Citroen DS5 (2011–2018)

Avangarda Citroenove premium marke

Kada je predstavljen 2011. godine kao model Citroenove luksuzne divizije, DS5 je za cilj imao da proširi granice raskoša i udobnosti u vožnji sa elementima enterijera pozajmljenim sa aviona, poput neobičnih tastera i otvorenog krova...
12 Februar 2022

Avangarda Citroenove premium marke

Citroen DS5 (2011–2018) 1.6 THP (200KS)

Avangardni stil DS modela prema prvobitnoj zamisli inženjera Citroena ogleda se u povezivanju automobila i aviona. Najbolji pokazatelj sprovođenja ove ideje u djelo je sama unutrašnjost kabine DS5. U kabini se nalazi veliki broj stilizovanih tastera, koji su smješteni na za njih netipičnim pozicijama. Na primjer, najveći dio se nalazi na sredini centralne konzole, ali veliki dio smješten je i na centralnom dijelu plafona. Dakle, može se reći da se ovim komplikuje upotreba automobila, gubi na praktičnosti i preglednosti.

Citroen DS5 2012 1600 25

Treba spomenuti da su vozači prijavili i česte kvarove tastera, što ni ne čudi s obzirom na njihov broj. Takođe, tokom prethodnih godina nerijetki su slučajevi problema sa centralnom multimedijalnom jedinicom (CD plejer, crni ekran,), a  da bi se riješio problem, često je potrebno promijeniti cijelu jedinicu,  čija je zamjena dijagnostički komplikovana i skupa. Česti su i problemi sa elektronskim sistemima i postavkama  kao što je paljenje lampica upozorenja bez potrebe, međutim ovi problemi se najčešće uklanjaju ažuriranjem softvera. U ovom segmentu problem može da predstavlja i senzor na vratima, koji sprečava rad sistema bez ključa, a njegovo rješavanje je promjena pomenutog senzora.

Citroen DS5 2012 1600 02

Spolja česta zamjerka je prodor vode u kameru za vožnju unazad kao vrlo česta pojava, što dalje onemogućava njen rad i neophodna je promjena. Voda takođe može da prodre u unutrašnjost farova, stoga se vozačima savjetuje da obrate pažnju na kondenzaciju, koja se pojavljuje na staklu prednjih farova pri hladnijem vremenu. Vozači mogu da očekuju češće mijenjanje kočionih pločica, ali i ležajeva prednjih amortizera čija je potrošnja takođe intenzivna. Paleta motora ovog modela je široka, u ponudi su brojne verzije dizel i benzin agregata. Konkretno kod ovog modela ispod poklopca motora smješten je 1.6-litarski benzinac sa oznakom THP i snagom od 200 KS.

Citroen DS5 2012 1600 48

Ovaj agregat predstavlja pravi izbor u smislu uglađenosti, snage, ali ne i prosječne potrošnje, koja se u kombinovanoj vožnji kreće u rasponu od deset do 11 litara. Kvalitet i pouzdanost mu u velikoj mjeri zavise od prateće elektronike, koja je s godinama pokazala brojne slabosti. Kao velika boljka za konkretnu verziju pokazala pokazao se kvar senzora temperature rashladnog sredstva, a sporim odazivom na papučicu gasa i gubitkom snage, što je uglavnom uzrokovano neispravnom upravljačkom elektronikom ili rastezanjem pogonskog lanca. Kod ovog motora nužno je koristiti ulje sa specifikacijom koje preporučuje proizvođač, najbolje originalno, jer se u suprotnom mogu stvoriti naslage čestica čađi, najčešće na ventilima, EGR-u, izduvnoj grani i sistemu. 

Prosječna potrošnja u litrima: 

MOTOR: 1.6 THP 200KS
Prosječno 7,8
Najmanje 6,9
Najviše 9,5

Prednosti

Jedinstven dizajn unutrašnjosti, udobnost, panoramski krov iz tri dijela, kvalitetan benzinski agregat

Mane

Komplikovanost upotrebe postavki u kabini, preglednost, ležajevi amortizera i kočione pločice, senzor temperature rashladnog sredstva

 

TEHNIČKI PODACI
Motor Benzin
Zapremina 1.598 ccm
Snaga 200 KS pri 5.800 o/min
Max obrtni momenat 275 Nm pri 1.700 o/min
Najveća brzina 235 km/h
Ubrzanje 0-100 km/h 8.5 s
Dimenzije DxŠxV 453 x 187 x 154 cm
Masa 1.587 kg
Osovinski razmak 273 cm
Prtljažnik 468 litara

 

🕙 Kratak istorijat:

 

• 2011. U aprilu predstavljen potpuno novi model DS5

2012. Predstavljen model sa hibridnim pogonskim sklopom

2015. Model dobio redizajn srednjeg ciklusa

2018. Kraj proizvodnje

 

⚠️ Obrati pažnju:

Ds5senzortemp (1)

Problem koji se veže uz benzinski 1.6-litarski agregat je kvar senzora temperature rashladnog sredstva

 

Ds5kamera

Prodor vode u kameru za vožnju unazad je nerijetka pojava, a njena promjena je skupa

 

Ds5amortizer

 Primijećeno je ubrzano trošenje ležajeva prednjih amortizera, zbog čega je potrebno učestalije mijenjanje.

 

Više informacija o modelu Citroen DS5 pročitajte iz naše multimedijalne arhiveZa više polovnih automobila klikni ovdje.

IZDVOJENI TEST


Test – Peugeot 2008 Allure 1.2 PureTech

Nakon očnjaka, francuski lav pokazao kandže

Druga generacija Peugeota 2008 na tržištu je od 2019. godine. Kako bi održala korak s konkuren...