Seat Leon (2006–2012)
Sportista srcem, dušom i dizajnom
Po strogoj hijerarhiji u koncernu Volkswagen Seatu je pripala čast da gradi sportski imidž svih svojih modela. Ispod karoserije se krije ista mehanika kao kod Golfa i Audija s tim da je ovjes podešen malo tvrđe...
Seat Leon (2006–2012) 1.6 TDI CR (105 KS)
Zahvaljujući uspješnom nastupu na trkama sportskih automobila, Leon 2. generacije je postigao puni cilj kod sportski nastrojenih kupaca. Poistovjećivanje sa sportom bilo je neizbježno bez obzira na to o kojem se pogonskom motoru ili paketu opreme radi. Moderni dizelaš sa sistemom ubrizgavanja „common-rail“ (otuda oznaka CR) znatno je uglađeniji od prethodne generacije dizelaša sa napuštenim sistemom ubrizgavanja „pumpa – dizna“, ali to ne znači da je potpuno bezgrešan. Poslije više od 130.000 prevaljenih kilometara obavezno računajte na zamjenu ili reparaciju turbo punjača.
Osjetljivi ležajevi jednostavno ne mogu izdržati više, pogotovo ako se prilikom redovnog servisa ne sipa odgovarajuće ulje, što je gotovo redovna pojava kod naših vlasnika ovakvih vozila. Po kvarovima motora na drugom se mjestu nalaze injektori. Prve su serije stradale zbog lošeg dobavljača, dok su druge radni vijek skončale ranije radi prljavog dizel goriva. Srećom, situacija sa dizel gorivim kod nas više nije alarmantna pa bi ovaj problem trebalo da bude stvar prošlosti. Moglo bi se reći da su problemi sa DSG mjenjačima i setovima kvačila (kod ručnog mjenjača) redovna pojava na svim VW modelima bez obzira na brand.
DSG mjenjač, nažalost, zaobiđite u širokom luku, dok u slučaju manuelne transmisije veliku pažnju posvetite kvačilu i zamajcu. Otklanjanje kvara podrazumijeva zamjenu cijelog kompleta, što vaš račun rastereti za približno 900 KM. Naravno, postoje i zamjenski dijelovi čiji je kvalitet često upitan. Unutrašnjost je izvedena od pomalo neugledne i vrlo tvrde plastike pa sa poimanjem današnjeg modernog automobila nema dodirnih tačaka. Ono što je još i gore jeste sklonost ka oštećenjima, pa opšti utisak poslije otvaranja vrata može biti prilično razočaravajući.
S vremena na vrijeme treba računati na pregorijevanje sijalica ugrađenih u kokpit, baš kao i H7 sijalica u prednjim farovima koji nisu baš otporni ma maglenje. Na nekim su primjercima registrovani kvarovi senzora na ABS i ESP sistemu, čija zamjena nije komplikovana ali zna biti skupa. U odnosu na tehnološke srodinke, Audi i Golf, mora se priznati da Seat Leon daje najbolji osjećaj za volanom što je mnogima presudno prije odluke o kupovini. Mane su ionako zajedničke...
⛽ Prosječna potrošnja u litrima:
MOTOR: 1.6 TDI CR (105 KS) |
Prosječno |
5,7 |
Najmanje |
4,1 |
Najviše |
7,7 |
Prednosti
Sportski dizajn, odlična upravljivost i ponašanje na cesti, dobar odnos uloženo/dobijeno, dostupnost rezervnih dijelova
Mane
Unutrašnjost izvedena od (pre)tvrde plastike sklone habanju, radni vijek turbo punjača i injektora goriva, kvačilo
TEHNIČKI PODACI |
Motor |
Dizel |
Zapremina |
1.598 ccm |
Snaga |
105 KS pri 4.400 o/min |
Max obrtni momenat |
250 Nm pri 1.500–2.500 o/min |
Najveća brzina |
185 km/h |
Ubrzanje 0-100 km/h |
11,7 s |
Dimenzije DxŠxV |
431,5 x 176,8 x 145,5 cm |
Masa |
1.365 kg |
Osovinski razmak |
257 cm |
Prtljažnik |
341 litara |
🕙 Kratak istorijat:
• 2005. U Ženevi predstavljena 2. generacija Seat Leona čija prodaja počinje nešto kasnije
• 2006. U prodajne salone stiže verzija 2.0 TFSI 200 DSG
• 2008. Kao top model dolazi Leon Cupra sa snažnim motorom i vrlo bogatim paketima opreme
• 2009. Izveden redizajn sa decentnim stilskim promjenama i uvođenjem ekološki čistih motora
⚠️ Obrati pažnju:
Turbo punjač rijetko izdrži više od 130.000 km pa valja računati na njegovu zamjenu
Injektori prvih serija „common-rail“ TDI motora nisu bili kvalitetni, a osjetljivi su i na loš dizel
Set kvačila se može smatrati potrošnom robom, pogotovo kod vozača sa agresivnim stilom vožnje
Više informacija o modelu Seat Leon pročitajte iz naše multimedijalne arhive. Za više polovnih automobila klikni ovdje.