Citroen C1 (2014–2022)

Izdržljiva francuska zujalica s japanskom tehnikom

Druga generacija je donijela korisne tehnologije koje olakšavaju svakidašnjicu, od opreme jednostavne za upotrebu poput 7-inčnog tableta osjetljivog na dodir do tehnologije Mirror Screen koja omogućuje kopiranje aplikacija s pametnog telefona te njihovo upravljanje putem tableta osjetljivog na dodir...
24 Maj 2022

Izdržljiva francuska zujalica s japanskom tehnikom

Citroen C1 (2014–2022) 1.0 VTi (69 KS) 

Citroen C1 druge generacije predstavljen je na sajmu automobila u Ženevi 2014. godine, te je svojim pojavljivanjem i stilom spoljašnjosti dokazao da mali automobili ne moraju biti blagi i bez čari. I koji god od tih prilično čudnih naziva modela se nalazi na poleđini C1, otkrićete da to nije loš gradski automobil. U tome se ponovno uspjelo i C1 opet uspješno odrađuje ulogu praktičnog gradskog zvrka, ali i prvog auta u nečijoj vozačkoj karijeri. Napravljen kao dio zajedničkog ulaganja koje je rezultiralo dijeljenjem zajedničkih dijelova sa Peugeotom 108 i Toyotom Aygo, C1 je dizajniran da bude gradski automobil koji je jeftin za vožnju u odnosu na konkurentske modele kao što su Seat Mii i Hyundai i10.  

Citroen C1 2015 1600 3f

Početni Touch model ima električne prednje prozore, LED dnevna svjetla, putni računar i USB utičnicu za medije. Sljedeći model, Feel, dolazi sa urednim ekranom osjetljivim na dodir od 7,0 inča, klima uređajem i podešavanjem visine na vozačevom sjedištu. U međuvremenu, vrhunski Flair dodaje alu naplatke, kameru za vožnju unazad, maglenke i grijane i električno podesive retrovizore. Sprijeda u C1 ima dosta prostora, a tu su i džepovi na vratima i prostori za odlaganje telefona kada ste u pokretu. Ni pretinac za rukavice nije premali. Ali stvari nisu baš tako dobre za one pozadi, sa nezgodnim pristupom i prilično ograničenim prostorom za noge.

Citroen C1 2015 1280 04

Osim toga, prtljažnik C1 je mali i manji je od nekih njegovih rivala. Mali automobili se bore u ovoj oblasti, ali Mii i i10 su prilično bolje upakovani, jer su sposobniji za četiri osobe i nešto prtljaga. Dimenzije druge generacije tek su neznatno promijenjene, dužina je povećana za 2 centimetra, a visina smanjena za 1 centimetar, pa je s ukupnih 3,46 m Citroen C1, zajedno s Aygom i 108, ostao jedan od najkraćih u svojoj klasi. Vožnja je zabavna i zbog motora, dobro poznatog i pouzdanog Toyotinog 1,0-litrenog trocilindraša sa 69 KS i promjenjivim vremenom otvaranja ventila. Trocilindraš rijetko podrhtava u radu, najčešće samo kad je hladan, a ponaša se jednako kao u Aygu. Osmijeh na lice navlači i potrošnja, pa ko nije nervozan na gasu može računati na prosječnu potrošnju manju od 5,5 litara.

Citroen C1 2015 1600 62

Mehanikom je C1 zapravo Toyota, što je jak kontraargument onima koji „mrmljaju“ protiv francuskih automobila. Što se pouzdanosti tiče, nema krupnijih prijemdbi na konstrukcijska rješenja. Uglavnom dolaze na račun propuštanja vlage u kućišta prednjih svjetala, curenja ulja na dihtunzima poklopca ventila i kartera ili klimavog sistema za podešavanje snopa prednjih svjetala. Dakle, sve rješivo bez velikog troška. Na kraju krajeva, u servisnoj statistici mali Citroen, kao i bratski Aygo i 108, u svojoj klasi vrlo dobro kotiraju i svoje vlasnike gotovo nikad na cesti ne ostavljaju bespomoćne. 

Prosječna potrošnja u litrima: 

MOTOR: 1.0i (115 KS)
Prosječno 5,3
Najmanje 4,3
Najviše 6,3

Prednosti

Male dimenzije, atraktivan dizajn, dovoljno prostora naprijed, jeftino održavanje, solidno upravljanje, niska potrošnja

Mane

Mali prtljažnik, slaba zvučna izolacija, nedostaje mu snage sa više osoba u automobilu, premalo prostora nazad, veliki krug okretanja za automobil tih dimenzija

 

TEHNIČKI PODACI
Motor Benzin
Zapremina 998 ccm
Snaga 69 KS pri 6.000 o/min 
Max obrtni momenat 95 Nm pri 4.800 o/min 
Najveća brzina 157 km/h
Ubrzanje 0-100 km/h 14,3 s
Dimenzije DxŠxV 346 x 161 x 146 cm
Masa 840 kg
Osovinski razmak 234 cm
Prtljažnik 196 litara

 

🕙 Kratak istorijat:

 

2014. Predstavljen na sajmu automobila u Ženevi

2018. Redizajnom dobio ekran od 7 inča i unaprijeđen infotainment sistem

2018. Kupci dobili izbor palete od 32 kombinacije boja

2022. Proizvodnja završena u januaru 2022. godine

 

 

⚠️ Obrati pažnju:

Citroenc1svijetla

Nerijetko kućišta prednjih svjetala propuštaju vlagu

 

Citroenc1ulje

Obratiti pažnju na curenje ulja na dihtunzima poklopca ventila i kartera

 

Citroenc1snop

Klimav sistem za podešavanje snopa.

 

Više informacija o modelu Citroen c1 pročitajte iz naše multimedijalne arhiveZa više polovnih automobila klikni ovdje.

IZDVOJENI TEST


Test – Peugeot 2008 Allure 1.2 PureTech

Nakon očnjaka, francuski lav pokazao kandže

Druga generacija Peugeota 2008 na tržištu je od 2019. godine. Kako bi održala korak s konkuren...