Lancia Ypsilon (2003–2009)
Gradski šminker sa premium stilom
U želji da probudi interes kupaca u bogatijim gradskim sredinama Lancia je predstavila model „Y“, koji je tehnološki blizanac sa Fiat Puntom. Ali, zbog ljepšeg izgleda nisu nestali uobičajeni problemi...
Lancia Ypsilon (2003–2009) 1.2 16 V (80 KS)
U bogatijim gradskim sredinama kao što su Pariz, Rim, Milano i slični gradovi uvijek je postojao interes za kupovinu malih luksuznih automobila. Baš zbog takvih kupaca Lancia je na tržište uvela model „Y“ koji nije ništa drugo nego ljepše upakovani Punto iz tih godina proizvodnje. Pripadnice ljepšeg pola posebno hvale šik unutrašnjost sa finim materijalima i centralno smještenim instrumentima. Na taj način stajanje u nepreglednim gradskim kolonama postaje lakše...
Lancia Y tehnološki je blizanac sa Fiatom Puntom, pa se isti problemi podrazumijevaju. Letva volana spada u dijelove na koje su vlasnici uputili najviše kritika. Povećan zazor uz karakteristično „krckanje“ jedino se može otkloniti ugradnjom kvalitetnog zamjenskog dijela. Poslije ugradnje neophodno je ići na reglažu prednjeg trapa, što treba dodati na ukupne troškove popravke. Na donjem trapu često odlaze kugle, krajnice i selen blokovi, odnosno sve ono pokretno i elastično. Kao utjeha dolazi činjenica da su dijelovi lako dostupni po povoljnim cijenama, ali razočarava sponzaja da se u servis mora znatno češće nego što bi bio slučaj da imate neki drugi automobil. U motornom prostoru nalazi se kutija sa osiguračima i relejima.
S vremenom napukne plastika kućišta, pa vlaga bez problema napada kontakte. Tada neki sistemi imaju čudan ili nikakav rad uz redovito paljenje signalnih lampica na instrument tabli. Zbog godina upotrebe zakažu i bobine za paljenje svjećica što se odmah prepoznaje po lošem radu motora, odnosno trokiranju. Zamjena se izvodi u paru... Ukoliko automobil ima više od 120.000 km obavezno pogledajte rashladnu tečnost i ulje. Ako primijetite tragove ulja u antifrizu ili ako u ulju ima bijelih tragova budite sigurni da vas čeka skupa zamjena dihtunga glave motora.
Inače 1,2-litarski benzinac je prilično pouzdan i ne pretjerano zahtjevan ako se redovno održava. Lancia Y na našim se cestama viđa rijetko jer je malo ko bio spreman platiti znatno višu cijenu nego što je bilo potrebno za Punto. Danas je situacija znatno drugačija. Lancia kao brand jedva egzistira pa ni potražnja za bilo kojim njihovim modelom nije velika, što znači da prodavači daju maksimalan popust.
⛽ Prosječna potrošnja u litrima:
MOTOR: 1.2 16V (80 KS) |
Prosječno |
6,7 |
Najmanje |
5,2 |
Najviše |
9,0 |
Prednosti
Moderan dizajn, zanimljivo oblikovan i kvalitetno obložen putnički prostor, dimenzije idealne za manevre na gradskim ulicama
Mane
Tehnologija pa samim tim i kvarovi su isti kao kod Punta, teška nabavka rezervne limarije u slučaju sudara, slab interes potencijalnih kupaca
TEHNIČKI PODACI |
Motor |
Benzin |
Zapremina |
1.242 ccm |
Snaga |
80 KS pri 5.000 o/min |
Max obrtni momenat |
114 Nm pri 4.000 o/min |
Najveća brzina |
165 km/h |
Ubrzanje 0-100 km/h |
13,2 s |
Dimenzije DxŠxV |
377,8 x 170,5 x 153 cm |
Masa |
975 kg |
Osovinski razmak |
238 cm |
Prtljažnik |
215 litara |
🕙 Kratak istorijat:
• 2003. Dolazi nova Lancia Y koja plijeni vanjskim i unutrašnjim dizajnom
• 2005. Dolazi do proširenja ponude motora uz neke sitnije korekcije u unutrašnjosti
• 2007. Izvedene manje dizajnerske korekcije koje traju do kraja proizvodnje
• 2009. Polako se smanjuje proizvodnja kako bi se proizvodni pogoni pripremili za nasljednika
⚠️ Obrati pažnju:
Letva volana i servo pumpa su najslabije tačke male Lancie kao i kod Punta druge generacije
Na prednjem i zadnjem vješanju velike zazore dobijaju svi pokretni i elastični dijelovi
Zbog lošeg kućišta sklonog pucanju osigurače i releje napada vlaga, a s njom dolaze neugodni problemi
Više informacija o modelu Lancia Ypsilon pročitajte iz naše multimedijalne arhive. Za više polovnih automobila klikni ovdje.