Opel Vectra (2002–2008)
Veliki skok u kvalitetu izrade
Opel Vectra 3. generacije mnogo je ozbiljnije napravljena od dva prethodnika. Problema, naravno ima, ali nisu ništa više izraženi nego kod konkurencije...
Opel Vectra (2002–2008) 1.9 CDTI (150 KS)
Ranije modele Opela, bez obzira na model, bio je glas automobila koji rđa u prodajnom salonu. Sa Vectrom 3. generacije počinju neka nova, bolja vremena. Iako je korozija i dalje prisutna na ovjesu i pogotovo prednjim diskovima, raduje činjenica što je karoserija dobro zaštićena. U širokoj lepezi motora pozitivno se ističe 1,9 CDTI sa 150 KS. Nije pretjerano zahtjevan za održavanje, pogotovo ako se vodi računa o redovnim servisima.
Pod standardne probleme dizelaša iz tog doba ubrajaju se problemi sa EGR ventilom i brizgaljkama. Kada već spominjemo brizgaljke, recimo da zbog loše izolacije u konektore prodire voda, čime se javljaju greške. Malo spreja WD40 kratkoročno rješava problem, pa je trajno rješavanje potrebna zamjena odgovarajuće plastike. Primjerci koji su voženi žestokim tempom najčešće imaju oštećene remenice zadužene za pogon vodene pumpe i alternatora. U slučaju pucanja remena moguće je da se podvuče pod zupčasti remen, što ostavlja fatalne posljedice na motoru.
Zbog ovoga se savjetuje da se veliki servis obavi do 100.000 km. Ozloglašeni plivajući zamajac traje najviše 120.000 km, pa valja računati na zamjenu. U prodaji su se pojavili zamjenski zamajci, koji su znatno jeftiniji. Kvalitet takvih dijelova ne možemo komentarisati, jer ima previše sumnjivih proizvođača. Korozija na prednjim diskovima, osim što ružno izgleda, može na kraju da ošteti kočiona kliješta što nije baš poželjno. Što se donjeg postroja tiče može se reći da je korozija redovna pojava. Izduvni sistem je obično cio prekriven naslagama rđe, pa računajte na brzu zamjenu.
Manje-više komponente ovjesa su izdržljive. Jedino je na nekim serijama primijećeno curenje ulja iz amortizera, jer je kućište porozno. Kasnije je ovaj problem iščezao. Unutrašnjost je solidna iako se javljaju problemi sa kvalitetom pojedinih komponenti. Volan se brzo ošteti, baš kao i ručica mjenjača. Nešto pažljiviji vlasnici ostatak putničkog prostora dugo mogu držati u solidnom stanju, pa dobro očuvani primjerci nisu tako rijetki. Iako nije idealna, Opel Vectra 3. generacije donijela je značajna poboljšanja koja su se kasnije pozitivno odrazila i na ostale modele.
⛽ Prosječna potrošnja u litrima:
MOTOR: 1.9 CDTI (150 KS) |
Prosječno |
6,5 |
Najmanje |
4,3 |
Najviše |
10,8 |
Prednosti
Donosi prekretnicu u kvalitetu Opelovih modela, ugodan i prostran putnički prostor, veličina prtljažnika, dostupnost rezervnih dijelova
Mane
Korozija na donjem postroju i izduvnom sistemu, motori osjetljivi na loše gorivo, neke komponente u unutrašnjosti loše kvalitete
TEHNIČKI PODACI |
Motor |
Dizel |
Zapremina |
1.910 ccm |
Snaga |
150 KS pri 4.000 o/min |
Max obrtni momenat |
320 nm pri 2.000 o/min |
Najveća brzina |
217 km/h |
Ubrzanje 0-100 km/h |
9,8 s |
Dimenzije DxŠxV |
451 x 179 x 146 cm |
Masa |
1.523 kg |
Osovinski razmak |
270 cm |
Prtljažnik |
500-1.050 litara |
🕙 Kratak istorijat:
• 2002. Službeno predstavljena Opel Vectra 3. generacije uz oznaku Vectra C
• 2003. Na tržište dolazi karavanska i produžena verzija Signum
• 2005. Dolazi do redizajna. Najupečatljiviji dio je nova maska motora
• 2008. Dolazi do gašenja proizvodnje. Model Vectra dobija nasljednika s novim imenom Insignia
⚠️ Obrati pažnju:
Zbog prodora vlage i lošeg goriva ubrizgivači goriva često otkazuju funkciju
EGR ventil mora se redovno čistiti, pogotovo ako se automobil često vozi u gradskim uslovima
Korozija na donjem postroju i izduvnom sistemu su redovna pojava, ali je limarija dobro zaštićena
Više informacija o modelu Opel Vectra pročitajte iz naše multimedijalne arhive. Za više polovnih automobila klikni ovdje.