Alfa Romeo 159 (2006–2011)
Benzinci su mnogo bolji izbor
Nasljednica Alfa Romeo 156 na tržištu se nije zadržala dugo, što uz izostanak zamjenika budi sumnju u kvalitet. Manje-više 159-ka je bila solidan automobil, pogotovo sa benzinskim motorima...
Alfa Romeo 159 (2006–2011) 1.8 MPI (140 KS)
Alfa Romeo 159 sa radošću je dočekana kod ljubitelja italijanskog proizvođača automobila koji je danas pod krovom korporacije FCA (Fiat Chrysler Automobiles). S obzirom na to da je prethodnik, model 156, došao na kraj svog životnog puta, bilo je logično da se predstavi nasljednik koji će u svim segmentima biti bolji. Dizajn je detaljno razrađen pa je finalni oblik 159-ke zaista upečatljiv. Isto se može reći i za moderno skrojenu, prilično kvalitetnu unutrašnjost.
Iako su kod nas dizel motori obavezni bez obzira o kojoj se klasi automobila radi, recimo da su u slučaju kupovine polovne Alfa Romeo 159 daleko bolji izbor benzinci iako nisu tako skromni potrošači kao opjevani dizelaši. Benzinski 1,8-litarski motor zapravo predstavlja početak ponude modela 159. Moderni benzinac daje 140 KS pri sportskih 6.300 o/min, što je u skladu sa sportskim imidžom svih Alfa Romeo automobila. Maksimalni obrtni moment od 165 nm na raspolaganju je od 4.000 o/min, što otkriva da ispod te granice ne treba očekivati pretjerano živahne performanse. Snaga se na prednju osovinu prenosi preko manuelnog mjenjača sa pet stepeni prenosa.
S vremena na vrijeme mjenjač zna praviti probleme prilikom ukapčanja u niži stepen prenosa, što pak otkriva da sinhroni nisu baš najboljeg kvaliteta. Ako vozač baš ima stalni trkački nagon, treba računati i na nešto češće zamjene diska kvačila. Sve Alfa Romeo 159 pate od neočekivano česte potrebe za podešavanjem prednjeg ovjesa. Ako su unutrašnji dijelovi prednjih guma više potrošeni od vanjskih, sasvim je sigurno da morate ići kod majstora na podešavanje špure. Osnova motora vrlo je pouzdana pa ne treba očekivati nekakve ozbiljne probleme, pogotovo ako prethodni vlasnik nije preskakao redovne servise.
Ako kupujete automobil iz prve serije, obratite pažnju na stanje gumenih crijeva koja se nalaze u sistemu hlađenja motora. Često su porozna pa je gubitak rashladne tekućine neminovan. Najbolje je odmah zamijeniti cijeli komplet crijeva, jer pojedinačna zamjena ne donosi željeni rezultat. Modeli proizvedeni nakon 2008. godine generalno imaju dosta manje problema. Sve u svemu, Alfa Romeo 159 sa benzinskim motorom može predstavljati dobru kupovinu. Još da je servisna mreža kod nas bolja sreći ne bi bilo kraja...
⛽ Prosječna potrošnja u litrima:
MOTOR: 1.8 16V MPI (140 KS) |
Prosječno |
9,2 |
Najmanje |
7,4 |
Najviše |
12,8 |
Prednosti
Atraktivan dizajn, ergonomski postavljena unutrašnjost, antikorozivna zaštita, vozne osobine, povoljna cijena kao polovnjaka
Mane
Mekane komponente prednjeg ovjesa, porozna crijeva sistema za hlađenje motora, disk kvačila, sinhroni mjenjača
TEHNIČKI PODACI |
Motor |
Benzin |
Zapremina |
1.747 ccm |
Snaga |
140 KS pri 6.300 o/min |
Max obrtni momenat |
165 nm pri 4.000 o/min |
Najveća brzina |
208 km/h |
Ubrzanje 0-100 km/h |
10,2 s |
Dimenzije DxŠxV |
466 x 182,8 x 141,7 cm |
Masa |
1.525 kg |
Osovinski razmak |
270 cm |
Prtljažnik |
450 litara |
🕙 Kratak istorijat:
• 2006. Alfa Romeo predstavlja nasljednika uspješnog modela 156-ice, model 159
• 2007. U prodaju ulazi verzija Turismo Internazionale sa stilskim detaljima i sportskim ovjesom
• 2008. Kupcima se nudi Limited Edition sa Brembo kočnicama i posebno dizajniranim felnama
• 2011. Prestanak proizvodnje bez predstavljanja nasljednika
⚠️ Obrati pažnju:
Komponente prednjeg ovjesa brzo izgube čvrstoću pa je neophodno podešavanje geometrije ovjesa
Vozači sa sportskiom načinom vožnje treba da računaju na česte promjene diska kvačila
Poslije dosta prevaljenih kilometara moguće je otkazivanje sinhrona u kućištu mjenjača
Više informacija o modelu Alfa Romeo 159 pročitajte iz naše multimedijalne arhive. Za više polovnih automobila klikni ovdje.