Test - Kia Ceed SW 1.6 CRDi EX
Kvalitet u većem pakovanju
Karavanski Ceed u kombinaciji sa odličnim 1.6 CRDi agregatom zadržava sve kvalitete kompaktnog modela i donosi veći prtljažnik sa kapacitetom od 534 litre
Malo je automobila na svjetskom, ali i domaćem tržištu koji su za kratko vrijeme uspjeli steći popularnost kao Kia Ceed. Kada se to i dešavalo, takvi automobili bi po pravilu sa sobom donosili veliki broj inovacija, bili praćeni odmjerenom cijenom i produženim garantnim rokovima, kvalitetima koji se od početka vezuju za interesantni korejski kompakt. Sa revolucionarnom i za evropske pojmove „drskom“ garancijom od sedam godina ili 100.000 kilometara, Kia Ceed je napravila pravu pometnju na tržištu i bacila na „slatke muke“ rukovodstvo tvornice u slovačkoj Žilini, zbog čega će u 2008. morati dobro zasukati rukave, da bi zadovoljili sve veću potražnju. Kvalitet Ceeda prepoznat je i na domaćem tržištu, gdje je kompaktni LX model sa 1.4-litarskim agregatom proglašen „best buy“ automobilom za 2008. godinu.
Nakon što smo se u zavidne kvalitete kompaktnog modela uvjerili u kombinaciji sa odličnim dizel i benzinskim motorima, na test smo dobili i dugoočekivani karavanski Ceed sa EX Europe + paketom opreme i opravdano nahvaljenim 1.6-litarskim CRDi turbodizelašem sa 115 KS. U poređenju sa klasičnim petovratnim hatchback modelom, SW model svoje prednosti krije u tipično karavanski oblikovanom zadnjem dijelu, koji već na prvi pogled obećava mnogo korisnog tovarnog prostora. Povećanjem prtljažnika izdašno su povećane i dimenzije vozila, pa je dužina, uz nepromijenjen međusovinski razmak od 2.650 mm, u odnosu na kompaktni model, profitirala za dodatna 24,5 cm. I pored toga, karavanski Ceed zadržao je skladan, nadsve lijep izgled. Određeni detalji karoserije, koja je skrojena u dizajnerskom centru Kia u njemačkom Rüsselsheimu, pokazuju evropske korijene. To se posebno odnosi na lijepi C stub, izveden u ubliku slova Z, prvi put viđen na Peugeotu 407 SW, koji karavanskom Ceedu daje notu prepoznatljivosti, što baš i nije bio slučaj sa dosadašnjim porodičnim modelima korejskog proizvođača.
Testirani model sa bogatim EX Europe + paketom opreme vizuelno se prepoznaje po toniranim staklima, 16-colnim čeličnim naplacima sa pneumaticima dimenzija 205/55, te atraktivno skrojenim krovnim nosačima, koji su uključeni u standardnu opremu već od početnog LX paketa opreme. U pogledu interijera, karavanski Ceed u potpunosti je zasnovan na petovratnom hatchback modelu. Kvalitet materijala i završna obrada ne daju nikakav povod za negativne kritike, dok će lista opreme paketa EX Europe + zadovoljiti i zahtjevnije vozače. Automatski klima-uređaj, koža na multifunkcioinalnom upravljaču i ručici mjenjača, elektrifikovana stakla i grijani retrovizori, te audio MP3 sistem sa dodatnim visokotonskim zvučnicima i USB i AUX konektorima, samo su mali broj elemenata sa dugačkog spiska, trećeg po redu paketa opreme, iznad kojeg je pozicioniran samo takozvani najbogatiji Sports Pack.
Da je pri dizajniranju karavanskog Ceeda funkcionalnost predstavljala primarni cilj, najbolje pokazuje zadnja klupa, na kojoj se udobno mogu smjestiti tri odrasle osobe, iza kojih se nalazi raskošnih 534 litara prtljažnog prostora. U slučaju da Ceed SW treba pretvoriti u dostavno vozilo, dobro će se snaći i u toj ulozi, jer je sa preklopljenom zadnjom klupom u stanju pružiti čak 1.664 litre tovarnog prostora. Ono što posebno oduševljava je cijeli niz korisnih odlagališta u prtljažniku, odnosno podnici, koja pokazuju kako je moguće na praktičan način iskoristiti svaki cantimetar slobodnog prostora. Kao i u slučaju kompaktnog modela sa 1.6 CRDi agregatom, na testu voznih karakteristika Kia Ceed SW najviše se iskazao ugrađeni common-rail četverocilindraš, sposoban da pomoću turbine sa varijabilnom geometrijom pri 4.000 o/min isporuči maksimalnih 115 KS.
Pored velike snage, čiji odaziv je uvijek trenutan, ovaj 1.6-litraš može se pohvaliti i obrtnim momentom od respektabilnih 255 Nm, koji je konstantno dostupan u režimu od 1.900 do 2.750 o/min. Navedena igra brojevima u stvarnosti znači da je i Ceed SW sa maksimalnom brzinom od 189 km/h i sprintom do 100 km/h za 11,3 sekunde, izuzetno agilan automobil, sposoban da ostvari visoke brzinske prosjeke i na otvorenoj cesti, a sve to uz veoma malo buke i nisku prosječnu potrošnju goriva, koja je na našem nimalo lakom testu iznosila skromnih 6,8 litara eurodizela. Još jedan od bitnih kvaliteta karavanskog Ceeda, i pored nešto tvrđeg vješanja, je njegova udobnost, odnosno mogućnost adekvatnog upijanja neravnina, što svakako treba pripisati dobro usklađenom ogibljenju u kombinaciji sa prednjom McPherson i zadnjom polukrutom osovinom. Da ni po pitanju bezbjednosti ništa nije prepušteno slučaju, potvrđuje za EX Europe + paket standardni ESP, kojem možemo zamjeriti nešto ranije aktiviranje od uobičajenog. Ipak, to je cijena bezbjednosti, a da se mislilo na gotovo sve uz potpun paket vezdušnih jastuka pokazuje i efikasni ABS kočioni sistem, te BAS i TCS elektronska pomagala, sa kojima će mnoge vozačke greške proći neopaženo.