Renault Filante
Futuristički Batmobil spreman za obaranje rekorda
Francuzi još jednom pomjeraju granice dizajna i inženjeringa s nesvakidašnjim konceptom...
Nakon što je Alpine predstavio svoj superautomobil s hidrogenskim V6 motorom, Renault je otišao korak dalje s Filante Record 2025 – vizionarskim električnim modelom osmišljenim isključivo za postizanje vrhunske energetske efikasnosti. Opremljen baterijom kapaciteta 87 kWh, ekstremno aerodinamičan jednosjed kreiran je s ciljem postavljanja novih rekorda u dometu i potrošnji energije.
Iako djeluje kao da je stigao iz naučno-fantastičnog filma, Filante Record odaje počast Renaultovim istorijskim rekordnim modelima. Prednja svjetla inspirisana su 40 CV des Records iz 1920-ih, široko postavljeni točkovi podsjećaju na Nervasport des Records iz 1934. godine, dok su lukovi blatobrana modernizovana interpretacija Étoile Filante, trkačkog automobila s gasnom turbinom iz 1956.
Njegove dimenzije su impresivne – sa 5,12 metara dužine, jednako je velik kao luksuzna limuzina, ali izuzetno lagan, sa ukupnom masom od 1.000 kg. Samo baterijski paket teži 600 kg, što je i dalje znatno manje u poređenju s masivnom baterijom GMC Hummer EV-a, koja dostiže 1.278 kg – gotovo koliko i prosječan gradski automobil.
Uprkos dužini, Filante Record je izuzetno vitak, sa 1,71 metar širine i svega 1,19 metara visine. Svaki detalj njegove karoserije dizajniran je s ciljem smanjenja otpora vazduha i maksimiziranja dometa. Renault planira prva testiranja tokom godine, a očekuje se da će ovaj automobil značajno nadmašiti efikasnost Scenic E-Tech-a, koji koristi istu bateriju.
Tajna njegove male mase leži u pažljivom izboru materijala – šasija je izrađena od napredne kombinacije aluminijuma, ugljeničnih vlakana i čelika, uz upotrebu specijalne aluminijumske legure razvijene za 3D štampu. Zahvaljujući analizi putem vještačke inteligencije i sofisticiranom softveru za simulaciju, Renaultovi inženjeri su optimizovali konstrukciju kako bi eliminisali svaki suvišan gram.
Dodatno, baterijske ćelije su ugrađene direktno u baterijski paket bez dodatnih modula, što dodatno doprinosi smanjenju mase. Iako ima kapacitet kao i Scenic E-Tech, Filante Record koristi posebno dizajniran baterijski paket s karbonskim omotačem kako bi se prilagodio njegovoj ultra-aerodinamičnoj formi. Renault ističe da pneumatici igraju ključnu ulogu u dometu električnih vozila, pa su razvijene specijalne 19-inčne Michelin gume koje minimizuju otpor i optimizuju kontakt s podlogom.