Land Rover Discovery (2004–2017)
Terenac za dublji džep
Discovery III na tržištu je od 2004. godine i nudi izuzetnu kombinaciju voznih osobina u off-roadu i po asfaltu. Ovaj terenac ostavlja utisak snage i kvaliteta kao i svi Land Roveri....
Land Rover Discovery (2004–2017) 2.7 TDI (190 KS)
Land Roverov Discovery treće generacije predstavlja savršenu kombinaciju off-road i putničkog vozila. Posjeduje izvanredne karakteristike u off-road režimu vožnje, ali takođe i na asfaltiranim putevima. Discoveryjev upravljač je veoma precizan i daje dosta povratnih informacija u toku manevrisanja, a ovjes je takođe dobro podešen i nema previše naginjanja u krivinama. Ovaj model se pokazao kao uglađeni gospodin sa dobrim manirima, koji se brzo i lako pretvara u hrabrog izbavitelja u teškim situacijama. Podvozje je dobro postavljeno tako da su i duža putovanja udobna, pogon na sva četiri točka je stalan, a opcionalno se nudila i mogućnost blokade zadnjeg diferencijala.
Ono što oduševljava kod modela Discovery je izuzetna udobnost, krenuvši od mekanih i dobro profilisanih sedišta, pa sve do odlično podešenog ogibljenja koje upija sve neravnine na lošim cestama. Kockasti izgled karoserije je originalan i dobro stilizovan pa je teško zamisliti Discoveryja u blatu ili na nepristupačnim terenima, a i preglednost u toku vožnje je dobra zahvaljujući velikim bočnim staklima, a ukoliko se nađe model sa parking senzorima manevrisanje po uskim prostorima je još lakše. Unutrašnjost je izrađena od kvalitetnih materijala na kojima gotovo da i nema tragova eksploatacije ukoliko je redovno i pravilno održavana, a mjesta ima više neko dovoljno da se na dužim putovanjima komforno smjesti petoro odraslih osoba.
Antikorozivna zaštita je odlično izvedena, i ukoliko nema oštećenja na šasiji o koroziji ne treba voditi brigu. Jedna od njegovih prednosti je i ogroman prtljažni prostor čija zapremina iznosi 1.192 litra, a preklapanjem zadnje klupe se može povećati na izvanrednih 2.558 litara. Turbodizelski V6 agregat zapremine 2,7-litara koji isporučuje 190 KS pokazao se adekvatnim ne samo za terensku vožnju nego i za vožnju po autoputevima. Isporučuje sasvim dovoljno snage koja omogućava bezbjedno preticanje i pri velikim brzinama.
Mana mu je poprilična potrošnja goriva što je i očekivano kod ovakvog vozila sa velikom snagom i težinom. Dostupan je u verzijama sa automatskim i manuelnim mjenjačem, a preporučuje se kupovina primjerka sa automatskom transmisijom, jer je vožnja tada daleko prijatnija i uglađenija. Prilikom kupovine potrebno je obratiti pažnju na stanje turbine i EGR ventila, kao i na kočione diskove i komponente ovjesa, jer su dijelovi i održavanje ovog modela veoma skupi i predstavljaju popriličan novčani izdatak. Određen broj vlasnika se žalio na probleme sa elektronikom i „sumnjive“ zvukove iz mjenjačkog sklopa.
⛽ Prosječna potrošnja u litrima:
MOTOR: 2.7 TDI (190 KS) |
Prosječno |
11,7 |
Najmanje |
9,7 |
Najviše |
13,9 |
Prednosti
Upravljivost, kvalitetna izrada, komfor, vozne karakteristike, prtljažni prostor
Mane
Elektronika, potrošnja, skupo održavanje, turbina, EGR ventil, ovjes, masa
TEHNIČKI PODACI |
Motor |
Dizel |
Zapremina |
2.720 ccm |
Snaga |
190 KS pri 4.000 o/min |
Max obrtni momenat |
440 Nm pri 1.900 o/min |
Najveća brzina |
180 km/h |
Ubrzanje 0-100 km/h |
11,7 s |
Dimenzije DxŠxV |
483,5 x 200,9 x 188,7 cm |
Masa |
2.494 kg |
Osovinski razmak |
288 cm |
Prtljažnik |
1.192–2.558 litara |
🕙 Kratak istorijat:
• 2017. Debitovala je peta generacija, koja sadrži potpuni redizajn i moderne mogućnosti.
• 1998. Predstavljena je druga generacija, koja povećava udobnost i tehnologiju.
• 1989. Lansiran originalni model, definirajući luksuzne terenske terence.
⚠️ Obrati pažnju:
Kočioni diskovi su skloni brzom trošenju jer je automobil veoma težak, a opterećenje veliko
Kada je riječ o dizel motoru posebnu pažnju treba obratiti na stanje turbine
Kao i diskovi, i sve komponente vješanja trpe veliko opterećenje zbog masivne konstrukcije
Više informacija o modelu Land Rover Discovery pročitajte iz naše multimedijalne arhive. Za više polovnih automobila klikni ovdje.