Mercedes GLB
Električni pogon i AI u kabini
Na početku prodaje u proljeće 2026. godine dostupne su dvije električne verzije: GLB 250+ sa 200 kW snage i WLTP dometom do 631 kilometar, te GLB 350 4MATIC sa 260 kW i nešto većom potrošnjom, ali i znatno bržim performansama...
Novi Mercedes GLB, koji na tržište stiže sljedeće godine, u svoju drugu generaciju ulazi potpuno elektrifikovan, a tek kasnije, po uzoru na novi CLA, biće dopunjen i benzinskim blagim hibridnim pogonima. Ovaj pristup nimalo ne čudi, jer Mercedes nakon predstavljanja CLA-a širi čitavu porodicu modela zasnovanih na istoj naprednoj platformi, a GLB kao jedan od ključnih porodičnih SUV-ova dobija najpotpuniju transformaciju do sada, zamjenjujući prethodnika nakon otprilike sedam godina na tržištu. Kao i do sada, model će se nuditi u konfiguracijama sa pet i sedam sjedišta, ali je ukupna filozofija prostora, praktičnosti i tehnološkog iskustva podignuta na vidljivo viši nivo.
.webp)
Unutrašnjost novog GLB-a posebno je pažljivo redefinisana kako bi ponudila više prostora i udobnosti, pa tako, zahvaljujući izmijenjenoj liniji krova i standardno ugrađenom panoramskom staklenom krovu, putnici u prva dva reda dobijaju primjetno više mjesta za glavu, dok je u drugom redu poboljšana podrška za butine, što duže vožnje čini udobnijim i za odrasle i za djecu. Drugi red sjedišta pomjera se uzdužno, što omogućava fleksibilnije korištenje unutrašnjeg prostora, bilo da je prioritet prtljažnik, prostor za putnike ili kombinacija oboje.
.webp)
Korisnost je dodatno naglašena i uvođenjem prednjeg prtljažnika zapremine 127 litara, idealnog za kablove, torbe ili manji prtljag koji želite imati pri ruci. Zadnji prtljažnik, u zavisnosti od konfiguracije, nudi 540 litara u petosjedu ili 480 litara u sedmosjedu, dok se preklapanjem sjedišta otvara impresivnih 1.715, odnosno 1.605 litara prostora, omogućavajući bezbrižno useljavanje većih stvari poput bicikala ili opreme za putovanja. Praktični aspekt dodatno je poboljšan činjenicom da se u drugi i treći red mogu smjestiti ukupno četiri dječija sjedišta.
.webp)
Vizuelno, novi GLB i dalje zadržava svoj prepoznatljivo kockasti karakter, koji je postao dio njegovog identiteta, ali sada u modernijoj, čistijoj i nešto robusnijoj interpretaciji. Sličnosti sa prethodnim modelom su očigledne, međutim, primjetni su i savremeni detalji koji podsjećaju na Smart #5, naročito u načinu na koji su tretirani rubovi karoserije i proporcije. Prednje i zadnje zaštite podvozja dodatno naglašavaju SUV karakter vozila, dok je maska hladnjaka sada pravi mali svjetlosni spektakl jer se sastoji od čak 94 pojedinačno animirane LED tačkice, a centralna zvijezda, zavisno od tržišta, može biti potpuno ili djelimično osvijetljena.
.webp)
Posebnu atmosferu u kabini stvara standardni panoramski krov koji ulijeva osjećaj širine, dok opcioni napredni panoramski krov može u samo nekoliko trenutaka promijeniti providnu površinu u opalnu, stvarajući intimniji ambijent. Noću se unutrašnjost pretvara u diskretnu svjetlosnu scenografiju zahvaljujući do 158 osvijetljenih zvjezdica koje se pojavljuju u krovnoj oblozi.
.webp)
Dizajn unutrašnjosti počiva na jasno definisanim, upečatljivim elementima. Po želji kupca, veliki MBUX Superscreen spaja tri ekrana, vozačev od 26 centimetara i dva 35,6-centimetarska displeja na centralnoj konzoli i ispred suvozača u jednu sofisticiranu staklenu površinu koja ostavlja snažan vizuelni utisak. Visoko postavljena centralna konzola dodatno naglašava osjećaj modernosti i nudi praktičan prostor za odlaganje stvari. Volan je dorađen kako bi bio ergonomičniji, a na zahtjev kupaca vraćeni su i fizički prekidači za limiter i Distronic, kao i dobrodošla rotaciona kontrola jačine zvuka, što potvrđuje da Mercedes pažljivo sluša povratne informacije svojih korisnika.
.webp)
Paketi opreme poput Progressive Line, AMG Line i AMG Line Plus, uz dodatak Night paketa i bogate individualizacije, omogućavaju kupcima da GLB prilagode svom ličnom ukusu, a jedanaest stilova ambijentalnog osvjetljenja elegantno usklađuje boje instrumenata i unutrašnje iluminacije, dajući kabini poseban karakter u vožnji.
.webp)
Tehnološka osnova vozila počiva na Mercedes-Benz MB.OS arhitekturi, koja omogućava kontinuirano unapređivanje sistema putem over-the-air ažuriranja. Četvrta generacija MBUX-a koristi prednosti ove platforme i donosi integraciju AI tehnologija iz Microsofta i Googlea, čime u svakodnevnoj upotrebi postaje znatno intuitivniji, brži i prirodniji. Unaprijeđeni Zero Layer koncept prikazuje sve važne funkcije, sadržaje i aplikacije bez potrebe za pretraživanjem menija, dok se aplikacije mogu pomjerati, grupisati i koristiti gestikulacijom kao na modernim mobilnim uređajima.

MBUX Virtual Assistant koristi generativnu vještačku inteligenciju, posjeduje kratkotrajnu memoriju i prikuplja informacije iz izvora poput ChatGPT-a, Microsoft Bing pretrage i Google Gemini-ja, prikazujući se kao avatar koji nudi pomoć u navigaciji i interakciji sa brojnim funkcijama vozila. Navigacija se oslanja na Google Maps i Google Cloud Automotive AI Agent, dok Electric Intelligence automatski planira optimalne rute uključujući stajanja za punjenje. MBUX Surround Navigation kombinuje podatke asistenta sa 3D prikazom okoline, podižući nivo preglednosti u vožnji.
.webp)
Pogon GLB-a u 4MATIC verzijama koristi zadnji električni motor kao osnovu, a prednji, koji se po potrebi uključuje, dopunjava trakciju u zahtjevnijim uslovima. Aktiviranjem TERRAIN MODE-a, pogon, upravljanje i kočnice prilagođavaju se vožnji po makadamu, pijesku ili drugim labavim podlogama. Verzije s pogonom na sve točkove mogu vući do dvije tone, uz maksimalno opterećenje kuke od 100 kilograma. Na raspolaganju je i funkcija “Transparent Hood”, koja kamerama kreira virtuelni pogled ispod vozila i olakšava manevrisanje preko prepreka.
.webp)
Adaptivno vješanje s podesivim prigušenjem standardno dolazi uz 20-inčne točkove, a vozač može birati između udobnijeg i sportskijeg podešavanja. Sistem asistencije u vožnji, koji se oslanja na osam kamera, pet radara, dvanaest ultrazvučnih senzora i snažan vodom hlađeni računar, spreman je da podrži i buduće nadogradnje koje će postajati dostupne kroz životni ciklus modela. U Evropi je Distronic uključen u osnovnu opremu, a sve njegove funkcije objedinjene su pod imenom MB.DRIVE, uz mogućnost naknadne aktivacije određenih opcija kao digitalnih dodataka.
.webp)
Na početku prodaje u proljeće 2026. godine dostupne su dvije električne verzije: GLB 250+ sa 200 kW snage i WLTP dometom do 631 kilometar, te GLB 350 4MATIC sa 260 kW i nešto većom potrošnjom, ali i znatno bržim performansama. Obje verzije koriste litijum-jonsku bateriju od 85 kWh, dok 800-voltna arhitektura omogućava punjenje do 260 kilometara dometa za svega deset minuta na odgovarajućoj punionici. Maksimalna DC snaga punjenja iznosi do 320 kW, AC punjenje je moguće do 22 kW, a opcioni DC pretvarač omogućava kompatibilnost i sa 400-volt sistemima.
.webp)
Kasnije u ponudi stiže i povoljniji električni GLB, kao i benzinci sa 48-voltnom tehnologijom i integrisanim e-motorom u mjenjaču, čime gama postaje znatno šira. Prodaja u Njemačkoj počinje 8. decembra 2025. godine, a cijene kreću od 59.048 eura za GLB 250+ i 62.178 eura za GLB 350 4MATIC.