Test - Hyundai i30 1.6 CRDi iLike
Atraktivan i povoljan
Atraktivan dizajn, štedljiv i jak motor, dobre vozne karakteristike i bogata osnovna oprema značajni su aduti sa kojima 31.748 KM, koliko košta testirani Hyundai i30, predstavlja ponudu o kojoj vrijedi razmisliti
Priča o Hyundaiju i30 zvanično je počela prije dvije godine na salonu automobila u Parizu, predstavljanjem atraktivnog koncepta Arnejs - najnovijeg „korejskog oružja“ specijalno napravljenog za napad na najjači C segment automobila, u kojem godinama dominiraju evropski kompakti poput VW Golfa, Ford Focusa i Opel Astre. Već na narednom, ženevskom sajmu, Hyundai je predstavio prvi proevropski automobil - model i30, koji je osim novog oblika donio i novi brojčani način označavanja. Dobar start na svjetskom tržištu učinio je da Hyundai i30 brzo postane ozbiljan igrač u ovom segmentu, koji je svoje prave vrijednosti potvrdio i u našoj zemlji, o čemu svjedoči i titula „BH automobil godine za 2008“.
Poslije uvjerljivog i mladalači orijentisanog benzinskog 1.6 modela, dobili smo priliku da testiramo 1.6-litarsku CRDi iLike dizelsku verziju sa 115 KS, koju zbog štedljivog i jakog motora te bogate opreme, najčešće biraju domaći kupci.
Iako dijeli platformu i mehaničke sklopove sa sestrinskom Kijom Ceed, Hyundai i30 je dizajnerski potpuno drugačiji automobil, sa prepoznatljivim obilježjima, koja bi u budućnosti trebala krasiti i ostale modele ovog proizvođača. Prije svega na njegovoj strani je originalan dizajn koji u našem slučaju nije narušio ni izostanak metalik boje, najčešće birane stavke sa liste dodatne opreme. Već osnovna crvena boja dovoljno ističe valovite linijne atraktivno skrojene karoserije, a kad joj se pridodaju niklovani dodaci na maski hladnjaka, te ukusno oblikovani ukrasni poklopci na 15-colnim čeličnim naplacima, bazni i30 djeluje i više nego efektno. Paket opreme iLike, i pored odrednice „početni“, sadrži sve elemente koji su potrebni prosječnom vozaču. Pozicija u vožnji je prvo što oduševljava po ulasku u unutrašnjosti Hyundaija i30, jer će zahvaljujući izdašnom podešavanju sjedišta i upravljača, čak i iznadprosječno visoke osobe lako naći optimalan položaj.
Pregledni analogni digitalni instrumenti privlače pažnju blagim plavičastim osvjetljenjem, kao i centralni greben, sa komandama fabričkog audio CD MP3 uređaja i manuelne klimatizacije. Odmah ispred ručice dovoljno precizne petostepene ručne transmisije smješten je i zanimljivi dodatak u obliku USB i AUX konektora, koje će posebno znati cijeniti zaljubljenici u muziku. Instrument tablom dominira ugodna, mekana plastika, koja krije i veliki hlađeni pretinac ispred suvozača, dok se praktične ostave za sitnice nalaze u oplatama vrata. Da je Hyundai uvijek široke ruke po pitanju opreme, pokazuje podatak da standardni iLike paket između ostalog uključuje putni kompjuter, prednje i bočne vazdušne jastuke i zavjese, te elektrifikovana prednja i zadnja stakla. U drugom redu i30 nudi dosta prostora i pruža zadovoljavajući komfor, pa se tri odrasle osobe ne bi trebale žaliti na udobnost čak i na dužim putovanjima. Praktičnost automobila potvrđena je i asimetričnim preklapanjem zadnje klupe u omjeru 60:40, čime se standardna zapremina prtljažnika od 340 litara, u slučaju putovanja udvoje može povećati na odličnih 1250 litara.
Da je 1.6-litarski CRDi šesnaestventilac sa common-rail ubrizgavanjem prava mjera za Hyundai i30 uvjerili smo se već nakon prvih kilometara, gdje je ovaj motor maksimalnih 115 KS i 255 Nm obrtnog momenta, demonstrirao i više nego ubjedljive performanse. Da ovom agregatu masa od 1298 kilograma ne predstavlja preveliki problem, pokazuje ubrzanje do 100 km/h za 11,2 sekunde, kao i maksimalna brzina od odličnih 191 km/h. Ono što posebno fascinira su snažna međuubrzanja, tokom kojih ovako motorizovani i30 uspješno skriva da mu je zapremina motora samo 1.6 litara, kao i prosječna potrošnja, koja je i pored teže noge na gasu iznosila relativno niskih 6,8 litara eurodizela. Smirivanjem strasti i rasterećivanjem motora, 1.6-litarski dizelaš počastiće vas sa potrošnjom od 5,5 litara, što je rezultat koji je potpuno ravnopravan sa evropskom konkurencijom.
Zahvaljujući ogibljenju u kombinaciji prednje McPherson vješanje, zadnja multilink osovina, koji su u osnovi podešeni za udobnost, Hyundaijev kompakt u stanju je ispuniti apetite i sportski orjentisanih vozača. Pri bržoj vožnji naš dizelski i30 i pored toga što nije raspolagao sa ESP sistemom, koji je dostupan u bogatijem iLike Plus paketu opreme, dugo je ostajao neutralan, da bi tek na krajnjem limitu u zavojima počeo proširivati putanju, što je inače osobina svojstvena vozilima sa prednjim pogonom. Jednostavnim oduzimanjem gasa sve se ponovo vraća u normalu, ali tada treba pripaziti na proklizavanje zadnjeg dijela, koje više možemo okarakterisati kao zabavno nego kao opasno. U ocjenjivanju dizelskog i30 zaključak se nameće sam - Hyundai je napravio ozbiljan automobil, od kojeg konkurencija u C segmentu s pravom strahuje.