BMW 1 E87 (2004 – 2011)
Kompakt kojem se vjeruje!
Iako ga od samog starta prate manji problemi, BMW 1 se uspio probiti na tržište i uspješno oponirati konkurentima iz Audi i VW porodice, prije svega zahvaljujući prilagođenom izgledu kompakt klase, te standardno kvaliteetnim i izdržljivim agregatima.
BMW 1 E87 (2004 – 2011) 118d (122 KS)
Prva generacija BMW 1 serije je kompaktni četvorotočkaš i prvi BMW-ov automobil u „Golf“ klasi. On se pojavljuje kao zamjena za kompakt model serije 3 tipa E43 koji se prestao proizvoditi 2004. godine. Kada je riječ o BMW porodici, može se reći da je ovaj auto ujedno najmanji, ali i najjeftiniji BMW–ov model. Serija 1 sagrađena je i postavljena na novoj E87 platformi i jedini je BMW automobil sa zadnjom vučom kao i uzdužno postavljenim pogonskim agregatom. Ove karakteristike dovele su do smanjenja prostora, što se naročito odrazilo na zadnju klupu.
BMW 1 dostupan je u hatchback varijanti sa tri i pet vrata, kao kabrio te kao kupe sa dvoja vrata. Zbog već navedenih karakteristika kod ovog automobila i zapremina prtljažnika je relativno mala. Na neravnim terenima, zbog izuzetno tvrdog vješanja, dolazi do nestabilnog ponašanja vozila na putu. Sa druge strane, vlasnici ovog BMW-a zameraju mu i poprilično siromašanu ponudu osnovne opreme, osim bezbjednosnog paketa koji uključuje 6x airbag, pomoć pri kočenju, ESP itd. Kvalitet materijala kojim je obložena unutrašnjost kabine, naročito kod prvih modela, na niskom je nivou što se odražava na čestu pojavu pucketanja i drugih iritantnih zvukova u kabini. Neki od karakterističnih „simptoma“ za ovaj automobil su problemi sa ubrizgavanjem na četvorocilindričnim benzinskim motorima te učestali kvarovi na lancu N47 dizelskog agregata.
Ovi problemi su zahvatali većinu automobila prve serije, a proizvođač je u toku garantnog roka uglavnom snosio troškove zamjene djelova. U automobilima proizvedenim do 2010. godine treba voditi računa o stanju krajnika volana. Naime, zbog njihove labavosti mogu dovesti do „plesanja“ i nestabilnog ponašanja na putu te umanjene funkcije ručne kočnice. Vlasnici su često prijavljivali i probleme sa bregastim vratilom te poteškoće sa paljenjem i brizgaljkama. Kod najvećeg broja do sada zabilježenih slučajeva, probleme sa paljenjem prouzrokavale su greške na alternatoru. Prema nekim ranijim iskustvima ovi problemi su nastajali zbog kvarova na elektronici koja se kod ovog modela pokazala veoma osjetljivom.
Dobar izbor motora je jedan od glavnih aduta ovog proizvođača. Tako paleta benzinskih agregata kod BMW 1 kreće od najslabijeg N45B16 sa 116 KS prema najjačem benzincu od čak 340 KS. Najosnovniji dizelski agregat koji je u ponudi je 1.5L 116d kojeg pokreću 144 konjske snage, ,a najjačeg dizelaša pokreću 204 KS. Treba napomenuti da su dizelski agregati dostupni samo u četvorocilindričnoj turbo varijanti. Pored široke palete pogonskih agregata BMW je kod svoje „jedinice“ vodio računa i o smanjenju CO2 emisije te o potrošnji pogonskog goriva pa su dizelski agregati ocijenjeni kao izuzetno štedljivi u svojoj klasi.
⛽ Prosječna potrošnja u litrima:
MOTOR: 118d (122 KS) |
Prosječno |
4,6 |
Najmanje |
3,7 |
Najviše |
9,9 |
Prednosti
Snažni pogonski agregati, mali potrošači, bogata bezbjednosna oprema, stabilnost na putu, kvalitetna zaštita od korodiranja
Mane
Skroman prostor na zadnjoj klupi, problemi sa elektronikom (najviše kod modela proizvedenih do 2007.), tvrdo vješanje, slabkvalitet unutrašnjeg oblaganja, skromna osnovna oprema, problemi sa krajnicima volana
TEHNIČKI PODACI |
Motor |
Dizel |
Zapremina |
1.995 ccm |
Snaga |
143 KS pri 4.000 o/min |
Max obrtni momenat |
300 Nm pri 2.500 o/min |
Najveća brzina |
210 km/h |
Ubrzanje 0-100 km/h |
9,1 s |
Dimenzije DxŠxV |
423 x 174 x 193 cm |
Masa |
1.345 kg |
Osovinski razmak |
266 cm |
Prtljažnik |
330-1150 litara |
🕙 Kratak istorijat:
• 2004. – Prva serija BMW 1 E87 izašla je na tržište u jesen 2004. godine, a djelila je veliki broj strukturnih, šasijskih, elktronskih i drugih sličnosti sa prethonikom E90 serije 3.
• 2007. – U novembru se u prodaju pušta BMW 1 kupe serija, nakon predstavljanja na Međunarodnom sajmu automobila.
• 2008. BMW-ov motor 118d dobija priznanje „World Green Car Award” za smanjenje emisije CO2 gasova.
• 2011. – Na tržištu se pojavljuje BMW 1 M benzinski motor sa 340 KS, a sama serija BMW E87 se prestaje proizvoditi.
⚠️ Obrati pažnju:
Greške sa ubrizgavanjem goriva i elektronike alternatora dovode do problema sa paljenjem
Labavi krajnici na volanu (posebno kod modela proizvedenih do 2010.) mogu uticati na stabilnost vozila na putu
Nizak kvalitet unutrašnjeg oblaganja zna proizvesti neugodna pucketanja u kabini
Više informacija o modelu BMW Serije 1 pročitajte iz naše multimedijalne arhive. Za više polovnih automobila klikni ovdje.