Nissan Qashqai (2006 – 2013)
Velika potražnja je smanjila kvalitet
Hiperprodukcija prve generacije Qashqaija, koja je bila uslovljena velikom potražnjom na evropskom tržištu, izrodila je mnoštvo nesavršenosti u izradi...
Nissan Qashqai (2006 – 2013) 2.0 (141 KS)
Godinu dana od prezentacije ovog automobila, nazvanog po jednom plemenu na teritoriji Irana, Nissan Qashqai prodan je u 100.000 primjeraka u Evropi, a poslije svog prvog „facelifta“ 2010. godine, ovaj model dostiže prodaju od 200.000 primjeraka na godišnjem nivou. Petovratni crossover opremljen je sa dva benzinska i tri dizelska motora, zapremine od 1.5 do 2.0 litre, a prenos dolazi u obliku petobrzinskih i šestobrzinskih manuelnih i automatskih mjenjača.
Prema iskustvima vozača, najbolji izbor bio je 1.5 dCi motor, a prije nego što je predstavljen, vozači su najviše vjerovali dvolitarskom dizelu. DPF filter zadavao je muke vozačima, koji su Qashqai vozili samo u gradskoj vožnji pri niskim obrtajima i brzini, jer je poznato da se DPF filteri sami čiste samo pri većim brzinama. Ako planirate takvu vrstu vožnje, bolji izbor je 1.5 dCi motor, koji se odlično nosi sa niskim obrtajima. Udobnost ovog automobila bi bila i više nego odlična da je zadnji kraj za par centimetara viši. Putnici na zadnjim sjedištima često su se žalili na nedostatak prostora za glavu.
Ležajevi radilice se nisu pokazali trajnim kod snažnijih verzija 1.5 dCi motora, a rješenje ovog problema Nissan je vidio u smanjenju snage, što se mnogim vozačima nije svidjelo. Problemi sa hladnjakom muče modele sa 2.0dCi motorom, jer loš dizajn kompletnog sistema za hlađenje dovodi do nedovoljno dobrog grijanja u zimskim periodima. Da problem bude još veći, kompresor klima uređaja bio je žrtva čestih kvarova, tako da se Qashqai nije iskazao ni u ljetnim uslovima.
Jedan od opasnijih nedostataka kod nekih modela ovog vozila je iznenadni gubitak kontrole nad vozilom, do čega dolazi zbog otkazivanja servo pumpe i/ili njenog remena. Zupčasti kaiš je sklon pucanju, a to je u pojedinim situacijama dovodilo i do havarije motora. Karoserija i šasija su odlično zaštićeni od korozije, a jedini problem ove prirode javljao se kod aluminijumskih naplataka, koji su uslijed korozije dovodili do mikroskopskih rupa na unutrašnjim gumama i problema sa pritiskom u gumama. Prednji diskovi kočnica su se u pojedinim slučajevima krivili, što je dovodilo do oslabljenja u kočenju i fizičkih oštećenja u kočionim sistemu.
⛽ Prosječna potrošnja u litrima:
MOTOR: 2.0 (141 KS) |
Prosječno |
9,8 |
Najmanje |
7,9 |
Najviše |
10,5 |
Prednosti
Veoma udoban za svoju klasu, pouzdan 1.6 litarski dizelaš, evropska proizvodnja
Mane
Čišćenje DPF filtera, ležajevi radilice, loš dizajn sistema za hlađenje, problemi sa krivljenjem prednjih diskova
TEHNIČKI PODACI |
Motor |
Benzin |
Zapremina |
1.997 ccm |
Snaga |
141 KS pri 6.000 o/min |
Max obrtni momenat |
193 Nm pri 4.800 o/min |
Najveća brzina |
192 km/h |
Ubrzanje 0-100 km/h |
10,1 s |
Dimenzije DxŠxV |
431 x 178 x 160 cm |
Masa |
1.356 kg |
Osovinski razmak |
263 cm |
Prtljažnik |
410–1.513 litara |
🕙 Kratak istorijat:
• 2004. Predstavljen Qashqai koncept na autosajmu u Ženevi
• 2006. Pušten u proizvodnju u Nissanovoj fabrici automobila u Sanderlendu u Engleskoj
• 2010. Obavljen prvi redizajn, gdje je unaprijeđen vanjski izgled
• 2011. Ponuda motora proširena za 1.6 dCi dizelski agregat
⚠️ Obrati pažnju:
DPF filter se ne čisti sam pri vožnji na niskim obrtajima
Cjelokupan sistem hlađenja i klimatizacije ima mnogo nedostataka.
Loši ležajevi radilice utiču na pravilan rad motora.
Više informacija o modelu Nissan Qashqai pročitajte iz naše multimedijalne arhive. Za više polovnih automobila klikni ovdje.