Novi Toyota GR Yaris
Evolucija bez kompromisa
Toyota GAZOO Racing predstavlja novu, evoluiranu verziju GR Yarisa – simbol stalnog razvoja sportskog hečbeka temeljenog na povratnim informacijama iz svijeta profesionalnog moto-sporta…
Od predstavljanja 2020. godine do danas GR Yaris nastavlja s usavršavanjem, oblikovanim znanjem stečenim u FIA Svjetskom reli prvenstvu i drugim takmičenjima poput Super Taikyua i Japanskog reli prvenstva. Cilj je jasan: stvoriti još bolji automobil kroz ekstremne izazove relija i trka. GAZOO Racing Direct automatski mjenjač sada nudi još brže, preciznije mijenjanje brzine zahvaljujući unaprijeđenoj kontroli prenosa, posebno u sportskoj vožnji.

Vozačko iskustvo dodatno je poboljšano uvođenjem jačeg oslonca za nogu i optimizovanim osjećajem dvopedalne vožnje. Kako bi se dodatno povećala povezanost između vozača i automobila, poboljšni su odziv upravljanja i stabilnost u ravnoj liniji. Upotreba novih vijaka s većom krutošću i širim glavama unaprijedila je vezu karoserije i ovjesa, dok su vješanje i amortizeri prilagođeni tim mehaničkim promjenama za bolju kontrolu i udobnost.

Električni servo upravljač sada je fino postavljen kroz višestruko testiranje, uključujući doprinos profesionalnog vozača Kazuye Oshime, koji je pomogao postići osjećaj direktne povezanosti između upravljača i odziva vozila. Jedna od najupečatljivijih novosti jeste opcionalna vertikalna ručna kočnica, inspirisana WRC-om, koja je sada dostupna u verziji s automatskim mjenjačem, što dodatno naglašava trkačku filozofiju ovog modela.

Nova generacija GR Yarisa nije samo sportski automobil, već je tehnički instrument razvijen za osjećaj vožnje. Za pogon najjačeg i najbržeg Yarisa današnjice Toyota je odabrala 1,6-litarski trocilindarski turbomotor koji razvija čak 261 KS i 350 Nm obrtnog momenta. Srčani motor uparen je sa šestostepnim ručnim mjenjačem i pogonom na sve točkove, koji mu omogućava da od 0 do 100 km/h ubrza za 5,5 sekundi i da dostigne najveću brzinu od 230 km/h.

Najveću dinamičnu prednost novi model ima u 4x4 pogonu uz dva diferencijala Torsen sa ograničenim proklizavanjem, koji kontrolišu prenos obrtnog momenta točkova sa desne i sa lijeve strane vozila, što mu omogućava izuzetnu stabilnost prilikom prolaska kroz krivine. Ovaj sistem istovremeno omogućava da se prenos snage od 100% po potrebi prebaci na prednju ili zadnju osovinu, što u praksi omogućava nevjerovatnu dinamiku vožnje. Novi GR Yaris već je dostupan za narudžbu u Evropi po ulaznoj cijeni od 51.990 eura.