d0 100 km/h za 10,6 sekundi i maksimalna brzina 195 km/h, mnogi vlasnici nisu bili zadovoljni prosječnom potrošnjom goriva, a još manje pouzdanošću pogonskog sklopa. Loše gorivo može biti uzrok otežanom paljenju bez obzira da li je motor vruć ili hladan, što uz neizbježno trzanje tokom vožnje nije nimalo ugodno. Ipak, najgori su nepredvidivi problemi sa elektronikom.
Na osnovu analize podataka o kvarovima može se zaključiti da dosta vozača ujutro uopšte nije bilo sigurno da li će njihova 147-ca sa benzinskim motorom upaliti ili ne. Po dolasku kod elektroničara ovaj bi obično odmahivao rukama jer jednostavno ne može ustanoviti gdje je problem. Ništa bolja nije situacija sa instrument tablom, podizačima stakala i bespotrebnim paljenjem raznih signalnih sijalica. Mnogi to pripisuju italijanskom šarmu ali mi smo sigurni da bi onaj koji je dao novac za automobil radije ostao bez takvog „šarma”. Većina „Alfista” svoje modele vozi žestoko i to bez obzira na to kolikom snagom raspolažu ispod prednje haube.
Kao posljedica javlja se brže trošenje komponenti prednjeg vješanja, baš kao i kočnica na obje osovine. Zbog toga je obavezan redovan odlazak u servis, pogotovo prije obaveznog tehničkog pregleda. Vozači i putnici koji ne vode pretjerano računa o unutrašnjosti brzo će ostaviti neizbrisive tragove upotrebe. Istina, to nema nikakve veze sa funkcionalnošću automobila ali izgleda ružno. Kod nas vožnja Alfa Romea zna predstavljati noćnu mori zbog malog broja stručnih servisera koji svoje znanje i te kako masno naplaćuju...
⛽ Prosječna potrošnja u litrima:
MOTOR: 1.6 16V (120 KS) |
Prosječno |
8,7 |
Najmanje |
5,1 |
Najviše |
12,4 |
Prednosti
Zanimljivo oblikovana karoserija, upravljivost, dobre performanse svih motora, ponuda prostora, praktična karoserija sa pet vrata
Mane
Potpuno nepredvidiva elektronika, 1.6 benzinac osjetljiv na kvalitet goriva, kod sportskog načina vožnje ubrzano trošenje komponenti vješanja i kočnica
TEHNIČKI PODACI |
Motor |
Benzin |
Zapremina |
1.598 ccm |
Snaga |
120 KS pri 6.200 o/min |
Max obrtni momenat |
146 nm pri 4.200 o/min |
Najveća brzina |
195 km/h |
Ubrzanje 0-100 km/h |
10,6 s |
Dimenzije DxŠxV |
422,3 x 172,9 x 144,2 cm |
Masa |
1.225 kg |
Osovinski razmak |
254 cm |
Prtljažnik |
292-1.042 litara |
🕙 Kratak istorijat:
• 2004. Na tržište stiže poboljšana Alfa Romeo 147 sa nizom tehnoloških novotarija
• 2006. U ponudu se uvrštavaju novi benzinci i dizelaši sa znatno manjom emisijom štetnih gasova
• 2008. Od ove godine 147-ca dolazi sa boljim vješanjem pri čemu se misli na podešavanje i kvalitet komponenti
• 2010. Prestanak proizvodnje Alfe Romeo 147 bez predstavljanja nasljednika
⚠️ Obrati pažnju:
Prednje i zadnje kočnice zahtijevaju redovnu provjeru ispravnosti. Diskovi se brzo troše
Sportski način vožnje ostavlja posljedice na prednjem vješanju posebno na lošim putevima
Nepredvidiva elektronika ipak je uzrok najvećeg nezadovoljstva vlasnika modela 147
Više informacija o modelu Alfa Romeo 147 pročitajte iz naše multimedijalne arhive. Za više polovnih automobila klikni ovdje.