Smart ForTwo (2007–2014)
Puno zabave u malom pakovanju
Druga generacija malog gradskog dvosjeda je stekla reputaciju kvalitetnijeg vozila od svog prethodnika. Primjerci Smarta koji su propisno i redovno održavani uglavnom nemaju nekih velikih problema, što ga čini dobrim izborom...
Smart ForTwo (2007–2014) 1.0i (61 KS)
Simpatični, mali gradski automobil Smart je od svoj prvog pojavljivanja na tržištu bio inovativan u više karakteristika. Pored svojih specifičnih malih dimenzija, nejednako pozicioniranim sjedištima, dvodijelnim prtljažnikom, izmjenjivim plastičnim panelima i bezbjednosti, Smart se ističe svojim neobičnim dizajnom, pogonom i mjenjačem. Ovo je vozilo namijenjeno isljučivo za gradsku vožnju gdje se naglasak stavlja na kompaktnost, praktičnost i malu potrošnju goriva. Druga generacija Smarta je premijerno prikazana krajem 2006. godine i u poređenju sa svojim prethodnikom dobio je nešto veće dimenzije, veću masu i snažniji pogon. Sa svojim neobičnim i originalnim dizajnom od samog početka je privlačio pažnju i sa svojim sposobnostima da se uparkira i provuče u najuže ulice i parking prostore. Posebno atraktivna je kabriolet varijanta za koju se uglavnom opredjeljuju mlađi vozači. Iako izvanredno manevriše po gradskim ulicama, treba uzeti u obzir da Smart nikako ne podnosi rupe, šahtove, visoke ivičnjake i ležeće policajce zbog svog niskog klirensa, tvrdog ovjesa i malih pneumatika, tako da mu udobnost nije bolja strana.
Velike brzine na otvorenoj cesti možemo slobodno zaboraviti jer Smart nije ni predviđen ni dizajniran to. Unutrašnjost i kontrolna tabla su veoma jednostavne i dopaljive, sa obrtomjerom i satom istaknutim na vrhu kontrolne table u retro stilu. Materijali korišteni za izradu su prilično kvalitetni i izdržljivi i njihovo stanje većinom zavisi od vlasnika i održavanja. Iako veoma malen dimenzijama, Smart se može pohvaliti visokim stepenom bezbjednosti putnika, međutim, zbog svojih proporcija ovaj automobil je prava noćna mora mehaničarima. Zbog zbijenosti pristup vitalnim mehaničkim i elektronskim dijelovima je ograničen, tako da svaka ozbiljnija intervencija zahtijeva kompletnu demontažu pogona i mjenjača, što povećava radne sate u servisu i poskupljuje održavanje.
Prtljažni prostor zadovoljava osnovne potrebe i njegova zapremina iznosi 220 litara koji se preklapanjem zadnjeg dijela povećava na ukupno 340 litara. Pogonsku jedinicu sačinjava jednolitarski benzinski agregat uparen sa petostepenim automatskim mjenjačem koji isporučuje 61 KS i kao takav pruža sasvim dovoljno snage i obrtnog momenta za ovako maleno vozilo. Potrošnja varira od načina vožnje i toga da li je opremljen MHD start/stop sistemom koji omogućava dodatnu uštedu goriva. Prilikom kupovine prekontrolisati agregat i mjenjač da nema možda curenja ulja na dihtunzima, što je čest slučaj kod primjeraka sa velikom kilometražom i neredovnim održavanjem.
Na ovim agregatima može doći do problema sa vodenom pumpom i pucanjem izduvne grane. Pojedini vlasnici su prijavljivali probleme sa ručicom za signalizaciju koja u tom slučaju zahtijeva zamjenu i zaglavljivanjem brave na vratima. Okviri na bočnim prozorima vremenom znaju popustiti i loše dihtovati, zbog čega dolazi do prodora vode u unutrašnjost vozila, a pojedini vlasnici su prijavljivali i probleme sa prednjim svjetlima. Komponente ovjesa najčešće odlaze na ovom automobilu zbog njegove specifične konstrukcije, prvenstveno ležajevi i zglobovi, što se manifestuje lupanjem u toku vožnje i zahtijevaju zamjenu.
⛽ Prosječna potrošnja u litrima:
MOTOR: 1.0i benzin (61 KS) |
Prosječno |
5,7 |
Najmanje |
4,6 |
Najviše |
8,1 |
Prednosti
Kvalitet izrade, pouzdanost, vozne karakteristike, dizajn, atraktivnost, dimenzije, potrošnja, bezbjednost
Mane
Ovjes, komplikovano održavanje, curenje ulja, vodena pumpa, curenje ulja, izduvni sistem, svjetla, komande pokazivača, brava
TEHNIČKI PODACI |
Motor |
Benzin |
Zapremina |
999 ccm |
Snaga |
61 KS pri 6.000 o/min |
Max obrtni momenat |
91 Nm pri 2.850 o/min |
Najveća brzina |
145 km/h |
Ubrzanje 0-100 km/h |
16,7 s |
Dimenzije DxŠxV |
269.5 x 155.9 x 154.2 cm |
Masa |
750 kg |
Osovinski razmak |
186 cm |
Prtljažnik |
220–340 litara |
🕙 Kratak istorijat:
• 1998. Izašla je prva generacija Smarta ForTwo
• 2007. Predstavljena je druga generacija Smarta ForTwo
• 2008. Na tržište je lansirana performantna varijanta ForTwo Brabus
• 2014. Debitovala je treća generacija Smarta
⚠️ Obrati pažnju:
Na primjercima sa velikom kilometražom na satu javlja se curenje ulja na motoru i mjenjaču
Zbog specifične konstrukcije komponente ovjesa su osjetljive na rupe, izbočine i ivičnjake i uglavnom su oštećene
Vlasnici ovog vozila su prijavljivali probleme sa zaključavanjem i u tom slučaju je neophodno zamijeniti mehanizam brave
Više informacija o modelu SmartForTwo pročitajte iz naše multimedijalne arhive. Za više polovnih automobila klikni ovdje.