Peugeot 3008 (2008–2016)

Kompaktni krosover za duža putovanja

Peugeot je 2008. godine predstavio potpuno novi model kako bi ponudio konkurenta u segmentu krosovera čija je popularnost upravo tih godina rasla, a rezultat je porodični krosover savršen za duže vožnje...
20 Juni 2022

Kompaktni krosover za duža putovanja

Peugeot 3008 (2008–2016) 1.6 HDI (112 KS)

Peugeot 3008 je zasnovan na kompaktnom modelu 308. Prvenstveno je namijenjen kupcima kompaktnih monovolumena koji vole visok vozački položaj sjedenja za upravljačem. Zahvaljujući višim pozicijama sjedišta, dobra je vidljivost iz vozila, prednja sjedišta takođe zadovoljavaju dobrim oblikom i udobnošću. Francuzi su uspjeli da naprave izuzetno upravljiv, dinamičan i veoma štedljiv, a istovremeno i dovoljno zabavan krosover za vožnju. Pri tome, porodične vrijednosti nisu zaboravljene. U prtljažnik se može smjestiti više nego pristojnih 512 litara tereta. Dimenzije Peugeot-a 3008 su 436 x 183 x 162 cm, a međuosovinsko rastojanje je 261 cm.

Peugeot 3008 2010 1600 10

U poređenju sa 308 hečbekom, 3008  je 91 mm duži, 14 cm viši i međuosovinsko rastojanje je 5 mm duže. Hrabar imidž francuskog krosovera su Peugeotovi inženjeri vrlo dobro iskoristili da bi u cjenovnoj kategoriji „Golf klase“ ponudili jedno svestrano, porodično vozilo sa atributima SUV modela. Vrijedi spomenuti da je na testu Euro-NCAP-a 2009. godine dobio maksimalnih pet zvjezdica. Najpopularniji agregat u Peugeot-u 3008 je 1.6 HDI visokog pritiska. Razvija od 110 do 120 KS, a pri tome prosječno troši 6,2 litre goriva. Slabost ovog motora je loše gorivo, pa je preporučljivo koristiti kvalitetan dizel i redovno mijenjati filter goriva. Što je veća količina nečistoća sadržanih u dizelu, brže zaprlja filter, što rezultira slabijim ubrzanjem ili gubitkom snage pri većim obrtajima.

Peugeot 3008 2010 1280 09

Više nečistoća, naravno, predstavljaju rizik čak i za dizne koje mogu da se začepe, što dovodi do teškog startovanja ili nepravilnog pokretanja agregati. Motori sa većom kilometražom imaju problema sa EGR ventilom, što dovodi do lošeg starta, lošeg ubrzanja ili paljenja lampice kvara motora. Naslage ugljenika i drugih nečistoća deponovane na dnu kartera kontaminiraju novi sadržaj ulja, što negativno utiče na vijek trajanja motora. Za duži život agregat zahtijeva povremeno čišćenje kartera. Zbog svoje velike mase, te zbog stanja domaćih puteva nisu rijetkost ni problemi sa vješanjem, prije svega na udaru su stabilizatori, međutim cijena njihovog popravka nije velika.

Peugeot 3008 2010 1600 19

Kod najstarijih modela ponekad se javljaju sporadični problemi sa elektronikom, parking senzorima, navigacijom, alarmom ili centralnim zaključavanjem. Najveći nedostatak ovog modela je vrlo osjetljiv lak. Brzo formira ogrebotine, posebno poslije automatskih praonica automobila. Ne treba zanemariti ako se nekada pojavljuju i vibracije prednje osovine. Ako balansiranje točkova ne pomogne, servis će zamijeniti silen blokove prednjih ramena za mekše - one koji bolje apsorbuju vibracije točkova i oni ih ne prenose na upravljač. 

Prosječna potrošnja u litrima: 

MOTOR: 1.6 HDI (112 KS)
Prosječno 6,2
Najmanje 5,8
Najviše 6,5

Prednosti

Bogata oprema i komfor, niska potrošnja, privlačan dizajn, ugodna vozna svojstva, dostupnost i cijena zamjenskih dijelova, pouzdanost

Mane

Problemi s elektronikom, stabilizatori, materijali u unutrašnjosti kabine, vrlo osjetljiv lak na ogrebotine

 

TEHNIČKI PODACI
Motor Dizel
Zapremina 1.560 ccm
Snaga 112 KS pri 3.600 o/min
Max obrtni momenat 270 Nm pri 1.750 o/min
Najveća brzina 183 km/h
Ubrzanje 0-100 km/h 12,6 s
Dimenzije DxŠxV 436 x 191 x 163 cm
Masa 1.422 kg
Osovinski razmak 261,3 cm
Prtljažnik 512 litara

 

🕙 Kratak istorijat:

 

2009. Početak prodaje Peugeota 3008 na svim evropskim tržištima

• 2009. Dobio maksimalnih pet zvjezdica na testu Euro-NCAP-a 

• 2010. Dodata snažnija verzija 2.0 HDi (120 kW), u kombinaciji sa šestostepenim automatskim menjačem

• 2013. Peugeot 3008 je restilizovan

• 2016. Predstavljena druga generacija Peugeota 3008




 

⚠️ Obrati pažnju:

Peugeot3008filter

Motor osjetljiv na loše gorivo, te je preporučljivo često mijenjati filter

 

Peugeot3008vjesanje

 

Stabilizatori su dio vješanja koji se najbrže kvari pri vožnji po lošim putevima

 

Peugeot3008egr

Problemi sa EGR ventilom, dovode do lošeg starta, lošeg ubrzanja ili paljenja lampice kvara motora

 

Više informacija o modelu Peugeot 3008 pročitajte iz naše multimedijalne arhiveZa više polovnih automobila klikni ovdje.

IZDVOJENI TEST


Test – Peugeot 2008 Allure 1.2 PureTech

Nakon očnjaka, francuski lav pokazao kandže

Druga generacija Peugeota 2008 na tržištu je od 2019. godine. Kako bi održala korak s konkuren...