Škoda Fabia (2007–2014)
Dobra, ali ne i idealna
Škoda Fabia druge generacije je interesantna kao polovnjak, jer veliki broj raspoloživih primjeraka diktira povoljnu cijenu. Po svim statistikama Fabia spada u zlatnu sredinu, što znači da nije ništa lošija, ali ni bolja od većine konkurenata...
Škoda Fabia (2007–2014) 1.2 HTP (60 KS)
U posljednjih godinu–dvije Škoda Fabia druge generacije je postala jako popularna kao polovnjak. Povoljna cijena i tradicionalna sklonost prema automobilima češkog proizvođača na tržištu polovnjaka prave povoljnu situaciju. S obzirom na to da je Fabia II bila veoma popularna kako kod fizičkih tako i pravnih lica, posebnu pažnju obratite na servisnu istoriju modela. Vrlo je vjerovatno da možete naletjeti na neki automobil koji je radni vijek počeo kao službeno vozilo.
![Skoda Fabia 2011 1280 22644566f8489f336408bfae11ae8232b8](/media/OKTOBAR-2024/POLOVNJACI/SkodaFabia/Skoda-Fabia-2011-1280-22644566f8489f336408bfae11ae8232b8.webp)
To se posebno odnosi na primjerke sa 1.2 HTP motorom i skromnijim paketima opreme, a baš je takvih najviše u ponudi. Analiza kvarova pokazuje da najviše problema stvara gubitak ulja u motoru i nešto rjeđe u mjenjaču. Kod motora je bilo nekoliko konstrukcijskih promašaja, dok su probleme na mjenjaču uzrokovali dihtunzi lošeg kvaliteta. U prvom slučaju kvar se otklanjao skupim popravkama na motoru, dok je zamjena dihtunga na mjenjaču mnogo jednostavnija i jeftinija. Izgleda da je velika boljka svih Škodinih modela, bez obzira na klasu, izuzetno kratak radni vijek selen blokova i prednjih stabilizatora.
![Skoda Fabia 2011 1280 6e7aeca07f9d49ec70e02c02318f1d16a5](/media/OKTOBAR-2024/POLOVNJACI/SkodaFabia/Skoda-Fabia-2011-1280-6e7aeca07f9d49ec70e02c02318f1d16a5.webp)
Mnogi su se vlasnici navikli na česte promjene pomenutih dijelova pa su to jednostavno svrstali u potrošnu robu. Ovi su problemi posebno izraženi na lošim cestama kao što su naše. Iako Fabia dobro i ravnomjerno koči, obratite pažnju na prednje diskove. Zbog ubrzanog trošenja i sklonosti prema krivljenju (prepoznaje se po vibriranju pedale kočnice) računajte na zamjenu diskova u kočionih obloga. Mnogi štede na pogrešnom mjestu, jer ne mijenjaju sve komponente, što se i te kako osjeti na radu kočnica. Neki su se vlasnici žalili na loše pričvršćene kedere.
![Skoda Fabia 2011 1280 4faf3f7fc4e8cafebc064415a29d2c099f](/media/OKTOBAR-2024/POLOVNJACI/SkodaFabia/Skoda-Fabia-2011-1280-4faf3f7fc4e8cafebc064415a29d2c099f.webp)
Kao posljedica se javlja prodor vode u unutrašnjost, ali i povećana buka. Malo preciznije namještanje rješava problem, a ono što je bitnije jeste da se zbog toga ne mora ići u servis. Trocilindrični 1.2 HTP benzinac sa 60 KS sasvim solidno vuče, ali realna potrošnja je visoko iznad deklarisane. Nemojte se čuditi ako u zagušenim gradovima na 100 km iz rezervoara ispraznite više od devet litara. Ni prosjek mješovite vožnje od 6,8 litara nije baš za pohvalu.
⛽ Prosječna potrošnja u litrima:
MOTOR: 1.2 HTP (60 KS) |
Prosječno |
6,8 |
Najmanje |
3,8 |
Najviše |
11 |
Prednosti
Generalno dobra ponuda prostora, lako opsluživanje, servisna mreža, laka dalja prodaja, povoljno održavanje
Mane
Gubitak ulja u motoru i mjenjaču, selen blokovi, prednji stabilizatori, u odnosu na snagu visoka potrošnja benzina
TEHNIČKI PODACI |
Motor |
Benzin |
Zapremina |
1.198 ccm |
Snaga |
60 KS pri 5.200 o/min |
Max obrtni momenat |
108 nm pri 3.000 o/min |
Najveća brzina |
155 km/h |
Ubrzanje 0-100 km/h |
16,5 s |
Dimenzije DxŠxV |
423,9 x 164,2 x 149,8 cm |
Masa |
1.140 kg |
Osovinski razmak |
246 cm |
Prtljažnik |
300 – 1,163 litara |
🕙 Kratak istorijat:
• 2007. Na tržište stigla Fabia druge generacije. Iste godine je predstavljena i karavanska verzija
• 2008. Predstavljena posebna verzija Greenline sa ekološki podobnim motorima
• 2010. Na Ženeva Motor Showu je predstavljena blago redizajnirana verzija
• 2011. Na tržište dolazi atraktivna verzija Monte Carlo
⚠️ Obrati pažnju:
![Slika1](/media/OKTOBAR-2024/POLOVNJACI/SkodaFabia/slika1.webp)
Motor 1.2 HTP često pati od gubitka ulja. Zbog toga se preporučuje česta kontrola nivoa
![Slika2 (1)](/media/OKTOBAR-2024/POLOVNJACI/SkodaFabia/slika2 (1).webp)
Kao i kod svih Škodinih modela, selen blokovi i prednji stabilizatori ne traju dugo
![Slika3 (2)](/media/OKTOBAR-2024/POLOVNJACI/SkodaFabia/slika3 (2).webp)
Prednji diskovi su napravljeni od mekanih materija. Često ne mogu izdržati dvije promjene kočionih obloga
Više informacija o modelu Škoda Fabia pročitajte iz naše multimedijalne arhive. Za više polovnih automobila klikni ovdje.