Volkswagen Up (2012–2016)

Dobar i za otvorenu cestu

Mali Volkswagen Up se već na startu prodaje 2012. godine okitio laskavom titulom „Car of the Year“. Tokom prve dvije godine eksploatacije otkriveno je nekoliko problema...
26 Novembar 2022

Dobar i za otvorenu cestu

Volkswagen Up (2012–2016) 1.0 mpi (60 KS)

Volkswagen Up je jedan od najpopularnijih gradskih automobila u segmentu i direktno se takmiči sa automobilima kao što su Toyota Aygo, Citroen C1, Peugeot 108, Hyundai i10 i njegovim sestrinskim automobilima u obliku Seat Mii i Škoda Citigo. Zamišljen kao zajednički projekat za stvaranje novog gradskog automobila za VW, kao i SEAT i Škodu, Up kombinuje tradicionalni Volkswagen kvalitet izrade i pametan dizajn sa urbanim sposobnostima i impresivnom efikasnošću prostora s obzirom na njegovu veličinu.

Volkswagen Up 2013 1600 4c

Sposoban, zabavan za vožnju i dostupan kao EV, Up ima mnogo toga. Up je bio jedan od najvažnijih automobila koje je Volkswagen lansirao u posljednjih nekoliko godina, zamjenjujući neomiljeni gradski automobil Fox. Spretan je, prepoznatljiv, dobro izgrađen i predstavlja dobru vrijednost dobijenu za novac. Prilikom lansiranja, ponuđene su dvije verzije istog 1,0-litarskog benzinskog motora, jedna sa 60 KS i jedna sa 75 KS. Oba proizvode istu količinu obrtnog momenta i pružaju dovoljno da vožnja u gradu bude prijatna, dok visoka peta brzina čini krstarenje auto-putem tihim. U kabini ima dosta prostora uprkos ukupnoj dužini od samo 3.540 mm. Prostor nazad je dobar, ima mjesta za putnike prosječnog rasta, iako je vrijedno imati na umu da će se voziti mnogo sporije s četiri odrasle osobe unutra.

Volkswagen Up 2013 1280 0a

Prtljažnik ima zapreminu 251 litar, ali se može proširiti na 951 litar preklapanjem sjedišta. Sve je čvrsto i dobro spojeno, a iako nedostaje materijala mekih na dodir, u Up-u se ne osjećate lošije zbog toga. Vidljivost je dobra, a zbog dizajna „točak na svakom uglu“ uvijek ste svjesni male veličine automobila, što ga čini jednostavnim i ugodnim za prolazak kroz gust saobraćaj. Već tokom prve godine eksploatacije došlo je, slobodno se može reći, previše kritika na račun transmisije. Jedni su se žalili na veliku buku iz predjela mjenjača. Kod drugih je ustanovljeno neprimjereno brzo trošenje potisnog ležaja, dok je kod trećih problem bio u velikom zazoru kod zupčanika. Nemali broj vozača žalio se i na otežano ubacivanje u rikverc.

Volkswagen Up 2013 1600 66

Sve u svemu, od početka prodaje do danas mjenjač se sa svim pripadajućim komponentama pokazao kao najlošiji dio praktičnog Up-a. Nešto manje kritike stizale su zbog loših dihtunga i kedera. Prodor vode više je prisutan kod verzija s pet vrata. Neki su vlasnici prijavili probleme na kočionom sistemu, a oni se javljaju u vidu bržeg trošenja prednjih diskova, blokiranju zadnjih doboša ako se ručna kočnica ne spušta nekoliko dana, te paljenju lampice koja označava grešku na ESP i ABS sistemu. Iako posljednje ne zvuči baš najbolje, kvar se jednostavno i jeftino otklanja. Pomalo netipično za automobile novijeg datuma, na nekim primjercima s početka proizvodnje javljalo se neugodno dizanje laka na rubovima vrata.

Prosječna potrošnja u litrima: 

MOTOR: 1.0 (60 KS)
Prosječno 5,3
Najmanje 3,2
Najviše 7,3

Prednosti

Svojim dimenzijama je idealan za grad, prostran uprkos gabaritima, dobra preglednost, u okvirima klase velik prtljažnik, nije skupo održavanje

Mane

Veliki problemi sa mjenjačima i kvačilom, zupčasti remen potrebno mijenjati nakon 3 godine ili 50.000 km, brža potrošnja diskova, u prvim serijama loš završni sloj laka

TEHNIČKI PODACI
Motor Benzin
Zapremina 999 ccm
Snaga 60 KS
Max obrtni momenat 90 Nm pri 3.000 o/min
Najveća brzina 160 km/h
Ubrzanje 0-100 km/h 14,4 s
Dimenzije DxŠxV 354 x 164 x 148 cm
Masa 929 kg
Osovinski razmak 242 cm
Prtljažnik 251 litara

 

🕙 Kratak istorijat:

 

2012. Početak proizvodnje zajedno sa tehnološkim blizancima Škodom Citigo i Seat Mii

• 2012. Dobija prestižnu nagradu „Car of the Year“  

• 2015. Kupcima se nudi nekoliko specijalnih edicija 



⚠️ Obrati pažnju:

Volkswagenupmjenjac1

Najviše problema kod VW-a Up zadaju mjenjač i kvačilo. Bez obzira na to o kojem se sklopu radi, popravke nisu jeftine.

 

Volkswagenupdisk2

Ubrzano trošenje prednjih diskova i pripadajućih pločica, i zbog lošijeg kvaliteta i zbog načina vožnje

 

Volkswagenupvoda3

Gume, kederi i dihtunzi kabine nisu najboljeg kvaliteta, dešava se da voda prodire u unutrašnjost automobila

 

Više informacija o modelu Volkswagen UP pročitajte iz naše multimedijalne arhive. Za više polovnih automobila klikni ovdje.

IZDVOJENI TEST


Test – Peugeot 2008 Allure 1.2 PureTech

Nakon očnjaka, francuski lav pokazao kandže

Druga generacija Peugeota 2008 na tržištu je od 2019. godine. Kako bi održala korak s konkuren...