Alfa Romeo 159 (2006–2011)

Kvalitet nije na nivou ljepote

Predstavljena 2005. godine, Alfa 159 je pred sobom imala težak zadatak. Planirano je da nastavi da osvaja srca kupaca kako je to uradila prijašnja Alfa 156, ali je morala da ponudi pouzdanost koja do tada nije krasila njene limuzine...
11 Februar 2018

Kvalitet nije na nivou ljepote

Alfa Romeo 159 2.4 JTD 210 KS (2006–2011)

U odnosu na model 156, Alfa Romeo 159 je povećana u svim dimenzijama. Upečatljivi dizajn koji je nametnuo prijašni model je zadržan, ali ipak sa jednom dozom ozbiljnosti ispod pera Giorgeta Giugara. Karoserija automobila je čak 22,5 cm duža i osam šira, što se uveliko osjeti i u unutrašnjosti. Osjetno povećanje putničkog prostora je bio direktan napad na konkurenciju poput Audija A4 i Mercedesa C-Klase. Alfa 159 je u svoj napad na premium klasu pojačala proizvodnjom Sportwagon modela već od 2006. godine, mada je taj karavan ipak relativno uži i ne baš naročito prostran u odnosu na konkurenciju.

Alfa Romeo 159 2009 1280 4d08b5fa6608c6c6a89149f13128e2e40c

Godinama su kupci koji se odluče za Alfu bili spremnni da žrtvuju pouzdanost za lijep izgled i sportske performanse, ali u slučaju modela 159 to se promijenilo nabolje. Vanjski izgled je i dalje sportski i agresivan, sa decentno lijepo zaobljenim linijama i mišićavom siluetom. Ipak, uvođenjem standardne ručice za otvaranje zadnjih vrata izgubio se onaj „kupeovski“ oblik koji je imala 156-ica, ali je zato unutrašnjost bila još bolja. Kvalitetniji materijali se vide već na prvi pogled, a završna obrada je na vrlo visokom nivou.

Alfa Romeo 159 2009 1280 6bed724b4730a2a89076f8d271f2a2fe19

Kombinacija boja i materijala u unutrašnjasti ima napretek, a naš savjet je da izbjegnete modele sa bež instrument tablom, jer ipak ima previše refleksije na vjetrobranskom staklu. Povećanje gabarita se najviše osjeti na prednjim sjedištima postavljenim ispred okruglih sportskih pokazivača instrumenata i stilizovane centralne konzole. Nažalost, zadnja klupa ipak nije raskošna kako se očekivalo u automobilu dužine 466 cm, dok je prtljažni prostor zapremine 405 l. Pogonska jedinica od 2,4 litra je ponekad „žedna“ ali i vrlo snažna i sa 210 KS i velikih 400 Nm obrtnog momenta potpuno na visini zadatka.

Alfa Romeo 159 2009 1280 d2f3a136bf40f2169c17fad23220d96a0a

Automobil je vrlo precizan u krivinama, a upravljač je direktan, mada se osjeti naginjanje u oštrijoj vožnji što pripisujemo povećanoj težini automobila. Što se tiče pritužbi na kvarove, dramatično je smanjen njihov broj u odnosu na prošli model. Kod polovne Alfe 159 treba obratiti pažnju na trap i kočnice, jer su rezervni dijelovi u prosjeku skuplji, EGR ventil je često zapušen i stvara probleme u radu motora, a bilo je i slučajeva potpunog otkazivanja glavnog ECU računara. Zapušen DPF filter je većinom na JTDm modelima, a može biti problema i sa plivajućim zamajcem mjenjača, turbinom i uljnom pumpom. Treba obratiti pažnji na pragove vrata, na kojima se može pojaviti korozija...

Prosječna potrošnja u litrima: 

MOTOR: 2.4 JTD (210 KS)
Prosječno 7,5
Najmanje 6,0
Najviše 9,7

Prednosti

Odličan dizajn, dobre vozne osobine, snažan dizelski motor, bogata oprema

Mane

Zbog problema sa ovjesom nejednako se troše prednje gume, korozija na pragovima, EGR ventil često zapušen

TEHNIČKI PODACI
Motor Dizel
Zapremina 2.387 ccm
Snaga 210 KS pri 4.000 o/min
Max obrtni momenat 400 Nm pri 1.500 o/min
Najveća brzina 226 km/h
Ubrzanje 0-100 km/h 8,4 s
Dimenzije DxŠxV 466 x 183 x 141.7 cm
Masa 1.239 kg
Osovinski razmak 270 cm
Prtljažnik 405 litara

 

🕙 Kratak istorijat:

 

• 2004. Predstavljena Alfa Romeo 159 kao nasljed­nica 156-ce

• 2006. Dolazi do poboljšanja u unutrašnjosti, te na nekim mehaničkim komponentama

• 2008. Na tržište dolazi Alfa Romeo 159 Limited Edition

• 2009. Značajno se širi ponuda motora, kako ben­zinskih tako i dizelskih

 

⚠️ Obrati pažnju:

Kvar1  EGR

Zapušen EGR ventil često je stvarao probleme u radu dizel motora

 

Kvar 2 koroyija

Korozija se pojavljivala na mnogim dijelovima karoserije, a posebno na pragovima

 

Kvar 3 kompresor1

Zbog curenja tečnosti iz sistema klimatizacije dolazilo je do oštećenja kompresora

 

Više informacija o modelu Alfa Romeo 159 pročitajte iz naše multimedijalne arhive. Za više polovnih automobila klikni ovdje.

IZDVOJENI TEST


Test – MG3 Luxury 1.5 Hybrid

Hibrid koji prednost daje struji

U trenutku kada mnogi automobilski brendovi odustaju od klasičnih gradskih automobila i mijenj...